woutertjuh88

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ineens geen 3g meer !!

Telefoon: Samsung Galaxy S(16Gb, Android 2.1)
Plaats: Zwolle
 
Ik heb gister rond 3 uur mijn WiFi aangezet en Angry Birds Rio via de Market gedownload. Vervolgens even gespeeld en WiFi weer uit gezet. Maar sinds ik dit heb gedaan komt mijn 3G verbinding niet meer terug!
 
Ik heb de hele telefoon gerest naar fabrieksinstellingen en de ANP instelling opnieuw ingevoerd maar dit heeft nog niet geholpen.
 
Vanmorgen keek ik op mijn telefoon en toen zag ik 3g staan, maar zodra ik weer naar internet ging was de 3g weg en dus ook geen internet mogelijk!
 
Ligt dit aan mijn mobiel of aan Vodafone?

Wouter
7 Reacties 7
Dennis_s

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 5Oplossingen
  • 2Likes
Beste Wouter,

Heb je al eens gecontroleerd of packet gegevens aanstaat?

Menu > Instellingen > Draadloos & Netwerken > Mobiel Netwerk > Packet gegevens (aanvinken)

Zo niet dan is het meestal een kleine setting in de instellingen:

Menu > Instellingen > Draadloos & Netwerken > Mobiel Netwerk > Namen toegangspunten > Kies je toegangs punt

De voorlaatste optie 'Verificatie Type' die hoort op 'PAP' te staan niet 'CHAP' of 'Geen'

Meestal is het een van deze problemen zo niet dan is het toch even contact op nemen met de klanten service.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Vodafone Forum team
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Wat gebeurt er als je na Wifi uit gezet te hebben de vliegtuigmodus aanzet, en daarna uitzet?
Erna27

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook ineens sinds 17-05 geen 3 G meer.
Instelling zoals aan gegeven in bovenstaande bericht zijn in orde.
 
Erna
BjornB

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Hmmr,

Om antwoord te geven op je vraag mbt. uitschakelen van Wifi en inschakelen, en opnieuw uitschakelen, van de Vliegtuig-modus. Hiermee zorg je ervoor dat het toestel opnieuw een aanmelding maakt op het netwerk.
Dit houdt in dat hij zich opnieuw zal aanmelden op ons netwerk, en dus ook opnieuw een Data netwerk zal zoeken/benaderen.

Erna,
Met betrekking tot jouw verbinding zou ik ook willen adviseren Wifi uit te schakelen en het toestel in de vliegtuig modus te zetten. Vervolgens na ongeveer 1 minuut weer de vliegtuig modus uit te schakelen.

Tevens kan voor jullie beiden het toestel volledig uitschakelen en de batterij er +/- 1 minuut vanaf laten geen kwaad om deze aanmelding te verversen.

Met vriendelijke groet,
Bjorn
Vodafone Forum team
Erna27

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels bij de vodafone shop geweest probleem opgelost.
Gegevensverbinding stond niet aan.

Erna
Lisamaureen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
HTC HD2 (2.1 android)
Ik heb ook opeens geen 3G meer.. Heel vervelend, ik heb dit sinds 18 mei geloof ik niet meer. Ik heb op 16 mei weer een nieuwe internet blox aangezet, wat dus achteraf zonde van mijn geld bleek te zijn. Sinds 18 mei heeft er geen 3G meer gestaan, het was opeens weg.. Ik heb ook allemaal verschillende APN's al geprobeerd, maar niets werkt.. Gegevensverbinding staat aangevinkt, maar staat telkens op 'verbinding maken met internet' of 'internet inschakelen'. Bij geen van beide heb ik in ieder geval internet. Ik heb ook al een paar keer de batterij eruit gehaald, op vliegmodus gezet en toen na een tijd weer uitgezet etc.. Ik heb een stuk of 8 keer geprobeerd om een sms te ontvangen van vodafone (volgensmij van nummer 1300) waar al mijn instellingen in een mms moeten staan, maar zelfs deze instructie ontvang ik niet.. Ik krijg alleen het smsje met 'we zien dat je toestel niet gebruiksklaar is etc.' . Daar blijft het bij.
Ik vind het best vervelend want ik gebruik mijn  internet op mijn mobiel best vaak + ik heb er voor betaald en hij doet het niet.
Ik heb ook al een tijd Android op deze telefoon, en hij deed het altijd gewoon, ik heb dit niet eerder gehad..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen 🙂
 
Groetjes, Lisa
jordyapdd

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo
 
ik heb nu al sinds 5 juli geen internet verbinding meer. hij geeft telkens de fout dat hij geen verbinding kan maken.
ik heb een nokia 5800 xpressmusic. ik heb dit al wel vaker gehad dat ik ineens zonder internet kom te zitten maar meestal is het na 1 a 2 dagen weer weg.
het is nu al 8 juli en nog steeds geen verbinding. ik heb mijn mobiel al gereset en alles geprobeerd wat ik op internet kon vinden maar niks helpt, ook heb ik net mijn internetblox er weer opgezet voor €9,50. beetje zonde van dat geld als ik geen internetverbinding heb.
 
Jordyapdd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic