Dutch69Camaro

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet Op Reis Aanmelden Niet Mogelijk?

Ik ben afgelopen vrijdag op wintersport gegaan en heb met dus aangemeld op deze blox dmv het smsje zoals op de website staat aangegeven. De eerste domper was dat dit binnen 24 geregeld zou zijn en niet direct, dit staat nergens aangegeven. De volgende teleurstelling is dat ik uren later een sms krijg dat ik me door een storing niet kan aanmelden en het later nog maar een keer moet proberen. De volgende dag maar weer proberen. Hetzelde verhaal herhaalt zich. Eerst krijg je een bevestiging en vele uren later een melding dat het niet gaat. Vervolgens krijg ik nu al, na 2 dagen dus, de melding dat ik mn europese datalimiet heb bereikt!
Ik ben nu op mn vakantieadres en denk ik probeer het via de computer. Na inloggen in my vodafone geprobeert om de blox aan te zetten. Hierop verschijnt er een popup met in het groot: OEPS.....Deze pagina is niet beschikbaar. Misschien bestaat de pagina die je wilt bekijken niet (meer) of heb je een typefout gemaakt in de adresbalk.

Heeft iemand deze blox met succes aan weten te zetten??
8 Reacties 8
Marjolein

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beste Dutch89Camaro,

Vervelend dat het niet gelukt is om de Data Dagbundel via de SMS te activeren.

Er zijn verschillende manieren om deze bundel aan te sluiten. Een van deze manieren is inderdaad via de SMS. Een andere manier is een mail sturen naar onze klantenservice. Of je neemt telefonisch contact met hun op, zij kunnen dit namelijk ook telefonisch voor je aansluiten.

Met vriendelijke groet,
Marjolein
Vodafone Forum Team
Iggy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
Deze week kon ik me eindelik wel aanmelden voor Internet op reis, via de myvodafone site/blox. Ik kreeg na het aanzetten van deze blox heel snel een sms dat het per 1/6 aangezet gaat worden............pfffffffffffffff gelukkig ben ik niet van plan om eerder op reis te gaan.
 
Maar!!!!
 
Ik kreeg binnen enkele seconden nog een sms bericht van vodafone waarin staat dat mijn normale 1Gb dataverkeer wat in mijn abbonnement hoort per 31/5 wordt uitgezet!!!!!!!!!!!!!
 
Wat is dit? Waarom? Ik heb dit echt niet zelf gedaan, ik zou wel gek zijn......
Kan iemand mij antwoord geven waarom mijn normale 1Gb dataverkeer uitgezet wordt als ik de blox internet op reis aanzet?
 
svp Spoedig antwoord, laat mij geen Youp van 't Hek worden!
Dennis_s

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 5Oplossingen
  • 2Likes
Iggy wrote:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
Deze week kon ik me eindelik wel aanmelden voor Internet op reis, via de myvodafone site/blox. Ik kreeg na het aanzetten van deze blox heel snel een sms dat het per 1/6 aangezet gaat worden............pfffffffffffffff gelukkig ben ik niet van plan om eerder op reis te gaan.

Maar!!!!

Ik kreeg binnen enkele seconden nog een sms bericht van vodafone waarin staat dat mijn normale 1Gb dataverkeer wat in mijn abbonnement hoort per 31/5 wordt uitgezet!!!!!!!!!!!!!

Wat is dit? Waarom? Ik heb dit echt niet zelf gedaan, ik zou wel gek zijn......
Kan iemand mij antwoord geven waarom mijn normale 1Gb dataverkeer uitgezet wordt als ik de blox internet op reis aanzet?

svp Spoedig antwoord, laat mij geen Youp van 't Hek worden!
Beste iggy,

Dit klopt omdat je abbo het netwerktechnisch niet mogelijk maakt om de 2 bundels te gelijk actief te hebben, zijn we genoodzaakt de 1GB bundel er tijdelijk af te halen. Geen nood want deze bundel blijft wel gewoon actief desondanks dit in het smsje gemeld wordt. Dus je behoud gewoon je 1GB bundel in Nederland en word ook meteen terug geplaats op het moment dat de dagbundel stop wordt gezet.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Vodafone Forum Team
riverman

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Hey Iggy,

geen paniek!
De Internet op Reis dagbundel vervangt je standaard 1GB bundel, omdat er maar 1 data toevoeging op je vodafone abo kan staan.
Je hebt echter ook nog gewoon 1GB die je binnen Nederland kan verbruiken. De bundel wordt vervangen omdat de MB's die je in het buitenland verbuikt uit dezelfde voorraad gaan als je Nederlandse MB's.

Hoop dat het duidelijk is zo!

Grtz, R.
riverman

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Lol, de moderator was me voor! Moet voortaan sneller m'n berichten afmaken zie ik 🙂
Iggy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Dennis,
 
Dank voor je snelle reactie. Ben er blij mee want van de helpdesk krijg ik geen antwoord op mijn mails. Voortaan stel ik al mijn vragen hier op het forum, werkt een stuk sneller en beter! 😄
 
Kan ik dan nog wel mijn gebruik van de 1Gb databundel zien op myvodafone?
 
Eigenlijk wil ik de Internet op Reisdagbundel standaard aan laten staan, dit houdt dus in dat ik niet meer de standaard 1Gb aangemeld zie maar hier wel nog gebruik van kan maken zonder extra kosten. Begrijp ik dat goed?
 
gr. Iggy
Iggy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Riverman,
 
Toch fijn dat jij ook nog ff reageert. Nu weet ik met meer zekerheid dat het ook echt zal blijven werken zonder extra kosten.
 
Kan jij wel je gebruik van je 1Gb databundel nog zien op myvodafone?
 
Kan jij trouwens je verbruik via je mobiel bekijken? Ik niet (heb een HTC Desire) en kan vanaf mijn mobiel wel inloggen op myvodafone maar krijg altijd een foutmelding na opvragen van de verbruiksstatus. Heb jij dit ook?
 
gr. Iggy
Paul79

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook de SMS ontvangen met de tekst
"Web 1 GB is afgemeld en loopt af per ".
 
Ik ben hier enorm van geschrokken. Deze boodschap is zeer verwarrend voor de klant en zou niet moeten worden verzonden!
Ik heb de helpdesk (betaald) hierover moeten bellen om duidelijkheid te krijgen. Zij geven aan dat dit normaal is, omdat het technisch niet anders kan dat de huidige databundel wordt vervangen voor een andere.
 
Maar dat vervangen gaat ook op een nadelige manier voor de klant. Ik stond eerst op 865/1000 MB.
Nu sta ik op 627/627 MB (vervangen per 13e van de maand).
 
Dit slaat toch nergens op? De klant wordt met allerlei onduidelijkheden en aanpassingen geconfronteerd op zijn nederlandse webgebruik, terwijl hij een bloc voor internet buiteland afneemt. Ineens ben ik 250 MB data kwijt en krijg ik zeer zorgwekkende SMSjes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic