xJBx

Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Inflatiecorrectie 10%

Vandaag mijn eerste factuur gehad met inflatiecorrectie, en ben op zijn zachts gezegd niet blij mee. Ik vind het erg schandalig dat ik een verhoging krijg van 13,66%. Dit is toch echt wel een reden om na mijn contract wat anders te zoeken, ook mede dat een paar maanden geleden pas mijn nieuwe contract is in gegaan en dan meteen zo'n verhoging krijgen schiet bij mij het verkeerde keel gat in. 

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Inflatiecorrectie is voor niemand leuk. De inflatiecorrectie wordt berekend over de maandelijkse abonnementsprijs, zonder kortingen. Denk bij deze kortingen bijvoorbeeld aan de factuurkorting of de extra korting die je krijgt als je ook Ziggo-klant bent. Ook het bedrag van je eventuele toestellening blijft gelijk en verandert dus niet door de inflatiecorrectie. Het basisbedrag van je abonnement zonder deze kortingen en eventuele toestellening, bijvoorbeeld €22, vermenigvuldig je met het inflatiepercentage (10%). Het bedrag dat je meer gaat betalen is in dit geval €2,20 (22*10%). 

Dit percentage is vastgesteld door het CBS.  In de Algemene Voorwaarden van uw abonnement staat in artikel 8 'Tarieven' dat we de tarieven één keer per jaar op 1 oktober mogen aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS.

xJBx
topicstarter
Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Klopt voor niemand is het leuk, maar zolang de prijzen op de website al weet ik wel niet hoelang al het zelfde blijven, slaat die inflatiecorrectie nergens op. Als het door kosten niet meer uit kan, dan zouden de abonnements prijzen op de website ook om hoog moeten. En doordat is het ook niet goed te praten zo'n inflatiecorrectie. 

xJBx
topicstarter
Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Komt bij meer over van vaste klanten pesten met een prijs verhoging. Als je eens bij Ziggo gaat kijken, daar hebben ze gewoon na de inflatiecorrectie ook alle abonnements prijzen aangepast. Op die manier kom je wel geloofwaardig over, maar wat Vodafone doed niet. 

PJD

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Inderdaad is de inflatie correctie of verhoging zoals die nu word toegepast door bijna alle providers niet uit te leggen als eerlijk of noodzakelijk, het is meer de gemaks-klant die toch niet overstapt of zijn abonnement aanpast met hogere kosten opzadelen, zo rond oktober komen er bij alle providers ook extra actie om "goedkoop" over te stappen, zo heeft Vodafone nu de runners en betaal je geen aansluitkosten, en de prijzen zijn hetzelfde of lager per maand dan de bestaande abonnements prijzen.

Dus eigenlijk maar 1 oplossing mogelijk om goedkoper uit te zijn, na 1 Juli een abonnement afsluiten voor een jaar en jaarlijks overstappen naar een andere aanbieder, zo ontloop je de in mijn ogen onrechtvaardige verhogingen en jaag je de providers ook nog eens op kosten waar ze zelf om vragen, maar ze hebben wel weer een nieuwe klant.🤣

xJBx
topicstarter
Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Dat ga ik ook zeker doen, maar jammer genoeg zit ik nog t/m juni 2025 aan ze vast.

Ik had in eerste instantie voor Vodafone gekozen van wegen de combi deal omdat ik ook Ziggo heb. Maar omdat ik tegenwoordig ook glasvezel heb liggen, zit ik voor snel internet niet meer aan Ziggo vast. Door dit komen er wat extra providers bij die ook mooie combi deals hebben, waardoor ik dus elke keer mooi kan gaan shoppen voor vast en mobile internet.

 

Maar ik wil er wel even bij zeggen dat na wat problemen met Ziggo, zij wel altijd goed zijn geweest.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic