emar1983

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ingangsdatum abonnement uitstellen i.v.m. dubbele kosten.

L.s.

Ik denk erover om over te stappen naar Vodafone. Nu zit ik alleen met een probleem. Mijn huidige abonnemen loopt nog +/-2 maanden en nu is mijn toestel is defect. Ik heb ergens gelezen dat het bij sommige providers mogelijk is een nieuw abonnement met toestel af te sluiten waarbij je het toestel direct ontvangt en je het abonnement 2 maanden later in kunt laat gaan.
Is dit ook mogelijk bij Vodafone?

Met vriendelijke groet,

Emar
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @emar1983,

Een aanvraag met nummerbehoud kan maximaal 2 maanden voor de einddatum van je contract. Dus stel je einddatum is 1 januari 2015 en je plaatst op 1 november 2015 een bestelling. In dat geval wordt op 1 november 2015 de aanvraag voor nummerbehoud naar je huidige provider verzonden. Wanneer de aanvraag zorgvuldig is ingevuld is de kans groot dat je huidige provider snel akkoord gaat. Vanaf het moment van goedkeuring krijg je de beschikking tot je telefoon. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de voorraad. Het kan dus zijn dat je de telefoon bijvoorbeeld al op 3 of 4 november, maar het kan dus ook langer duren afhankelijk van de voorraad.

Zie voor meer informatie onderstaande afbeelding of kijk op http://vodafone.nl/nummerbehoud. De status van je nummerbehoud kun je opvragen via http://vodafone.nl/statusnb.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @emar1983,

Bedankt voor je interesse in Vodafone!

Wanneer je een bestelling plaatst met nummerbehoud wordt eerst de aanvraag voor nummerbehoud behandeld. Zodra je aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd krijg je de beschikking tot je telefoon. Vul daarom de gegevens voor nummerbehoud zorgvuldig in.

Let wel op dat je telefoon op voorraad moet zijn, anders zou het eventueel nog even kunnen duren. Kijk voor meer informatie op http://vodafone.nl/nummerbehoud.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,
Aanvulling op het antwoord van Moderator Marc-

De ingangsdatum van je Vodafone abonnement is dan gelijk aan de datum waarop je nul-zes-nummer wordt overgedragen (geporteerd) naar het Netwerk en de Administratie van Vodafone. Jouw huidig telecom-provider bepaalt die datum voor nummer-overdracht. Meestal is dat de einddatum van je huidige abonnements-overeenkomst bij je huidige telecom-provider. Soms een paar dagen eerder of later omdat er op zaterdagen en zondagen geen nul-zes-nummer overdrachten plaats vinden.

Op sommige heel populaire toestellen, zoals de Apple iPhone 6 en de Apple iPhone 6 Plus kan de wachttijd veel langer bedragen. Dat heeft dan te maken met de beperkte voorraad van Vodafone.

Succes!

Netwerker
emar1983
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc of collega,

Voor mijn beeldvorming schets ik even een situatie. Stel mijn abonnement bij mijn huidige provider loopt 1-1-2015 af en ik sluit nu een abonnement af met nummerbehoud waarbij ik het abonnement op 1-1-2015 in wil laten gaan. Kan ik dan het toestel al 1-11-2014 in mijn bezit krijgen zodat ik de 2 resterende maanden kan overbruggen?

Met vriendelijke groet,

Emar
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @emar1983,

Een aanvraag met nummerbehoud kan maximaal 2 maanden voor de einddatum van je contract. Dus stel je einddatum is 1 januari 2015 en je plaatst op 1 november 2015 een bestelling. In dat geval wordt op 1 november 2015 de aanvraag voor nummerbehoud naar je huidige provider verzonden. Wanneer de aanvraag zorgvuldig is ingevuld is de kans groot dat je huidige provider snel akkoord gaat. Vanaf het moment van goedkeuring krijg je de beschikking tot je telefoon. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de voorraad. Het kan dus zijn dat je de telefoon bijvoorbeeld al op 3 of 4 november, maar het kan dus ook langer duren afhankelijk van de voorraad.

Zie voor meer informatie onderstaande afbeelding of kijk op http://vodafone.nl/nummerbehoud. De status van je nummerbehoud kun je opvragen via http://vodafone.nl/statusnb.

emar1983
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc,

Hartelijk dank voor de uitleg. Het is me nu helemaal duidelijk.

Met vriendelijke groet,

Emar van Beemen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Fijn om te lezen. Graag gedaan @emar1983 😄

Alvast veel plezier met je telefoon.
ivs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi ik heb in Maart een bestelling gedaan voor overzetten abonnement van Hi naar Vodafone. De werkelijke overdracht van nummer heeft vandaag 28 April plaatsgevonden(geporteerd) m.a.w sinds vandaag kan ik via mijn Vodafone abonnement bellen, echter als ik in " my vodafone" kijk staat als ingangs datum van abonnement 25 maart? Ik mag toch wel aannemen dat ik pas werkelijk de abonnements kosten ga betalen met ingang van vandaag? De kosten van Hi lopen t/m vandaag.

gr

IVS
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
ivs

Je mag ervan uitgaan dat de abonnementskosten worden berekend vanaf 28 April 2015.
Want 28 April 2015 was de werkelijke ingangsdatum van je abonnement. En tevens de datum voor nummer-overzetting naar het Netwerk van Vodafone.

Succes!

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic