BennieWoef

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet EU wordt direct buiten bundel gerekend

Goedendag,

 

Terwijl we ons in Oostenrijk bevinden is een abonnement van mij gemigreerd naar Vodafone together extra. Zover mij bekend staat hier een maandbundel van 20GB op binnen de EU.

Echter, Het dataverbruik op dit nummer wordt in myvodafone direct geadresseerd als buiten bundel met niet misselijke bedragen.

Hoe zit dit?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BennieWoef
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sharon wrote:

Heb je contact opgenomen met onze klantenservice@BennieWoef ?


Dat heb ik vanochtend gedaan. Het bleek dat bij het activeren van het abonnement en fout gemaakt is waardoor dit Vodafone together extra abonnement niet mee deelde in de bundel. De klantenservice heeft dit ingeschakeld. Hij zou tevens de ontstane kosten hebben teruggedraaid, al kan ik daar nog niets van zien.

Mogelijk werd van mij als beheerder verwacht dat ik daar actie op zou ondernemen. Echter, als beheerder ben ik niet op de hoogte gesteld van het moment van overzetten dat afweek van de overeengekomen datum. Alleen de gebruiker in kwestie werd op de hoogte gesteld.

Al met al valt er nog veel te verbeteren in dit proces:

  1. Een nieuw Vodafone Together Extra abonnement bij activeren door Vodafone automatisch laten delen in de databundel.
  2. De beheerder van deze bundel op de hoogte stellen dat er een nieuw nummer is toegevoegd met de mededeling dat de beheerder, wanneer deze niet wil dat deze gebruiker meedeelt in de databundel,  dit moet aanpassen.

Overigens mis ik het voorstellingsvermogen waarom ik als beheerder iemand zou uitsluiten van de databundel wanneer de consequentie hiervan is dat mijn factuur 4 keer zo hoog wordt.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @BennieWoef 
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. 
Als je tussendoor over gaat van abonnement naar een ander abonnement dan krijg je te maken met gedeelte van de maand. Ik bedoel te zeggen dat normaal heb je 20GB voor 1 maand maar je bent nu net overgestapt en ik ga er vanuit dat je abonnement loopt van de 1e tot de laatste dag van de maand. Zo loopt je oude abonnement ook maar het is nog niet aan het einde van de maand. Hoe de berekening zit is mij iets te moeilijk om uit te leggen maar je Vodafone Red Together abonnement is dus nu minder aan internet gebruik dan een volle maand.

 

Voor uitleg kan je het best contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Die kan je ook vanuit het buitenland bellen, ook gratis, +31654500100. Die kunnen je dit beter uitleggen en met je mee kijken hoe het nu met die overige kosten zit.

BennieWoef
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het abonnement is de 16e ingegaan dus 10 i.p.v. 20 GB is dan logisch. Maar om na de eerste dag van 16mb vanaf de tweede dag data in rekening te brengen lijkt me toch onjuist. Mogelijk dat de fup wat rigide gehanteerd wordt omdat er nog geen data in Nederland verbruikt was. Na terugkomst vandaag wordt dit hopelijk rechtgezet. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Heb je contact opgenomen met onze klantenservice @BennieWoef ?

BennieWoef
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sharon wrote:

Heb je contact opgenomen met onze klantenservice@BennieWoef ?


Dat heb ik vanochtend gedaan. Het bleek dat bij het activeren van het abonnement en fout gemaakt is waardoor dit Vodafone together extra abonnement niet mee deelde in de bundel. De klantenservice heeft dit ingeschakeld. Hij zou tevens de ontstane kosten hebben teruggedraaid, al kan ik daar nog niets van zien.

Mogelijk werd van mij als beheerder verwacht dat ik daar actie op zou ondernemen. Echter, als beheerder ben ik niet op de hoogte gesteld van het moment van overzetten dat afweek van de overeengekomen datum. Alleen de gebruiker in kwestie werd op de hoogte gesteld.

Al met al valt er nog veel te verbeteren in dit proces:

  1. Een nieuw Vodafone Together Extra abonnement bij activeren door Vodafone automatisch laten delen in de databundel.
  2. De beheerder van deze bundel op de hoogte stellen dat er een nieuw nummer is toegevoegd met de mededeling dat de beheerder, wanneer deze niet wil dat deze gebruiker meedeelt in de databundel,  dit moet aanpassen.

Overigens mis ik het voorstellingsvermogen waarom ik als beheerder iemand zou uitsluiten van de databundel wanneer de consequentie hiervan is dat mijn factuur 4 keer zo hoog wordt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super dat het opgelost is@BennieWoef en dankjewel voor de terugkoppeling. Ik zal je feedback intern aankaarten. Helaas dient het nu nog gekoppeld te worden via My Vodafone. 
Mochten de kosten op de volgende rekening staan, laat even wat weten. Dan kijken wij graag met je mee.  Ik zal het topic sluiten voor nu.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic