HenkV1

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet verbinding - Regelmatig geen internet

Sorry maar ik wordt een beetje ziek van het feit dat mijn internet verbinding in het buitenland niet werkt bij Vodafone.

Ik reis regelmatig en u ook weer in Italie: GEEN INTERNET wel kan ik bellen. Ik heb alles al geprobeerd en menig keer de oplossing die is beschreven gevolgd zonder succes. Helaas zit ik nog iets meer dan een jaar vast aan Vodafone. 

Wifi werkt natuurlijk wel.

Ik heb een Vodafone RED abonnement met 30GB data maar ze kunnen wel 300 geven het werkt toch niet. Ik ben in een Vodafone winkel geweest en die vertelde dat het waarschijnlijk komt doordat ik de vliegtuig stand gebruikt maarja dat zou toch moeten kunnen. Ik heb een Samsung A52 met 4G. Ik denk dat het gewoon niet kan werken, heb een zakelijk telefoon Iphone met Tmobile en deze werkt overal. Hoop dat het abonnement snel voorbij is dan stap ik over naar een andere provider. Alles geprobeerd maar telkens problemen!

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 12306Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3204Likes

Hoi @HenkV1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend, nu je in het buitenland bent. Heb de laatste dagen hier wel meer mensen vanuit Italië gehoord met internet problemen. Misschien zijn er te veel Vodafone gasten in het buitenland online of spelen er andere problemen. Ik kan je hiermee niet helpen, het is goed dat je het hier even aangeeft. Je hoeft natuurlijk niet te wachten tot het eind van je contract om over te stappen, je kan ook je contract afkopen, als je heel graag wilt stoppen bij Vodafone. Maar goed, zo is er bij elke provider wel wat aan de hand. Het gras is altijd groener bij de buren 😉.

Het is goed dat je hier een melding maakt, dan kan Vodafone dit oppakken en er mee aan de slag gaan. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3615Posts
  • 1103Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @HenkV1
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

De reden waarom je hier een kijkje neemt is natuurlijk des te minder aangenaam. Ik kan mij voorstellen dat je flink baalt van dit probleem. Helemaal als je zoals jou regelmatig naar het buitenland reist. Het is lastig om in dit geval direct een vinger op de oorzaak te leggen, omdat we in het buitenland afhankelijk zijn van het netwerk van andere providers en hun masten. Voor het gebruik van data in het buitenland zijn in ieder geval de APN-instellingen van groot belang, maar ik vermoed dat deze bij jou als frequente reiziger goed zijn ingesteld. Je kunt de tip vanuit de winkel wat betreft vliegtuigstand altijd eens uitproberen. Ook kun je altijd hierover een klacht indienen bij onze klachtenafdeling, zodat zij dit nader met je kunnen onderzoeken. Je kunt hiervoor een e-mail sturen en dan kiezen voor '' een klacht''. 

HenkV1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

09-08-2022:

Nu weer in Italie, in Livorno en WEER GEEN INTERNET!!!!! kiest automatisch VODAFONE ITALY maar totaal geen internet wel 4G.

Overschakelen naar andere providers niet mogelijk, wordt niet geaccepteerd!

 

Kom op nou VODAFONE doe hier eens wat aan.

 

Ben het spuug zat deze provider!

Pup

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vliegtuigstand uitzetten is misschien de oplossing. Ik snap niet waarom je die aan hebt. Deze is

eigenlijk alleen bedoeld als men geen netwerkverkeer wil.

HenkV1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Natuurlijk staat die uit maar aan als ik in het vliegtuig zit.

Ik schakel deze dan uit en automatisch wordt er geconnect naar Vodafone Italie en ik kan bellen en SMS'n maar geen internet.

Werkt niet in Italie en sommige ander landen, Vodafone zou dit meten weten en eerlijk moeten vertellen.

Ik ben op 3 veschillende plaatsen in Italie geweest en geen intenet mogelijk.

Kan ook niet naar een andere provider connecten.

Als Vodafone klanten wil behouden zouden ze zo moedig moeten zijn om zelf hier te antwoorden maar dat doen ze niet!

Ben ook al in Nederland in2 winkels geweest maar daar staan blijkbaar studenten die net zoveel weten als ik maar dat is blijkbaar normaal tegenwoordig!

Pup

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb je hier  iets aan. Ik vond dit onderstaande via google. Het topic in het

archief is:

 

https://community.vodafone.nl/t5/Archief/Italie/td-p/88116

 

 

Mobiel internet vereist overigens dat 4G/5G aan dient te staan. 3G is dacht ik uit de lucht.

 

Ook is het een idee om de persoonlijke pagina bij Vodafone te openen en naar de instellingen kijken. Mogelijk

is het de bedoeling om een Blox of zoiets aan te zetten. Ik ken uw abonnementsvoorwaarden trouwens niet.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @HenkV1. Vodafone reageert hier ;-). Mijn collega Cecilia heeft een tijdje terug gereageerd. Heb je de tips uit haar bericht opgevolgd? 

HenkV1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb alles al uitgeprobeerd en ben er ook voor in een Vodafone winkel geweest maar denk dat Vodafone Nederland zelf eens een keer moet gaan onderzoeken hoe het zot, ik zal tovh noet de enige zijn met dit probleem!

Energieboy
Expert
Expert
  • 12306Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3204Likes

Hi @HenkV1 
Nee, je bent zeker niet de enige, lees de community maar eens door.
Deze afgelopen zomer hebben meer mensen last gehad met Vodafone in het buitenland. Best jammer want het was toch altijd goed, waarom het nu zo loopt, geen idee. Kan wel dingen bedenken, maar daar schiet je nu ook niets mee op. Je zegt dat je vaker last hebt als je in italië bent. Mocht je daar met Vodafone altijd last van blijven houden dan is het misschien een optie om daar eens een andere provider uit te proberen, of een andere Nederlandse provider uitproberen in italië. 

HenkV1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Energy boy,

 

Ik was in Italie op verschillende plaatsen and Vodafone Italie 4G internet verbinding werkt niet en ik probeerde naar een andere provider over te schakelen manueel maar dat kan niet wordt niet geaccepteerd.

Ik heb al 10x alle instellingen gecontroleerd als voorgeschreven en ben in de Vodafone winkel geweest en ze hebben alle instellingen gecontroleerd en niks mis mee, maar daar staan natuurlijk ook alleen maar studenten en geen specialisten.

Ik was ook in Spanje zelfde probleem en deze week in Duitsland hehe eindelijk werkte het een keer....

 

Ik heb ook een zakelijke telefoon met T-mobile en ja dat is toch wel stukken beter werkt praktisch overal.

 

Ik zit nog een jaar vast aan Vodafone en dan snel wegwezen daar.

 

Ik koop nu wel een prepay sim kaart op locatie en stop die er dan in dit werkt namelijk wel ook met Vodafone Italie!!!!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Heb je ook de klacht ingestuurd zoals Cecilia noemde in haar bericht? Dan kan dit probleem nader worden onderzocht en wellicht worden opgelost voor toekomstige bezoeken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic