G23

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ineens hoge data verbruik

Beste Vodafone,

Ik heb sinds een paar maanden een sim only Red abonnement bij Vodafone. Sinds ik dit abonnement heb is mijn data verbruik enorm gestegen. Ik maak nu 6GB makkelijk in twee weken op, terwijl ik bij mijn vorige abonnement amper 3GB verbruikte in een maand. En het gekke is dat ik voorheen nooit op wifi zat en dus uitsluitend gebruik maakte van mijn internet bundel en nu juist meer gebruik maak van wifi en is mijn verbruik juist gestegen. Hoe kan dat?
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo G23,

Bij het Android besturingssysteem kun je via Instellingen ----> Gegevensgebruik / Datagebruik
nagaan welke Apps het meeste data verbruiken.
Via je digitale Vodafone faktuur in het PDF-formaat, te raadplegen via de MyVodafone website kun je op de faktuur-specificatie zien op welke tijdstippen jij het meeste data verbruikt. Iedere data-sessie is gespecificeerd in MegaBytes tot op drie cijfers achter de komma.
Ik heb geen inzicht in jouw data-verbruik. En andere, onafhankelijke forum-leden hebben dat ook niet. Vodafone kanin verband met strenge privacy wetgeving ook niet vermelden waaraan klanten hun data verbruiken.
Maar als je data verbruikt via het supersnelle 4G-Netwerk. Dan kan het dataverbruik ineens heel hard omhoog gaan.

Heel veel meer expert-adviezen om je data-verbruik te controleren en te beheren vindt je in het data-verbruiks-topic. Zie voor de weblink, mijn signature onder dit bericht.

Overigens heeft RADAR (van AVROTROS) op Maandagavond 8 September 2014 uitgebreid aandacht besteed aan het onverklaarbaar hoge data-verbruik bij Vodafone klanten in de afgelopen acht maanden.
Zie hun website: http://www.trosradar.nl/mobiel/
Of via de website van de NPO en de App van de NPO, waar je deze voor jou interessante uitzending kunt nakijken.

Succes!

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic