iPhone024

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet verbruik in 1 maand met 90% toegenomen?

Hallo,
 
Ik beschik per maand over 1 gb mobiel dataverkeer. Normaal gebruik ik maar rond de 100 en 150 mb, wat ik kan terug vinden op mijn rekening. In de vorige maand was het zelfs maar 79 mb. Nu kreeg ik echter een sms dat ik 90% heb verbruikt en nog maar 45 mb over heb. Dit zou een toenamen van bijna 900 mb zijn en dit kan natuurlijk nooit. Aangezien ik altijd op wifi zit als dat kan en ik niet meer dan normaal van mijn mobiel gebruik heb gemaakt.
 
Hoe kan dit en hoe wordt dit opgelost?
 
 
 
4 Reacties 4
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Het is onmogelijk om zomaar op de gok aan te geven "hoe het kan en hoe het opgelost moet worden".
 
Het eerste wat nodig is om je goed van advies te voorzien is : INFO 😉
 
Wat voor toestel heb je?
Wat voor abonnement heb je?
Wat voor softwareversie draai je op het toestel?
Welke apps zijn er voornamelijk actief?
Welke methode gebruik je om zelf te monitoren welke apps er veel gebruik maken van het internet?
Etc, etc, etc.
 
Kortom: Help ons om jou te helpen, dan komen we er samen vast wel uit.
iPhone024
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een iPhone 4 (met de laatst mogelijke update) in combinatie met 275 bel minuten/ smsjes (+ gratis sms verdubbelaar) en 1 gb internet. Enige verandering van apps die ik heb gebruikt zijn een aantal uurtjes de nederland.fm app. Verder gewoon whatsapp/fb/twitter apps die niet veel gebruiken en waar ik voorheen even veel gebruik van maakte als deze maand.
 
Ik ga nu wel een verbruik app installeren want dat was eerst nooit nodig omdat ik er ruim binnen bleef. Maar ik denk niet dat alleen radio luisteren via 3g voor 800 mb meer kan zorgen.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
iPhone024 schreef:
Ik heb een iPhone 4 (met de laatst mogelijke update) in combinatie met 275 bel minuten/ smsjes (+ gratis sms verdubbelaar) en 1 gb internet. Enige verandering van apps die ik heb gebruikt zijn een aantal uurtjes de nederland.fm app. Verder gewoon whatsapp/fb/twitter apps die niet veel gebruiken en waar ik voorheen even veel gebruik van maakte als deze maand.
 
Ik ga nu wel een verbruik app installeren want dat was eerst nooit nodig omdat ik er ruim binnen bleef. Maar ik denk niet dat alleen radio luisteren via 3g voor 800 mb meer kan zorgen.
 
Je geeft het zelf al aan. Een app die muziek of video streamt, is per definitie een 'datavreter' Dit zal hoogst waarschijnlijk bij jou ook van toepassing zijn.
 
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Radio luisteren kost circa 60 MB per uur. In hoge kwaliteit kan dit oplopen tot 90 MB of soms meer.
 
Dus 5 uur luisteren is dan 300 MB. Inderdaad een heel stuk meer dan als je 5 uur Whatsapp gebruikt (dat kost nog geen 1 MB als je alleen tekst stuurt). Dus toch maar de fm-radiofunctie van je telefoon gebruiken volgende keer 😛
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic