Atrejoe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instellen uitgaande maiil Htc One X

Beste,
 
Het instellen van de uitgaande mail blijkt maar niet te lukken. Ontvangen is geen probleem dit is mijn ziggo account.
Eerst heb de instellingen overgenomen van mijn oude Desire, die zouden gewoon moeten kloppen want tot gisteren had ik mijn Desire en het versturen van mail was geen probleem.
 
Ik heb toen dit niet werkte alle stappen nagegaan op "start up vodafone.nl" ook dit ging niet werken.
 
Naar mijn mening staat alles ingestelt zoals het hoord.
zoals onderstaand klopt het bij mij allemaal ik heb zelf gebrobeerd voor mijn gebruikers naam die ik heb mijn mail06... in te vullen maar dit werkte ook niet.
 
Uitgaande e-mail

  • Gebruikersnaam: je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl'
  • Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
  • Server bij uitgaande mail: authsmtp.vodafone.nl
  • Uitgaande poort: 25 of 465 (afhankelijk van je toestel). Als beide poorten niet werken gebruik dan 2525 of 587.
  • Beveiligde verbinding: SSL of TLS
  • Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja
Iemand een oplossing ?
8 Reacties 8
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Atrejoe,

Uitgaande e-mail

  • Gebruikersnaam: je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl'
  • Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
  • Server bij uitgaande mail: authsmtp.vodafone.nl
  • Uitgaande poort: 25 of 465 (afhankelijk van je toestel). Als beide poorten niet werken gebruik dan 2525 of 587.
  • Beveiligde verbinding: SSL of TLS
  • Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja
Dit zijn idd de juiste instellingen, de serverpoort die je het best kunt gebruiken is 465. Verder SSL aan te vinken.
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn de inlog-gegevens van je My VF account.

Mocht het nog steeds niet werken, dan adviseer ik je met het toestel eens naar de VF winkel te gaan en daar door een collega deze instellingen te laten bekijken.

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,




Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
MauriceD schreef:
Hoi Atrejoe,
 
Uitgaande e-mail

  • Gebruikersnaam: je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl'
  • Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
  • Server bij uitgaande mail: authsmtp.vodafone.nl
  • Uitgaande poort: 25 of 465 (afhankelijk van je toestel). Als beide poorten niet werken gebruik dan 2525 of 587.
  • Beveiligde verbinding: SSL of TLS
  • Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja
Dit zijn idd de juiste instellingen, de serverpoort die je het best kunt gebruiken is 465. Verder SSL aan te vinken.
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn de inlog-gegevens van je My VF account.
 
Mocht het nog steeds niet werken, dan adviseer ik je met het toestel eens naar de VF winkel te gaan en daar door een collega deze instellingen te laten bekijken. 
 
Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,
 
 
 
 
Kleine toevoeging 😉 
 
Gebruikersnaam is het woordje mail gevolgd door je 06-nummer, dus als jouw nummer 06-12345678 is, dan is je gebruikersnaam mail0612345678

Het wachtwoord is inderdaad je wachtwoord dat je ook voor MyVodafone gebruikt.
Atrejoe
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Maurice,
 
Dit werkt nou net niet...dus er zit niks anders op dan naar de winkel te gaan, en daar de vodafone "experience" ( let op 1 uur wachten tot je aan de beurt bent ) te gaan beleven.
Hier had ik eigenlijk geen zin in..maarja in dit geval zit er niks anders op 😞
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heey Atrejoe,
 
Soms is het niet leuk om te wachten maar in dit geval toch wel de moeite waard denk ik.
 
Grtz 😛
rico

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo allemaal,
 
Ik had dat probleem ook met het instellen van de e mail van mijn ziggo account,
 
ik kon wel emails ontvangen maar geen emails sturen,
 
ik ben diverse malen naar de vodafoon winkel terug gegaan,mijn toestel HTC One X had ik van 8 augustus jl.
 
hier heeft men het zelf ingevuld met authsmtp.vodafone.nl en gebruiksnaam mail06xxxxxxx
 
maar na enkele dagen ging het weer mis,
 
ik heb toen op de ziggo website rondgekeken
 
hier las ik dat je het volgende moet instellen bij de uitgaande server instellingen
 
gebruiksnaam = je emai adres van ziggo in zijn geheel
wachtwoord= je wachtwoord van ziggo zoals je thuis ook emailt
 
smtp-server vult je in ; smtp.ziggo.nl
 
bij beveiliging: TLS
 
en bij serverpoort : 587
 
nadat je dit hebt opgeslagen ben je klaar en  kun je mails versturen met een ziggo email account,
 
ik heb hierna geen enkel probleem meer gehad.
 
wellicht dat dit voor menig ziggo mailer de oplossing is.
Sep

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb als sinds aanschaf van het toestel in juni 2012 problemen met het verzenden van mail. Alle instellingen wel honderd keer volgens de instructies nagelopen, ook nog in een chat met een vf medewerker andere getallen in de serverpoort geprobeerd. Tevergeefs. Met mijn oude desire kon ik altijd mails versturen.
 
Wat wel opvalt: een enkele keer lijkt het alsof de instellingen geaccepteerd worden en kan ik afsluiten. Maar als ik dan een mail verstuur komt die weer terug met de melding 'accountinstellingen onjuist'. Als ik dan kijk naar die instellingen zie ik elke keer dat het door mij ingevoerde wachtwoord weer is teruggezet naar dat van mijn inkomende mail (wat veel korter is, daardoor kan ik het zien).
Wat nu??
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Atrejoe, Ik begrijp dat het vervelend is. Heb je voor mij een update betreffende het mail probleem ? Is het opgelost vanuit de winkel ? Laat me even wat weten 🙂
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Rico, ben je een Vodafone klant ? Mocht dit het geval zijn dan begrijp ik niet dat het voor jou werkt want de inkomende mail komt dan voor rekening van Ziggo. De uitgaande mail loopt via Vodafone. Mocht je klant zijn van Ziggo is jouwn troubleshoot prima 🙂 natuurlijk. Ben wel benieuwd naar je reactie.

P.s. Welkom op het Vodafone forum.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic