Gunslinger

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet in thailand met blox en toch data limiet melding na 3 mb

Ik heb blox aangezet voor data verkeer in de landen buiten de 42 voordeel landen. a 5 euro per dag. Mijn data counter zegt ca. 3 mb in en uitgaand verkeer. Nu krijg ik al een sms dat ik 80% van de data limiet heb bereikt en vlak er na een sms dat data verkeer is geblokkeerd vanwege de limiet. Wat is er aan de hand?

Ik hoop snel een antwoord te krijgen want ik wel het nu gebruiken.
13 Reacties 13
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Gunslinger schreef:
Ik heb blox aangezet voor data verkeer in de landen buiten de 42 voordeel landen. a 5 euro per dag. Mijn data counter zegt ca. 3 mb in en uitgaand verkeer. Nu krijg ik al een sms dat ik 80% van de data limiet heb bereikt en vlak er na een sms dat data verkeer is geblokkeerd vanwege de limiet. Wat is er aan de hand?

Ik hoop snel een antwoord te krijgen want ik wel het nu gebruiken.
Hoi Gunslinger, welkom op het Vodfone forum. Dat klinkt niet goed. Helaas kan ik je geen prive gegevens vragen hier op het forum. Ik adviseer je om te bellen met onze telefonische klantenservice of je vraag te stellen via Twitter of Facebook. Mijn collega's zijn op social media 24/7 bereikbaar. Via de social media kanalen kunnen we je om prive gegevens vragen. We kijken dan graag na wat er precies aan de hand is.
Gunslinger
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bewust heb ik geen facebook e.d. (viber hebben ze dan weer niet, of een gratis nr)
Bellen uit Thailand is niet goedkoop. En ik heb de klanten service al gemaild. Maar dat duurt meestal een paar dagen voor een antwoord.
Volgens mij is die limiet bij 60euro. Ik heb gecontroleerd en die blox staat aan. 60 euro zou dan iets van 32 mb zijn. Terwijl mijn teller 3 mb aangeeft.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Gunslinger,

Ik begrijp je situatie. Je geeft aan dat je een e-mail hebt gestuurd. Als het goed is heb je hierop een auto-reply met een referentienummer ontvangen. Wil je dit referentienummer misschien doorgeven? Dan kan ik je e-mail erbij nemen en kijken of ik iets voor je kan betekenen.
Gunslinger
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
[Incident: 130206-001042] ik ben net een reactie aan het mailen. De strekking is dat ik het nogal slecht vind dat ik pas met een duur telefoontje vanuit Thailand er achter moet komen dat het aanzetten van je blox helemaal geen zin heeft als je je datalimiet niet ongedaan maakt. Met andere woorden: Vodafone heeft het (nog) niet goed kunnen implementeren. Dat werd ook schoorvoetend toegegeven. Na 4 Mb wordt dus alles dichtgezet. Want dat is nl 60 euro....... en dan nog iets waar ik ook tegenaan liep. 3 MB en een klein beetje had ik op mijn datacounter (in en uitgaand opgeteld). Dat is blijkbaar al 4 Mb bij vodafone. Een verschil van 25%! Ik ben bang dat ik dus ook nog extra kosten tegemoet ga zien (naast dus al een duur telefoontje naar de helpdesk) omdat ik meer dan 10 MB per dag heb verbruikt. (Terwijl ik elke dag maximaal 8 Mb heb verbruikt)
Gunslinger
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nu wordt het nog leuker. Omdat het meer dan 7 dagen geleden is kan ik niet meer reageren..... Eerst wordt mijn reactie 2x geweigerd omdat het onderwerp blijkbaar exact "Incident: xxxxxxxxxxx" moet zijn. (En niet zoals gevraagd dat het ergens in het onderwerp moet staan) En nu moet ik mijn reactie opnieuw via de website gaan stellen maar dat is natuurlijk lastig want je kan niet de hele mailgeschiedenis er in plakken want er is maar plaats voor 1000 tekens..... echt.... Ik heb nu al spijt dat ik mijn abo heb verlengd onlangs.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik snap dat je er niet vrolijk van wordt nee. Wat misschien handig is, is als je ons via Facebook of Twitter een privé-bericht stuurt. We zijn daarn 24/7 aanwezig, en kunnen je daar direct helpen. Ik kan ook naar je e-mail laten kijken, maar de reacties daarop zijn meestal iets trager.
Gunslinger
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zoals ik al eerder zei heb ik bewust geen Facebook of Twitter. Emailen kan niet want die worden steeds geweigerd. (of te lang geleden of incidentnummer niet in onderwerp) Dat de reacties wat trager zijn maakt niet uit, het is nu al ruim 3 weken geleden. Samenvatting email: Weergeven als webpagina Mijn vraag is nog zeker niet naar tevredenheid beantwoord: Ten eerste vind ik het zeer vreemd dat ik geinformeerd heb (bij het afsluiten van een nieuw abonnement) over blox internet buitenland en dat niemand heeft gezegd dat je ook je datalimiet moet uitzetten om het te kunnen gebruiken. Ook op het forum is dat niet meteen als oorzaak genoemd. Nee, helaas was daar een duur telefoontje vanuit Thailand naar de helpdesk voor nodig. Ten tweede: Volgens mijn datacounter 3 MB en een beetje, volgens Vodafone 4 MB (enorm verschil!) zou gelijk staan aan 60 euro. Dat de werkelijke kosten maar 5 euro zijn maakt niet uit. Vodafone heeft het dus gewoon nog niet goed kunnen implementeren. Daar was de helpdeskmedewerker het ook mee eens. Ik ben dus zeer ontevreden over het product en over vodafone in het algemeen. Ik heb kosten moeten maken terwijl eenvoudig bij het aanzetten van de blox kenbaar gemaakt had kunnen worden dat je ook je datalimiet had moeten uitzetten. En ik heb maar ten dele gebruik kunnen maken van het produkt omdat niet alleen het verkeer was geblokkeerd (en dus maar 3 mb heb kunnen gebruiken, maar ook dat er een enorm verschil zit in wat werkelijk verbruikt is en wat vodafone telt. groeten,
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hallo Gunslinger,

Als je kiest voor een buitenland BloX, dan wordt het datalimiet automatisch uitgeschakeld. Dit wordt ook vermeld in de voorwaarden:
http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/vodafone_blox/op_reis/dagbundel_wereld/

Het verschil in MB's kan verschillende oorzaken hebben (bijv. afronding). Als je verschillende apps download om MB's te meten zul je zien dat de resultaten vaker iets verschillen. Een dergelijke app kun je gebruiken als richtlijn, maar het daadwerkelijke verbruik wordt gemeten door onze systemen.

Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd. Als je wilt kun je reageren op deze e-mail zodat we het een en ander voor je na kunnen kijken.
Op dit forum behandelen we namelijk geen individuele klachten.
Gunslinger
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Robbie, ik kan weer niet reageren op die mail. De procedures zijn wel erg star hoor. Je moet met hetzelfde emailadres antwoorden. Het incidentnummer moet niet te ver in het onderwerp staan en je moet binnen 7 dagen reageren. Ontvangstbevestiging Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw e-mail. U reageert op het antwoord dat wij u gestuurd hebben. Nadat wij uw e-mail beantwoord hebben, heeft u 7 dagen de tijd om op hierop te reageren. Na deze 7 dagen wordt uw vraag gesloten en is het niet meer mogelijk om hierop te reageren. Uw reactie is helaas niet binnen 7 dagen ontvangen. Wilt u alsnog een reactie sturen, dan verzoeken wij u vriendelijk om een nieuwe e-mail te sturen via onze website vodafone.nl Met vriendelijke groet, Vodafone Klantenservice
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Gunslinger,

Het klopt inderdaad dat je wel binnen 7 dagen moet reageren op het incidentnummer. Je kunt natuurlijk wel een nieuwe mail sturen met hetzelfde onderwerp. Geef dan wel ff het juiste onderwerp door in dit topic.

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


Gunslinger
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Maartje,dat lukt nou steeds niet......Uw e-mail is niet via onze website verstuurd of het referentienummer ontbreekt in het onderwerp-veld van uw bericht. Wij kunnen uw bericht daarom niet in behandeling nemen.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Gunslinger, ik heb je even een privé berichtje gestuurd nadat ik je verbruik heb bekeken. Dan hoef je niet meer op de mails te reageren als het toch niet werkt:( je wacht al zo lang. Groetjes Arina
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten en gearchiveerd, verbruik individuele klant.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic