Inflatie is een misschien wel container begrip. Welke inflatie indexcijfer wordt gebruikt? Waarom is deze hier van toepassing? Waar kan ik deze vinden?
Dank,
Driepinter wrote:Inflatie is een misschien wel container begrip. Welke inflatie indexcijfer wordt gebruikt? Waarom is deze hier van toepassing? Waar kan ik deze vinden?
Dank,
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt elk jaar vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen. Het gemiddelde inflatiepercentage over 2018 is 1,7%.
Meer info: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml
Hoogetooren wrote:
Dan wil ik wel eens weten waarom op mijn abonnement de inflatiecorrectie is toegepast.
Heb mijn abonnement na 01 Juli 2019 afgesloten!!
Hier exact hetzelfde! Mijn abo ging per 3 juli 2019 in
Heb inmiddels via de klantenservice (na twee gesprekken van 20+ minuten) de 38 cent gecrediteerd gekregen. Totaal de moeite niet waard maar gaat om het principe.
Best onklantvriendelijk dat ik hier zelf moeite voor moet doen.
Wat mij geweldig stoort, is dat je als vaste klant deze inflatie correctie moet betalen. In mijn geval kost het abonnement 20,30 per maand. Nieuwe klanten kunnen hetzelfde abonnement voor 20 Euro per maand afsluiten. Waarom wordt daar geen inflatie correctie toegepast? Concreet betekent dit dat er voor hetzelfde contract verschillende normen worden gehanteerd. Ik vind deze ongelijkwaardigheid niet kunnen en daarom ongepast.
Het zal allemaal best wel weer met piepkleine lettertjes in de voorwaarden staan, waarvan iedereen weet dat die toch nooit gelezen worden.
Ik vind dat als je een contract sluit voor een bepaalde periode, dat je ook verzekerd moet zijn van een vaste prijs gedurende die periode, zo niet bied dan de klanten de mogelijkheid hun overeenkomst te beëindigen.
Stel dat bijv. hypotheekaanbieders dit ook gaan doen, dan staat Nederland op tilt. Maar er is weer eens iets uitgevonden om weer geld uit de zakken van mensen te kloppen. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt, contract was altijd contract.
Persoonlijk vind ik het schandalig dit soort ontwikkelingen, het lijkt steeds om een paar dubbeltjes te gaan, maar op het grote geheel telt het aan.
Vodafone, hou hier mee op en hanteer voor iedereen dezelfde bedragen. Ik ga in ieder geval mijn contract niet meer verlengen bij jullie, want ik kan slecht tegen dit monopolie gedoe.
EduardMR wrote:Vodafone, hou hier mee op en hanteer voor iedereen dezelfde bedragen. Ik ga in ieder geval mijn contract niet meer verlengen bij jullie, want ik kan slecht tegen dit monopolie gedoe.
Dit doen ze bij de andere providers ook hoor. Dus bij wie je ook gaat shoppen om een abonnement af te sluiten, ook daar krijg je deze kosten, elk jaar weer.
Energieboy wrote:EduardMR wrote:Vodafone, hou hier mee op en hanteer voor iedereen dezelfde bedragen. Ik ga in ieder geval mijn contract niet meer verlengen bij jullie, want ik kan slecht tegen dit monopolie gedoe.
Dit doen ze bij de andere providers ook hoor. Dus bij wie je ook gaat shoppen om een abonnement af te sluiten, ook daar krijg je deze kosten, elk jaar weer.
Lees mijn bericht nu eens goed en reageer dan nog eens een keer.
Één onderwerp daaruit, ik moet nu 20,30 Euro betalen, stel dat ik mijn abonnement volgende maand zou kunnen verlengen, dan kan dat weer voor 20 Euro.
Dit is nooit geweest en nu doen opeens alle aanbieders het blijkbaar. Ze hebben weer iets gevonden om geld uit je zak te kloppen, aasgieren zijn het.
De telefoonaanbieders zouden gewoon eens een contract moet respecteren en dat geklets over kostenstijgingen is bullshit, dat zit allemaal al in de tarieven verwerkt. Dit zijn gewoon extra inkomsten.
Laat maar eens horen wat daarin jouw mening is en ga nu niet een beetje soft zitten doen over Vodafone.
Sorry EduardMR
Dit heeft niets met lezen te maken. Ik zeg je gewoon dat dit overal bij elke provider is. Dat is niet soft doen, maar gewoon de waarheid. Dan moet je gewoon elk jaar een jaar contract nemen en geen 2 jaren. Dan kan je elk jaar overstappen naar een andere provider en krijg je geen kosten (oh wacht, dan krijg je misschien weer aansluitkosten).
Kom op zeg, ik geef niets anders aan dan dat het overal zo is en dan moet jij niet aankomen dat ik soft doen over Vodafone. En ik heb mijn mening gegeven maar daar heb jij niets mee, zo te lezen. Prima toch, uitgepraat. Succes en nog een hele fijne dag!
De inflatiecorrectie vind al jaren plaats in oktober. Dit is niet iets wat pas dit jaar toegepast wordt. Iedere provider (mobiel en internet thuis/tv) past de inflatiecorrectie toe.
Indien je verlengt krijg je inderdaad de tarieven zonder de inflatiecorrectie. Volgend jaar oktober zal dan de inflatiecorrectie van toepassing zijn.
Energieboy wrote:Sorry EduardMR
Dit heeft niets met lezen te maken. Ik zeg je gewoon dat dit overal bij elke provider is. Dat is niet soft doen, maar gewoon de waarheid. Dan moet je gewoon elk jaar een jaar contract nemen en geen 2 jaren. Dan kan je elk jaar overstappen naar een andere provider en krijg je geen kosten (oh wacht, dan krijg je misschien weer aansluitkosten).
Kom op zeg, ik geef niets anders aan dan dat het overal zo is en dan moet jij niet aankomen dat ik soft doen over Vodafone. En ik heb mijn mening gegeven maar daar heb jij niets mee, zo te lezen. Prima toch, uitgepraat. Succes en nog een hele fijne dag!
De essentie van mijn stuk was, dat ik het belachelijk vind dat providers dit middel gebruiken om tussentijds tarieven te verhogen en dat alleen voor bestaande gebruikers.
Ik vind contract is contract tegen een vaste prijs. Je ziektekosten premie stijgt toch ook niet tussentijds.
Het is gewoon een middel om weer extra geld uit de zakken van mensen te kloppen, niets meer en niets anders en daar ageer ik gewoon tegen.
Daar hoor ik je niet over, dus begrijp je mijn stuk niet. Reageer dan gewoon niet als je het niet begrijpt, maar ga niet zo'n soft Vodafone verhaaltje ophangen, "van iedereen doet het, dus waar heb het over”.
Ook over de ongelijkheid, dat ik en ook anderen meer moeten betalen dan nieuwe klanten. Geld de inflatiecorrectie dan opeens niet meer? Vanwaar die ongelijkheid.
Dit soort zaken, daar heb ik het over, maar die zie jij blijkbaar niet.
Wat mij betreft hoef je niet meer te reageren, wat ik heb mijn zegje gedaan. Maar gezien je vele reacties hier, zal je wel weer een weerwoord hebben. Ik ben er klaar mee, laat een ieder zijn conclusies maar trekken.
Inmiddels de tweede maand met een onterechte inflatiecorrectie op m'n rekening. Gezien mijn abonnement na 1 juli in is gegaan zou ik dit jaar volgens jullie voorwaarden geen verhoging moeten krijgen. Vorige maand zou dit zijn rechtgezet maar nu weer de schamele 3 8 cent teveel op m'n rekening.
Vorige maand beloofde een klantenservice medewerker dat dit gecorrigeerd was. Kennelijk niet vodafone......
Hoi @06pieter
Wat vervelend dat het nog niet correct is doorgevoerd.
Het beste is om te wachten op @Sharon en/of @Steven. Die werken bij Vodafone en die kunnen voor je kijken wat er nu aan de hand is. Die lezen je bericht ook en dan kunnen ze er antwoord op geven.
Maar het is natuurlijk vervelend dat je opnieuw moet aangeven dat het niet klopt.
Stuur in een privébericht eens even je mobiele nummer, geboortedatum, adres en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Dan kijken we met je mee.
Wat als er een contract is afgesloten op 29 sept. 2019 betaal je dan ook?
dank en een fijne dag
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.