Bernhard

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet instellen op Samsung Galaxy S2

Beste,
 
hoe kan ik het beste mijn internet op de Samsung Galaxy S2 instellen?
Ik heb thuis een draadloos internet.
Maar als ik niet thuis ben wil ik ook op internet kunnen, maar dan zo min mogelijk data verbruiken.
 
hoor graag.
8 Reacties 8
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hi Bernhard,
 
Welkom hier!
 
Met een klein beetje zoekwerk op de Vodafone site kom ik tegen:
 
Toestel instellen
 
Hier krijg je een stappenplan met de instellingen die je kunt doorlopen.
Mocht je problemen ondervinden ergens, let us know!
 
bvd1982

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Sinds een dag of 2 heb ik een probleem met mijn internetverbinding. Elke keer als ik wil internetten via mobiel dataverkeer, gebeurt er niks. Ik gebruikte hier al enige tijd met volle tevredenheid de switch widget van Go Launcher Ex voor, maar nu werkt het dus niet meer.
 
Ik heb gebeld naar de klantenservice van Vodafone én naar de Smartphone Crew, maar bij beide sta je zo lang in de wacht dat ik het hier maar probeer.
 
Als ik ga naar mijn instellingen -> draadloos en netwerk -> mobiele netwerken -> namen toegangspunten zie ik staan: Vodafone NL en daaronder in kleine letters juice-live.vodafone.com en niet live.vodafone.com zoals hier vermeld staat).
 
Als ik dat 'juice-' weghaal en de rest van de gegevens bij 'toegangspunt bewerken' correct invul (zoals in bovenstaande link) en vervolgens kies voor 'opslaan', lukt het me om max. 30 sec gebruik te maken van internet. Daarna zwakt het signaal weer af en zit ik binnen de kortste keren weer zonder mobiel internet. Als ik nu weer naar 'namen toegangspunten' ga, staat er wéér juice-live.vodafone.com. Erg frustrerend kan ik je vertellen. 
 
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Het lijkt me dat Go Launcher Ex de problemen veroorzaakt. Probeer het eens zonder.
nambharg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds vandaag een Samsung Galaxy S2. Ook ik krijg geen verbinding met het mobiele datanetwerk van Vodafone via de Galaxy sII. Wel wanneer ik de SIm terugplaats in mijn Nokia e66. Ik heb de handleidingen van de website meerdere malen doorlopen en verifieerd. (voor zowel particulier als zakelijke klanten. Ik heb een zakelijk toestel).
Wat wel opvalt is dat de SIm licht beschadigd lijkt, echter ik kan wel béllen met de Samsung. En heb ik geen problemen met de Nokia E66
Ik heb overigens ook de firmware geupdate van het toestel , zonder Soelaas.
 
Hebben jullie nog suggesties hoe dit op te lossen?
 
Gr,
 
N.
 
 
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi N.
 
Heb je de instellingen dus goed in je toestel staan? Dat is gek! en That good old Nokia doet het gewoon.. Denk dan toch dat het aan de instellingen van je SII ligt. Heb je hem ook al eens uit en aan gezet nadat je de instellingen invoert? Dit doet wonderen heb ik gemerkt.
Als de simkaart licht beschadigd is haal hje toch gewoon een nieuwe! Je kunt gewoon je nummer houden, is een makkie. Maar is wel gek die die sim het dan wel gewoon in de Nokia doet of zou die mider kieskeurig zijn dan de moderne toestellen?
 
Ik zou de spellingcontrole eens los laten op de instellingen 😄
 
Doei doei Ziza
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo bvd1982,


Eerst natuurlijk welkom op ons forum,

Even nog een aanvulling op de informatie van ZiZa, de informatie die daar gegeven wordt klopt.

-kijk even in je Nokia wel APN toegangspunt daar ingesteld staat, want dat is dan ook de juiste voor in je Samsung.
-controleer of de volgende optie aangevinkt is, want dit wordt vaak vergeten;

  • Instellingen --> Draadloos en Netwerk --> Mobiele netwerken
  • Pakketgegevens gebruiken aanvinken
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Stuur een sms'je met de tekst: internet naar 1300 en je ontvangt automatisch de juiste instellingen voor Internet op je mobiel.Na ontvangst moet je de instellingen accepteren.
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Welkom op ons Forum! Het juiste apn is inderdaad live.vodafone.com.Juice moet er in elk geval niet voor. Als je de instellingen wijzigt blijven de wijzigingen dan wel in je toestel staan of zijn die weer verandert als je de verbinding verliest? Sorrie je zegt al dat ze na verlies van de connectie weer verandert zijn. Heb je al geprobeerd of dit probleem verholpen is als de switch widget van Go Launcher Ex die je gebruikt verwijderd of vernieuwd wordt?

Je kunt ook eens een heel nieuwe verbinding aanmaken volgens de instructies op onze site: www.vodafone.nl/mijntoestel . Geef deze verbinding wel een andere naam dan de reeds ingestelde anders lukt dit niet.

Als ook dan het juiste apn steeds automatisch aangepast wordt denk ik dat je je toestel eens moet updaten. Dat kan via Samsung Kies.

Succes!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic