Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Informatie Extreem veel Internet 10 GB | Coulancebeleid voor bestellers in September

Vodafone heeft van 1 oktober 2012 tot en met 6 januari 2013 een mooie actie: bij alle Bel+Sms+Web abonnementen Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd krijg je maarliefst 10 GB data. En als je daar overheen gaat komen er geen extra kosten. Als de limiet van 10 GB per maand overschreden wordt dan geldt een verlaagde snelheid van 32 kbp/s. Hiermee kun je dan gewoon verder internetten maar bijvoorbeeld streaming is met deze snelheidverlaging niet mogelijk.

Dus bestel of verleng je in de actieperiode, dan krijg je 10 GB. Daar hoef je verder niets voor te doen!



Tot zover de informatie voor mensen die een nieuw abonnement hebben genomen of die hebben verlengd. Maar wat nu voor de mensen die net voor oktober hebben besteld? We werd er er in het iPhone forum op gewezen dat het wel érg jammer is als je een paar dagen voor oktober hebt besteld en dan géén 10 GB krijgt. Daar zijn we het wel mee eens dus daarom is de volgende oplossing verzonnen voor jullie:


  • Ik heb kort voor 1 oktober een Altijd / Extreem abonnement genomen (of hiermee verlengd). Kan ik die bundel ook krijgen?
In sommige gevallen wel. Je hebt weliswaar getekend voor een contract met andere voorwaarden, maar we zijn de beroerdste niet 🙂

Er zijn wel een paar spelregels:


  • Je hebt tussen 24-9 en 1-10 besteld: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je krijgt de kortingen die horen bij deze actie (deze kunnen anders zijn dan je huidige kortingen)

  • Je hebt besteld tussen 1-9 en 23-9: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je hebt geen korting meer. Eventuele kortingen die je had vervallen!

  • Je hebt besteld voor 1-9: sorry, je kunt je abonnement niet laten aanpassen naar een variant met 10GB

  • Ik heb een betere korting dan de nieuwe kortingen. Wat nu?
Heb je liever de korting die je nu krijgt? Dan houd je die gewoon. De 10 GB bundel is echter alleen beschikbaar bij de abonnementen van na 1 oktober. De keuze om je huidige korting te houden of de 10 GB bundel te nemen is geheel aan jou



  • Hoe laat ik mijn abonnement wijzigen?
Dat kan via de Klantenservice. Bel hiervoor 1201 op je Vodafone toestel



  • Ik heb mijn abonnement laten wijzigen. Hoe zie ik of ik nu 10 GB heb?

Je abonnement heeft nu een 2 als toevoeging (bv Bel+SMS+Web-2 Altijd)
én
je ziet de volgende BloX aangesloten:
Internet Maximaal Pakket € 0,00 geldig tot x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)
Internet Maximaal Pakket € 9,99 actief vanaf x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)



  • Mijn verbruiksmeter geeft nog iets anders aan dan 10 GB?
Klopt. 10 GB is zoveel dat onze MB meter er op dit moment nog van op tilt slaat 😉
Als je de bovenstaande BloX ziet staan, dan heb je wel de 10 GB. Echter zal je verbruiksmeter wel bijvoorbeeld 1 GB blijven aangeven. Dat wordt in de toekomst gefikst. Overigens blijft het natuurlijk wel een goede indicatie van hoe snel je door je MB's heen gaat. Want geloof het of niet, zelfs 10 GB kan op 😉



Tot zover de informatie over de Extreem veel Internet actie en de oplossing voor mensen die recent besteld hebben.
Hopelijk beantwoord dit alle vragen, maar zo niet: shoot!




PS.
Het originele topic hierover vind je dit linkje





*Update 02/01/2013*


Hi allemaal,

Hou er rekening mee dat de actie rondom de 10GB bundel nog loopt tot en met 6 januari 2013.
Deze bundel geldt voor nieuwe aanvragen of verlengingen binnen de actieperiode in combinatie met een Bel+Sms+Web abonnement, Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd.

Bestel je een nieuw abonnement of verleng je na de actieperiode dan heb je geen recht meer op de 10GB bundel.

Dus zorg ervoor dat je voor 6 januari je abonnement regelt en profiteer nog van deze mooie actie!!
99 Reacties 99
TL

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor ik een nieuw contract aanging met deze 10GB aanbieding heb ik meermaals op verschillende manieren met Vodafone contact opgenomen met de vraag hoe lang de 10GB geldig zou zijn, daar ik al een heel mooi contract had lopen betere voorwaarden belminuten  prijs etc dan het nieuwe contract, op de 10GB na dan. Het was voor mij dus van belang dat de 10GB niet tijdig van aard was maar dat ik er van op aan kon dat deze ook na de vaste contractsperiode zou behouden blijven. Ik begrijp dat de aanbieding tijdelijk is, maar mij werd dus op elke manier (sales telefoon, klantenservice telefoon, webchat vodafone) duidelijk gemaakt dat hoewel de aanbieding beperkt beschikbaar is, dat als je de aanbieding eenmaal te pakken hebt, deze tot tot 2031 geldig zou blijven zolang je uiteraard niet na je 12 of 24 maanden weer een ander contract met weer andere voorwaarden neemt.
 
Oftwel, de 10GB zou actief blijven tot en met 2031, en daarom heb ik mijn betere belminuten etc opgegeven voor het idee dat ondanks dat ik niet eens in de buurt van de 1GB kom gemiddeld genomen ik als ik dat wil of nodig heb toch naar de 10GB kan gaan. Een stukje peace of mind om bijvoorbeeld toch gerust spotify te gebruiken.
 
Nu ik na het bestellen om een schriftelijke bevestiging heb gevraagd per e-mail, krijg ik helaas het antwoord dat ik maar 24 maanden 10GB krijg en dat het daarna weer 1GB zal zijn (ja, niet eens 2GB i.v.m. internet maximaal verdubbelaar.)
 
Ik heb wederom maar met de KS gebeld en de helpdesk gechat maar die geven nog altijd aan dat het wel degelijk zolang ik geen nieuw contract neem de 10GB gewoon blijft staan tot 2031 maar dat deze geen schriftelijke bevestiging kunnen geven.
 
Het is erg jammer dat Vodafone op deze manier dus onduidelijkheid schept, en omdat er hier op het forum ook meegelezen en af ent oe geantwoord word door een manager hoop ik via deze weg toch 100% eenduidig duidelijkheid te kunnen krijgen. Want ik vind het niet bepaald fijn om specifiek om 1 reden een goed contract op te geven en een nieuwe aan te gaan, en dan nu het zwaard van damocles boven het hoofd te hebben in de vorm van een schriftelijke ontkrachting in plaats van bevestiging. (Er staat nu tenslotte geregistreerd binnen myvodafone klantevservice geschiedenis dat de 10GB wel zal vervallen zodra de vaste contractsperiode voorbij is)
 
Uiteraard kan er in 2 jaar van alles veranderen, en is die 10GB tegen die tijd misschien helemaal niet zo speciaal meer, wie weet kom ik de komende 5 jaar nooit over die 1GB, ik voel me toch misleid zo op deze manier omdat niemand zijn vingers durft te willen branden door wel een schriftelijke bevestiging te geven maar ik wel verteld word dat ik 'echt gewoon 10GB zal krijgen'. De enige bevestiging die ik heb is de bestel bevestiging, waarbij overigens op geen enkele manier gerept word over dat de 10GB zal komen te vervallen.
 
Verder is het uiteraard heel raar om niet gewoon een nieuwe blox aan te maken tijdens de actie periode en die dan 'Extreem veel data' te noemen met als beschrijving deze actie en in plaats daarvan 'Internet Maximaal' aan de klanten te geven, waarbij overal op de site staat dat dit om een internet verdubbelaar gaat, en de klant vervolgens er maar op moet vertrouwen dat ze beter (10GB) zullen krijgen dan dat er in hun account (verdubbelen van 1GB) staat. Want ik krijg namelijk wel bevestigingen dat de Internet Maximaal Blox tot 2031 geldig is, maar daar die nergens op de vodafone site officieel word benoemd als zijnde een 10GB blox heeft dat niet zo heel veel waarde. (zelfs hier op het forum staat er enkel vermeld dat die blox actief is als je 10GB hebt, niet dat de blox 10GB is)
 
Hetzelfde geld ook voor de datameter die niet eens tot 2, laat staan 10GB gaat. Is het zeker dat dit nog aangepast zal worden? Daar krijg ik namelijk ook geen eenduidig antwoord op, de een zegt dat myvodafone constant verbeterd word, de ander zegt dat omdat de 10GB een actie is de teller nooit 10GB zal laten zien.
TL

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En nu vind ik dan eindelijk iets dat duidelijk is:
 
Internet Maximaal Pakket-2 Onbeperkt internet gebruik binnen Nederland. Na 10 GB wordt
de netwerksnelheid teruggebracht naar 64 Kbps. Misbruik is niet
toegestaan.
€ 10,00
 
http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg30/pdf/klantenservice/tarieven/tarievenoverzicht_bel+sms+web_1_oktober_2012.pdf
 
Nu staat er niet specifiek Pakket-2 in mijn account, maar daar staat de 2 bij BSW dus voor?
 
En er staat in mijn account wel dat dit tot 2031 0 euro kost en daarna inderdaad een tientje...
 
Wat ik overigens wel bevestigd kreeg per mail is dat er geen FUP (absoluut 0,0) op SMS en Vodafone naar Vodafone.. en juist dat staat wel in tarievenlijst vermeld als zijnde 5000sms en 10000minuten (veel, maar niet onrealistisch, zeker niet zonder FUP)
 
Maargoed, ik ben mijn contract aan gegaan en ben akkoord gegaan met de 'actievoorwaarden'.
 
https://directsales.vodafone.nl/pdf/actievoorwaarden_friendsfamily.pdf
 
Ik heb er toen nog over gebeld dat die outdated zijn en dat die producten er niet meer zijn en hetgeen ik bestel er dus niet bij staat, enig idee wanneer de 'actievoorwaarden' in huidige vorm waar ik daadwerkelijk mee te maken heb geupload worden?
 
Verder is het ook onduidelijk wat er na de 10GB gebeurd, in het tarievenoverzicht staat bij Internet Maximaal tenslotte 64kbps, maar vodafone heeft lopen marketen met gratis 10GB en daarna 32kbps bij nieuwe altijd en extreem abbonees. Welke klopt er nou?
 
Ook zie ik in de nieuwe tarieven dat Vodafone naar Vodafone blijkbaar een Blox behoort te zijn, die normaal gesproken 10 euro kost, net als internet maximaal, waarom is deze blox niet actief met daarbij een kortingsperiode van tot 'altijd' (2031) voor 0,00?

JorisvanKuijk

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoop dat de verbruiksmeter wel snel aangepast gaat worden aangezien het niet fijn is om niet te weten hoeveel je verbruikt. Kan iemand van vf mij vertellen wanneer jullie verwachten dat dit aangepast is? Btw ik stuur dit vanaf m'n iphone 5 die ik maandag ontvangen heb 🙂
Gekeihoofd

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,

Ik heb op 5/7/2012 mijn abonnement laten verlengen. Officieel is deze ingegaan op 24/8/2012 (gisteren).

Nu verneem ik deze actie waarvan ik graag gebruik had willen maken. Naar dat ik heb gezien lijkt het erop dat ik buiten de boot val betreft de coulanceregeling. Dit zou zeer zuur en naar mijn mening ook onterecht zijn. Graag verneem ik van u of mijn bevinding juist is.

Indien mijn vermoeden klopt wil ik graag weten of ik toch gebruik van de actie kan maken wanneer ik via de Vodafone app mijn abonnement verhoog naar een hogere vorm.

Uiteraard hoor ik graag spoedig een reactie.

Mvg Martin
Kaiser-Chief

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb goede ervaring met snel internet. Heb zojuist binnen in huis 9000 kbps download snelheid gehaald. Ben super
 Tervreden 42.50 10GB met 10Mbit snelheid is een goede deal ik blijf tot 2031 profiteren van dit product. 
Gekeihoofd

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een foutje gemaakt. Mijn abonnement is ingegaan op 24 oktober.

Mvg Martin
Xii

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik had op 27-09 een verlenging afgesloten iPhone Altijd 55 euro (1 Gb data). Dit begin oktober om laten zetten naar de versie met 10 GB data en toen stond bij "My Vodafone" iets van iPhone-2 Altijd 55 euro.
 
Nu kijk ik weer bij "My Vodafone" en staat er weer iPhone Altijd 55 euro.
 
Ben ik nu teruggezet naar het 1Gb abo of heeft de iPhone Altijd 55 euro nu ook 10Gb???
 
Xii
timdj

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb eind september een iPhone 5 via F&F besteld met daarbij behorende abbonement. Nu is vandaag nummerbehoud eindelijk door en heb ik gelijkt gebeld voor activatie van sim en vraag over omzetten abbo naar 10GB
 
Nu vertelde de dame aan de telefoon dat zij mij wel kon omzetten maar naar normale huidige actie voorwaarden en niet naar de F&F variant, omdat ze geen code daarvoor had. Ik neem toch aan dat dit ook mogelijk is. 
 
Kan iemand dat bevestigen?
vlemee

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had vorige week ook een sms gehad en had hem 8 oktober besteld. Een zwarte 16 gig.  Heb hem gisteren geleverd gekregen. Ben er helemaal happy mee.  Lekker weekend om mee te spelen.  Maar nu als ik inlog bij VF heb ik maar 1 gig ipv van de 10 die beloofd is
@stevie, hoe zit dit nu? VF weet hier toch van of is hiervan op de hoogte. Moet ik nu weer KS gaan bellen?
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb nu al een nieuwe maand en nog steeds staat er 1024 MB ipv 10gb. Wel zie ik dat tijdelijke promoties niet getoond worden in je verbruik, dus we zullen wel gewoon 10 gb hebben?

Als@Stevie dit kan bevestigen ??
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Flex schreef:
Ik heb nu al een nieuwe maand en nog steeds staat er 1024 MB ipv 10gb. Wel zie ik dat tijdelijke promoties niet getoond worden in je verbruik, dus we zullen wel gewoon 10 gb hebben?

Als@Stevie dit kan bevestigen ??
 
 
Klopt Flex, je hebt gewoon die 10GB. Als er een 2 bij je abonnement staat dan is het goed omgezet.
Volgens mij had Vodafone  problemen om die 10GB in My Vodafone te laten zien, er moesten nog wat veranderingen worden
aangebracht. Bij mij staat er trouwens ook 1024MB.
Nickster

Gedreven Liefhebber
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Goedenmorgen,

Als er dus een 2 staat, iPhone-2 altijd, heb je de 10GB bundel of moet ik nog wat aan laten passen?

Nicky
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nickster schreef:
Goedenmorgen,

Als er dus een 2 staat, iPhone-2 altijd, heb je de 10GB bundel of moet ik nog wat aan laten passen?

Nicky

  • Ik heb mijn abonnement laten wijzigen. Hoe zie ik of ik nu 10 GB heb?

Je abonnement heeft nu een 2 als toevoeging (bv Bel+SMS+Web-2 Altijd)
én
je ziet de volgende BloX aangesloten:
Internet Maximaal Pakket € 0,00 geldig tot x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)
Internet Maximaal Pakket € 9,99 actief vanaf x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)
 
Nickster

Gedreven Liefhebber
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dan ga ik maar even bellen met de KS, heb nl. wel het tweetje staan maar niet de Blox die jij noemt.
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb precies hetzelfde.
Nickster

Gedreven Liefhebber
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Heb dus net contact gehad met de KS en ik viel bijna van mij stoel van verbazing!
Ik heb dus geen recht op de 10 GB omdat ik al de 12 mnd. kortingsactie (€41,25 p.m.) heb!
Moet zeggen dat ik een vriendelijke dame aan de lijn had die het voor mij na gaat kijken en me vandaag nog terug belt.
Ik vertelde haar dat ik toch echt het contract heb afgesloten zoals het op de site van VF staat, dus 200 belminuten, gratis sms, 10GB data EN 12 mnd. €41,25 p.m.
Ben benieuwd wat ik te horen ga krijgen en anders kunnen ze het hele zwikkie weer terugzetten naar hoe het was en haal ik de iPhone 5 wel los of ik ga naar een andere provider.

Nicky.
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Check die mailtjes eens die je kort na je bestelling kreeg, daar staat bij mij duidelijk:

Voorwaarden
De bundel bestaat uit 200 belminuten, onbeperkt nationaal SMS'en, 10 GB internet op je mobiel en onbeperkt bellen naar Vodafone klanten
Nickster

Gedreven Liefhebber
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Tiggelmania

Dit staat er bij mij.

Je nieuwe abonnementsvorm iPhone-2 Altijd 55
U ontvangt 12 maand(en) 25% korting op uw abonnementskosten en krijgt tot 75 euro hardwarekorting.

Zie verder niets staan over de 10GB.

Nicky.
timdj

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag wederom gebeld. Het is geen probleem om 10GB aan te zetten met behoud van F&F korting.
Niet iedereen is even goed geinformeerd blijkbaar
Mouse_NL

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben het echt beu! op 10-10-2012 van een medewerker zwart op wit via de mailing dat ik voor 10 GB zou worden aangesloten als de verlenging binnen was. Nu is het erdoor tot aan de acte van levering. Ik weer bellen, Nu hoor ik dat de persoon die het heeft gedaan er niet is en dat hij het alleen kan aansluiten anders bverval ik opeens naar het abbo van 24 maanden korting 25% naar 8 maanden 25% korting.
 
Ik snap het echt niet meer ..... je wordt gewoon met een kluitjje in het riet gestuurd. ALs vaste klant voel ik me nu weer genaaid ..... je moet achter alles aangaan. Als ik zelfs niet diverse kerenhad gebeld en gemaild was ik nu nog aan het wachten op mijn mobiel dankzij een brijante andere medewerker is het binnen 4 dagen geregelkd.
 
En dit kan niet, ik vind het ronduit schandalig dat Vodafone zijn afspraken NIET nakomt ik ben een beetje klaar om te horen dat het systeem etc etc niet werkt en ik weer naar een ander abbo zou moeten gaan. Als Vodafone niet levert wat ze mij en anderen beloofd hebben vind ik dit oplichting.
 
Vodafone kom je afspraken na en verhoog ons naar de 10 GB onder hetzelfde contract zoals wij met u afgesproken hebben ... anders pleegt u contract breuk en ben ik gerechtigd kosteloos op te zeggen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic