Thierryy90

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ineens geen 3G netwerk meer...

Hallo,
 
Sinds vannochtend toen ik wakker werd kwam ik erachter dat ik plotseling geen mobiel internet meer had (3g verbindign). Bellen/smsen gaat prima, Wifi doet het ook gewoon. Maar op 1 of andere manier totaal geen 3G meer. Pakket gegevens staan Aan en icoontje van internet is totaal niet zichtbaar. Beetje vervelend dat het nu net op een zaterdag moet gebeuren.
 
Mocht het nodig zijn. Postcode is 4421JA bereik verschilt hier meestal tussen 3G/ G en af en toe in huis met H. Gisteravond werkte het nog prima!
 
Ik snap er niks van. meerdere mensen met dit probleem of oplossing?
 
Groeten,
 
Thierry
3 Reacties 3
anjavdl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem!
 
De volgende melding wordt gemaakt:
Surfen via het mobiele netwerk valt niet onder uw huidige serviceplan. Als u op internet wilt surfen, dient u Wi-Fi te gebruiken of contact op te nemen met uw serviceprovider om uw serviceplan te wijzigen.
 
En ik heb een Web abonnement, met een bundel van 1GB.
 
Thuis via de WiFi gaat het wel, maar daar heb ik bij Vodafone geen abonnement voor nodig.
 
P.S. mijn postcode is 5702 LX. Heb hier in de regio nooit last van slechte verbinding.
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Halo anjavdl

Allereerst welkom op het forum,

De reden dat jij en waarschijnlijk heel wat meer mensen bij jouw in de buurt problemen hebben met 3G, wordt veroorzaakt
door geplande werkzaamheden aan masten in regio Helmond.

Hierdoor kan het zijn dat er het datanetwerk overbelast is, en internet problemen kan opleveren, meestal is dan wel nog verbinden via 2G mogelijk.

Deze werkzaamheden staan gepland t/m 17 februari, daarna zal 3G geen problemen meer moeten opleveren.




marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Thierry,

Ik weet niet of het probleem nog steeds speelt, maar er is geen bekende storing op jouw thuisadres, wel zie
ik dat de dekking er inderdaad wisselend kan zijn.

Als je problemen heb met het verbinden, zet dan in eerste instantie het toestel uit/aan, is dat niet voldoende probeer
dan opnieuw te verbinden met internet en haal op dat moment kort de accu uit het toestel, zo forceer je een nieuwe
netwerk aanmelding en wordt het cache geheugen gewist.

Mocht het probleem blijven dat adviseer ik toch contact op te nemen met mijn collega's van de klantenservice, dan kan gecontroleerd
worden hoe het toestel op het netwerk is aangemeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic