MarB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ineens extreem hoog datagebruik bij aankomst in buitenland?

Vandaag ben ik aangekomen in Abu Dhabi (gevlogen vanuit Amsterdam). Bij het aanzetten van mijn telefoon kreeg ik ineens sms’jes dat mijn datalimiet van 60,50 bereikt is. Bij binnenkomst zou ik maar liefst 78mb gebruikt hebben zo staat er in MyVodafone, terwijl ik niet eens iets gedaan heb op mijn telefoon. Hoe is dit mogelijk?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Zodra je in het buitenland, en zeker buiten de eu, je telefoon aanzet maak je al contact met het netwerk daar en dan maak je eigenlijk al flinke kosten. Daarom is het advies buiten de eu ook om Blox Wereld Alles in 1 te nemen of te zorgen dat je in het buitenland voornamelijk via wifi contact maakt. Kosten buiten de eu zijn hoger dan binnen de eu omdat het lastig is om met die landen goede afspraken te maken over de kosten. Zorg in ieder geval dat je niet nog meer kosten maakt! 

Zie ook deze pagina van Vodafone. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Zodra je in het buitenland, en zeker buiten de eu, je telefoon aanzet maak je al contact met het netwerk daar en dan maak je eigenlijk al flinke kosten. Daarom is het advies buiten de eu ook om Blox Wereld Alles in 1 te nemen of te zorgen dat je in het buitenland voornamelijk via wifi contact maakt. Kosten buiten de eu zijn hoger dan binnen de eu omdat het lastig is om met die landen goede afspraken te maken over de kosten. Zorg in ieder geval dat je niet nog meer kosten maakt! 

Zie ook deze pagina van Vodafone. 

MarB
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel voor je reactie! Dat verklaart een en ander. Mijn man, die een andere provider heeft, had precies hetzelfde.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic