Leo1953

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inloggen

Sinds Vodafone en Ziggo samen zijn en ik inlog met mijn pc op mijn ziggo account ontvang ik steeds in mijn e-mail de mededeling dat er een onbekend apparaat is ingelogd bij Vodafone. Ik vraag mij af of meer daar last van hebben, en als de moderator meeleest of er een oplossing voor is. Met mijn pc log ik ook regelmatig in op Vodafone dus het apparaat is zeker bekend. Andersom, dus inloggen bij Vodafone met mijn pc, komt er geen waarschuwing van Ziggo dus daar werkt het wel goed.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik blijf het apart vinden dat er een mail uitgestuurd wordt als je inlogt bij Ziggo Leo1953
Mag ik je verzoeken om hier een onderzoek voor aan te maken. Ik kan mij voorstellen dat dit vervelend is.

Het onderzoek wil ik eventueel ook voor je aanmelden. Mocht je hiervoor liever bellen via een van de andere kanalen, dan mag dit natuurlijk ook.
Kun je mij een screenshot van de mail hier uploaden?

Kun je mij de volgende gegevens sturen voor de verificatie via privébericht:
- Naam
- Adres
- Postcode
- 06-nummer
- Geboortedatum
- De laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer?
Dankjewel alvast!

Heb je een wachtwoord afgesproken met de klantenservice, dan ontvang ik het graag het wachtwoord en je 06-nummer in plaats van de bovenstaande gegevens.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Leo1953
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Je zegt dit probleem alleen te hebben bij Ziggo. Vraag me dan ook af of je hier op de juiste Community zit en eigenlijk niet bij Ziggo moet zijn. Bewaar je koekjes op je pc? Heb je misschien een pop-up killer of een koekjes killer op je pc? Ik weet dat er bij Ziggo hele strenge koekjes zijn die niet altijd even lekker meewerken. Daarnaast kan je het bij Vodafone ook uitzetten als je dit wilt, denk dat deze melding bij Vodafone bij jou dan ook niet aan staat. Ik krijg deze melding wel als ik ook zomaar opeens inlog op mijn eigen computer maar na een tijdje. Misschien ligt het daar aan?

Ik weet het niet helemaal, het lijkt me een Ziggo koekje, probeer anders eens je koekjes te verwijderen en dan te zien of het nog terug komt. En anders eens proberen op de community van Ziggo vragen aan een moderator, die weten daar wel heel veel van.
Leo1953
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik gebruik Cc cleaner op mijn PC dus worden koekjes regelmatig gewist. Dat zou het probleem kunnen veroorzaken maar dat gebeurt dus niet ‘andersom’ Ik denk wel dat ik dit op het goede forum zet. Het komt alleen voor als ik inlog bij ziggo dat klopt. Maar Vodafone stuurt mij de melding dat er een nieuw apparaat is ingelogd op mijn Vodafone account en dat is pas sinds Vodafone en ziggo samen zijn gegaan en de inloggegevens identiek moesten worden. (Ikzelf vermoedt dat daar het probleem zit) Als ik rechtstreeks inlog bij mijn Vodafone account krijg ik geen melding van Ziggo dat er een onbekend apparaat is ingelogd bij Ziggo. Vandaar lijkt gebruik te maken van het Vodafone forum voor de hand liggend. Ik stel op prijs dat je moeite neemt te helpen hoor. Maar als je een oplossing voorstelt (‘uitzetten’) denk ik dat je er ook bij moet vertellen hoe dit te doen. Ik heb namelijk geen idee wat je hiermee bedoeld en hoe dit dan te doen. Graag hoor ik dit van je en mocht dit de oplossing zijn dan laat ik dat hier weten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Uitzetten:
Ga naar My Vodafone (via My Vodafone)
Ga dan neer Profiel -> kies daar voor My Vodafone account (account instellen)
En dan krijg je een nieuwe pagina met rechts onderin Veiligheid (account extra beveiligen)

Daar kan je instellen of je een bericht wilt ontvangen als er een inlog is gedaan op een 'onbekend' apparaat.


Ik heb hier nog een vraag over:
dat is pas sinds Vodafone en Ziggo samen zijn gegaan en de inloggegevens identiek moesten worden.

Heb je deze info echt van Vodafone en/of Ziggo ontvangen? Persoonlijk zou ik nooit mijn inloggegevens identiek maken aan elkaar. Stel je voor dat een hacker je Vodafone account heeft, dan kan die ook zo in die van Ziggo. Maar goed, dat is mijn privé gedachten hier achter en toen het net mogelijk was om het te koppelen ging het niet altijd even lekker. Maar wie weet is het nu beter geworden 🙂
Leo1953
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dankjewel. Ik dacht al dat je zoiets met uitzetten bedoelde maar dat lijkt me niet verstandig omdat er dan voor eventuele echte onbekende apparaten ook geen melding meer komt. Wat betreft het inloggen. Na de samenvoeging kwam er een ‘dubbel’ Inlogscherm en kon je klikken op inloggen bij mijn Vodafone of bij mijn ziggo. Ik kon toen ineens niet meer inloggen bij mijn ziggo en de helpdesk van ziggo vertelde mij dat dat dat aan een instelling van Vodafone lag en dat ik dat alleen kon oplossen door de gebruikersnaam en ww gelijk te maken. Ik kon dan alleen inloggen op mijn Vodafone en vanuit die daar op ‘account ‘te klikken kom ik dan o.a. op een keuze menu om in te loggen op of Vodafone of ziggo en dat lukt dan alleen door op ziggo te klikken en dezelfde inloggegevens te gebruiken als die van Vodafone. Ik weet niet of dat inmiddels verholpen is. Misschien is dat wel de reden omdat beide inloggen hetzelfde zijn. Ik zal contact opnemen met Ziggo en vragen of ik nu al wel andere inloggegevens kan gaan gebruiken en als dat het geval is en het probleem is opgelost laat ik dat weten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat klinkt apart Leo1953
Ik heb namelijk mijn accounts van My Vodafone en Mijn Ziggo ook gekoppeld. Echter kan ik bij beide met mijn gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.
Betreft de melding dat er een nieuw apparaat is ingelogd. Heb je hiervoor een onderzoek laten aanmaken? Hierdoor kan onderzocht worden waarom de mail uitgestuurd wordt.
Leo1953
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Misschien ben ik onduidelijk. Het was zo dat ik deze waarschuwing pas krijg nadat ze waren samen gegaan en er een dubbel inlogscherm verscheen. Als ik dan mijn inloggegevens van Ziggo invulde in de ziggo velden invulde kwam ik steeds bij vodafone uit. De oplossing die toen werd geboden door de helpdesk van Vodafone was om de inloggegevens identiek te maken. Nadat ik dus de ziggo en Vodafone inloggegevens identiek maakte je kon ik ineens via dit inlogscherm wel weer inloggen bij mijn Ziggo. Alleen vanaf dat moment ontvang ik elke keer als ik met mijn pc inlog op ziggo, van Vodafone de mededeling dat er is ingelogd met een nieuw apparaat. Dit gebeurt alleen als ik met mijn pc inlog, want op mijn mobiele apparaten gaat alles via de apps.
HHet is gewoon alleen maar vervelend verder werkt alles goed.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ik heb eens overleg gehad met iemand van Ziggo.
Die zei me eerlijk dat hij het samenvoegen van accounts helemaal geen goed idee vond.
Daar zitten nog wat haken en ogen aan en verloopt nog niet zoals ze het graag willen zien.

Dit is wel al een maand of 2 geleden maar lees op de Ziggo Community nog wel eens mensen die het samenvoegen ook niet als prettig hebben ervaren. Mijn advies is dan ook, voeg ze niet samen, hou lekker los van elkaar zodat je ook nooit hackers twee accounts kan laten hacken (als dat zou gebeuren).

Volgens mij is er wel een manier om dit weer los te koppelen maar dan moet je echt iemand spreken die er verstand van heeft en het kan uitvoeren. Zeker ben ik daar niet van, dus pin me er niet aan vast aub. Hier op de Community zit er zeker niemand die het doen kan, zou het toch proberen op de Ziggo Community.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik blijf het apart vinden dat er een mail uitgestuurd wordt als je inlogt bij Ziggo Leo1953
Mag ik je verzoeken om hier een onderzoek voor aan te maken. Ik kan mij voorstellen dat dit vervelend is.

Het onderzoek wil ik eventueel ook voor je aanmelden. Mocht je hiervoor liever bellen via een van de andere kanalen, dan mag dit natuurlijk ook.
Kun je mij een screenshot van de mail hier uploaden?

Kun je mij de volgende gegevens sturen voor de verificatie via privébericht:
- Naam
- Adres
- Postcode
- 06-nummer
- Geboortedatum
- De laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer?
Dankjewel alvast!

Heb je een wachtwoord afgesproken met de klantenservice, dan ontvang ik het graag het wachtwoord en je 06-nummer in plaats van de bovenstaande gegevens.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Omdat er verder geen reactie is geweest, zal ik het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic