Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Inflatiecorrectie 2019

Elk jaar stijgen prijzen door inflatie. Dat geldt ook dit jaar weer voor onze abonnementskosten. Vodafone past op 1 oktober 2019 de vastgestelde inflatiecorrectie toe op jouw abonnement. Dit betekent dat je maandbedrag vanaf volgende maand met 1,7% wordt verhoogd. Dit percentage is vastgesteld door het CBS. Deze prijsverhoging geldt echter alleen als je een abonnement hebt afgesloten voor 1 juli 2019. Is dit voor jou het geval? Dan vind je een aankondiging hiervan op je factuur van september.

De verhoging door de inflatiecorrectie heeft alleen betrekking op de abonnementstarieven, zonder kortingen. Denk hierbij aan factuurkorting of de extra korting die je ontvangt omdat je ook Ziggo klant bent. Alle andere tarieven zoals het binnen- en buitenbundeltarief en de kosten voor een BloX blijven hetzelfde. Ook de voorwaarden voor je abonnement wijzigen niet.

De inflatiecorrectie is opgenomen in artikel 9 van de algemene voorwaarden voor Consumenten op pagina 6. Meer informatie over de inflatiecorrectie vind je hier.

Verkorte link: www.vodafone.nl/act/c/Inflatiecorrectie2019
20 Reacties 20
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat goed dat jullie dit even aangeven.
Dan komt niemand voor een verrassing te staan en kunnen we iedereen, die nog vragen hebben, naar deze topic sturen 🙂
Hoogetooren

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan wil ik wel eens weten waarom op mijn abonnement de inflatiecorrectie is toegepast.
Heb mijn abonnement na 01 Juli 2019 afgesloten!!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Hoogetooren
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Maar had je al een abonnement lopen bij Vodafone? Was dit een verlening van je contract en ben je na 1 Juli opnieuw begonnen of ben je na 1 Juli nieuw klant geworden bij Vodafone?
Hoogetooren

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy Dit is een nieuw abonnement!!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wanneer heb je deze afgesloten? Voor 1 juli of na 1 juli?
Want het kan zijn dat je deze voor 1 juli hebt afgesloten maar dat deze na 1 juli is ingegaan.

Ik vraag het ook maar hoor, want dan krijgen de moderatoren, de medewerkers van Vodafone, een inzicht en kunnen ze je misschien direct en sneller helpen. Uiteraard mag je je vraag ook altijd stellen via een privé bericht te sturen naar Facebook of Twitter. Daar zitten ook mensen van Vodafone die je kunnen helpen.

Dit is een klanten helpen klanten community, dus meer dan vragen stellen kan ik op het moment ook niet. Je zal dan moeten wachten op iemand van Vodafone en/of zelf via de klantenservice van Vodafone navragen wat er nu aan de hand is.
Hoogetooren

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy Na 01 Juli. Contact met klantenservice gehad en die zoeken het uit. Dus ff afwachten maar!!
Driepinter

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Inflatie is een misschien wel container begrip.  Welke inflatie indexcijfer wordt gebruikt? Waarom is deze hier van toepassing? Waar kan ik deze vinden?

Dank,

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Driepinter wrote:

Inflatie is een misschien wel container begrip.  Welke inflatie indexcijfer wordt gebruikt? Waarom is deze hier van toepassing? Waar kan ik deze vinden?

Dank,

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt elk jaar vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen. Het gemiddelde inflatiepercentage over 2018 is 1,7%.

 

Meer info: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml

06pieter

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hoogetooren wrote:
Dan wil ik wel eens weten waarom op mijn abonnement de inflatiecorrectie is toegepast.
Heb mijn abonnement na 01 Juli 2019 afgesloten!!

 

Hier exact hetzelfde!  Mijn abo ging per 3 juli 2019 in

 

Heb inmiddels via de klantenservice (na twee gesprekken van 20+ minuten) de 38 cent gecrediteerd gekregen. Totaal de moeite niet waard maar gaat om het principe. 

Best onklantvriendelijk dat ik hier zelf moeite voor moet doen. 

EduardMR

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat mij geweldig stoort, is dat je als vaste klant deze inflatie correctie moet betalen. In mijn geval kost het abonnement 20,30 per maand. Nieuwe klanten kunnen hetzelfde abonnement voor 20 Euro per maand afsluiten. Waarom wordt daar geen inflatie correctie toegepast? Concreet betekent dit dat er voor hetzelfde contract verschillende normen worden gehanteerd. Ik vind deze ongelijkwaardigheid niet kunnen en daarom ongepast.

Het zal allemaal best wel weer met piepkleine lettertjes in de voorwaarden staan, waarvan iedereen weet dat die toch nooit gelezen worden. 

Ik vind dat als je een contract sluit voor een bepaalde periode, dat je ook verzekerd moet zijn van een vaste prijs gedurende die periode, zo niet bied dan de klanten de mogelijkheid hun overeenkomst te beëindigen.

Stel dat bijv. hypotheekaanbieders dit ook gaan doen, dan staat Nederland op tilt. Maar er is weer eens iets uitgevonden om weer geld uit de zakken van mensen te kloppen. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt, contract was altijd contract.

Persoonlijk vind ik het schandalig dit soort ontwikkelingen, het lijkt steeds om een paar dubbeltjes te gaan, maar op het grote geheel telt het aan.

Vodafone, hou hier mee op en hanteer voor iedereen dezelfde bedragen. Ik ga in ieder geval mijn contract niet meer verlengen bij jullie, want ik kan slecht tegen dit monopolie gedoe.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
EduardMR wrote:

Vodafone, hou hier mee op en hanteer voor iedereen dezelfde bedragen. Ik ga in ieder geval mijn contract niet meer verlengen bij jullie, want ik kan slecht tegen dit monopolie gedoe.

Dit doen ze bij de andere providers ook hoor. Dus bij wie je ook gaat shoppen om een abonnement af te sluiten, ook daar krijg je deze kosten, elk jaar weer. 

EduardMR

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:
EduardMR wrote:

Vodafone, hou hier mee op en hanteer voor iedereen dezelfde bedragen. Ik ga in ieder geval mijn contract niet meer verlengen bij jullie, want ik kan slecht tegen dit monopolie gedoe.

Dit doen ze bij de andere providers ook hoor. Dus bij wie je ook gaat shoppen om een abonnement af te sluiten, ook daar krijg je deze kosten, elk jaar weer. 

Lees mijn bericht nu eens goed en reageer dan nog eens een keer. 

Één onderwerp daaruit, ik moet nu 20,30 Euro betalen, stel dat ik mijn abonnement volgende maand zou kunnen verlengen, dan kan dat weer voor 20 Euro.

Dit is nooit geweest en nu doen opeens alle aanbieders het blijkbaar. Ze hebben weer iets gevonden om geld uit je zak te kloppen, aasgieren zijn het.

De telefoonaanbieders zouden gewoon eens een contract moet respecteren en dat geklets over kostenstijgingen is bullshit, dat zit allemaal al in de tarieven verwerkt. Dit zijn gewoon extra inkomsten.

Laat maar eens horen wat daarin jouw mening is en ga nu niet een beetje soft zitten doen over Vodafone.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Sorry EduardMR
Dit heeft niets met lezen te maken. Ik zeg je gewoon dat dit overal bij elke provider is. Dat is niet soft doen, maar gewoon de waarheid. Dan moet je gewoon elk jaar een jaar contract nemen en geen 2 jaren. Dan kan je elk jaar overstappen naar een andere provider en krijg je geen kosten (oh wacht, dan krijg je misschien weer aansluitkosten). 

Kom op zeg, ik geef niets anders aan dan dat het overal zo is en dan moet jij niet aankomen dat ik soft doen over Vodafone. En ik heb mijn mening gegeven maar daar heb jij niets mee, zo te lezen. Prima toch, uitgepraat. Succes en nog een hele fijne dag!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De inflatiecorrectie vind al jaren plaats in oktober. Dit is niet iets wat pas dit jaar toegepast wordt. Iedere provider (mobiel en internet thuis/tv) past de inflatiecorrectie toe. 
Indien je verlengt krijg je inderdaad de tarieven zonder de inflatiecorrectie. Volgend jaar oktober zal dan de inflatiecorrectie van toepassing zijn. 

EduardMR

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:

Sorry EduardMR
Dit heeft niets met lezen te maken. Ik zeg je gewoon dat dit overal bij elke provider is. Dat is niet soft doen, maar gewoon de waarheid. Dan moet je gewoon elk jaar een jaar contract nemen en geen 2 jaren. Dan kan je elk jaar overstappen naar een andere provider en krijg je geen kosten (oh wacht, dan krijg je misschien weer aansluitkosten). 

Kom op zeg, ik geef niets anders aan dan dat het overal zo is en dan moet jij niet aankomen dat ik soft doen over Vodafone. En ik heb mijn mening gegeven maar daar heb jij niets mee, zo te lezen. Prima toch, uitgepraat. Succes en nog een hele fijne dag!

 

De essentie van mijn stuk was, dat ik het belachelijk vind dat providers dit middel gebruiken om tussentijds tarieven te verhogen en dat alleen voor bestaande gebruikers.

Ik vind contract is contract tegen een vaste prijs. Je ziektekosten premie stijgt toch ook niet tussentijds.

Het is gewoon een middel om weer extra geld uit de zakken van mensen te kloppen, niets meer en niets anders en daar ageer ik gewoon tegen.

Daar hoor ik je niet over, dus begrijp je mijn stuk niet. Reageer dan gewoon niet als je het niet begrijpt, maar ga niet zo'n soft Vodafone verhaaltje ophangen, "van iedereen doet het, dus waar heb het over”.

Ook over de ongelijkheid, dat ik en ook anderen meer moeten betalen dan nieuwe klanten. Geld de inflatiecorrectie dan opeens niet meer? Vanwaar die ongelijkheid.

Dit soort zaken, daar heb ik het over, maar die zie jij blijkbaar niet.

Wat mij betreft hoef je niet meer te reageren, wat ik heb mijn zegje gedaan. Maar gezien je vele reacties hier, zal je wel weer een weerwoord hebben. Ik ben er klaar mee, laat een ieder zijn conclusies maar trekken.

06pieter

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Inmiddels de tweede maand met een onterechte inflatiecorrectie op m'n rekening. Gezien mijn abonnement na 1 juli in is gegaan zou ik dit jaar volgens jullie voorwaarden geen verhoging moeten krijgen. Vorige maand zou dit zijn rechtgezet maar nu weer de schamele 3 8 cent teveel op m'n rekening.

Vorige maand beloofde een klantenservice medewerker dat dit gecorrigeerd was. Kennelijk niet vodafone...... 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @06pieter 
Wat vervelend dat het nog niet correct is doorgevoerd.
Het beste is om te wachten op @Sharon en/of @Steven. Die werken bij Vodafone en die kunnen voor je kijken wat er nu aan de hand is. Die lezen je bericht ook en dan kunnen ze er antwoord op geven.

Maar het is natuurlijk vervelend dat je opnieuw moet aangeven dat het niet klopt. 

Sharon
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@06pieter 

Stuur in een privébericht eens even je mobiele nummer, geboortedatum, adres en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Dan kijken we met je mee. 

Piki

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat als er een contract is afgesloten op 29 sept. 2019 betaal je dan ook?

 

dank en een fijne dag

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic