hallo,
ik holde een tikje voor de muziek uit en kocht vast een Fritzbox LTE (4G) router. Met de specs leek het mij een wonder-machine, die behalve router ook nog een geavanceerde telefooncentrale herbergt (met DECT basisstation).
Aangezien de kabel en ADSL versies van deze doos inderdaad door iedereen geprezen worden op die punten telde ik vreugdevol de driehonderdzoveel euri neer.
In de eerste instantie was 4G aan de gang krijgen wat tricky maar met enige hulp van de fabrikant lukte het me uiteindelijk om in één nacht € 500,- aan data te verplaatsen, dus over de 4G snelheid niets dan lof
😉 Maar de telefoon, die mijn vorige router als "black box" behandelde, stekkertje erin en bellen maar, blijkt hier een uiterst specialistisch gebeuren. Ik verweet AVM dat ze een ADSL router hebben opgeleukt (de instellingen zijn duidelijk voor internet-telefonie bedoeld) maar ze houden halsstarrig vol dat ook via LTE (4G) telefonie mogelijk is, mits de juiste instellingen worden gebruikt. Er schijnt dus zoiets te bestaan als een "username" en een "password" die waarschijnlijk een aantal lagen dieper in de telefoon zitten als wij eindgebruikers ooit te zien krijgen. Maar ik heb ze toch nodig,wil ik ooit kunnen telefoneren.
Iemand ????
3 Entering Internet telephone numbers
- Click "Telephony" in the FRITZ!Box user interface.
- Click "Telephone Numbers" in the "Telephony" menu.
- Click the "New Telephone Number" button.
- Enable the option "Set up Internet telephone number" and click "Next".
- If there is a drop-down menu to select your Internet telephony provider from, select your provider. If your provider is not included, select "other provider".Note:Whether or not the drop-down menu is available and which Internet telephony providers are shown depends on the regional options configured in the FRITZ!Box.
- Enter the Internet number and the account information (e.g. user name/account ID, password, registrar) in the corresponding fields. This information is supplied by your Internet telephony provider.Note:For details on the account information, click the "Help" button. Should you be missing account information, contact your Internet telephony provider.