DeborahIsabel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ingangsdatum nieuwe simkaart abonnement

Beste Vodafone,

Ik heb ongeveer 2 weken geleden online mijn abonnement verlengd. Ik ben van een 2 jarig abonnement met toestel, overgestapt naar 'n 1 jarig sim-only abonnement. Vorige week kreeg ik de nieuwe simkaart binnen met papieren hoe ik deze kan activeren. Omdat er nergens een datum bekend was, ging ik ervan uit dat ik deze direct kon activeren. Dit wou mij helaas niet lukken en heb daarop de klantenservice gebeld. Deze kon mij doorgeven dat ik mijn simkaart per 8 November kon gebruiken. Ik heb het daarom gisteren en vandaag nogmaals geprobeerd, maar desondanks wil dit nog steeds niet. Bij het opstarten geeft mijn telefoon aan, dat de simkaart niet voorzien is van MM2. Ik snap niet waarom op de brief zelf geen duidelijke informatie stond omtrent de datum en de klantenservice mij een datum aangeeft die niet blijkt te kloppen. Graag zou ik via deze weg informatie willen vragen omtrent mijn simkaart/abonnement. Bedankt!

- Deborah Isabel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Deborah Isabel,

Jouw oude/huidige toestel-abonnement duurt precies 24 maanden na de ingangsdatum van jouw contract. Dit is precies 2 jaar nadat jouw abonnement ging lopen. Dit omdat je in precies 24 maanden jouw toestel als het ware aflost aan Vodafone. Die termijn wordt niet korter gemaakt omdat je een sim-only-abonnement hebt afgesloten.

De einddatum van je contract kun je controleren via MyVodafone.
Bij de MyVodafone App kies je achtereenvolgens voor:
* Mijn Profiel
* Abonnement
* Einddatum contract

Is die einddatum van je contract al aangepast door jouw SIM-only-abonnement?
De 12 maanden van jouw nieuwe SIM-only-abonnement worden opgeteld na de einddatum van je toestel-abonnement.

Aan de hand van deze informatie kun je zelf bepalen of je je nieuwe SIM-kaart al dan niet kunt laten aktiveren.
Die aktiviatie kan alleen de Vodafone Klantenservice voor jou regelen. Telefonisch of via Twitter.
Houd belangrijke gegevens zoals jouw klantnummer, sim-kaartnummer, de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer, geboortedatum en postcode, woonplaats en huisnummer-gegevens op een vel papier, binnen handbereik. Dan wordt je sneller geholpen. Aktiveren van jouw nieuwe SIM-kaart kan nimmer via een openbaar Forum worden geregeld.

Succes!

Netwerker

Bekijk in context

3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Deborah Isabel,

Jouw oude/huidige toestel-abonnement duurt precies 24 maanden na de ingangsdatum van jouw contract. Dit is precies 2 jaar nadat jouw abonnement ging lopen. Dit omdat je in precies 24 maanden jouw toestel als het ware aflost aan Vodafone. Die termijn wordt niet korter gemaakt omdat je een sim-only-abonnement hebt afgesloten.

De einddatum van je contract kun je controleren via MyVodafone.
Bij de MyVodafone App kies je achtereenvolgens voor:
* Mijn Profiel
* Abonnement
* Einddatum contract

Is die einddatum van je contract al aangepast door jouw SIM-only-abonnement?
De 12 maanden van jouw nieuwe SIM-only-abonnement worden opgeteld na de einddatum van je toestel-abonnement.

Aan de hand van deze informatie kun je zelf bepalen of je je nieuwe SIM-kaart al dan niet kunt laten aktiveren.
Die aktiviatie kan alleen de Vodafone Klantenservice voor jou regelen. Telefonisch of via Twitter.
Houd belangrijke gegevens zoals jouw klantnummer, sim-kaartnummer, de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer, geboortedatum en postcode, woonplaats en huisnummer-gegevens op een vel papier, binnen handbereik. Dan wordt je sneller geholpen. Aktiveren van jouw nieuwe SIM-kaart kan nimmer via een openbaar Forum worden geregeld.

Succes!

Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Zoals Netwerker ook al aangeeft kunnen we dit via het Forum niet verder nakijken. Dat kan alleen via de klantenservice. Zie ook de huisregels. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic