Derikx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Incassobureau sturen voor het innen van een niet bestaand abonnement

Mijn moeder van in de 80 kreeg een opdringerige verkoper van Vodafone aan de lijn die haar een abonnement aan smeerde.

Zodra de spullen thuis bezorgt werden viel ons dit op en hebben het gelijk binnen de 10 dagen bedenktijd ingeleverd bij een Vodafonewinkel. Dit abonnement zou dus nooit hebben moeten ingaan.

Later kreeg mijn moeder een bericht van incassobureau "Riverty back in Flow". De maandelijkse termijnen zouden niet voldaan zijn en Vodafone had nu dit incassobureau ingeschakeld om, met de nodige extra kosten, dit alsnog te kunnen innen.

Dit bedrag is uiteindelijk op 22-11-2022 betaald na bevestiging van Vodafone en Riverty back in Flow dat het contract definitief was stopgezet en dat het daarmee afgehandeld zou zijn.

Inderdaad zijn er hierna geen automatische afschrijvingen meer gedaan van haar rekening.

Mijn moeder heeft 5 maanden in een verpleeghuis gezeten voor revalidatie na een val, waarbij het plaatsen van een schouderprothese nodig bleek te zijn.

Direct bij thuiskomst kregen we op 08-02-2023 weer een bericht van Riverty back in Flow met een nieuwe vordering van ditmaal € 121,06. 

Contact opgenomen met Vodafone. Bleek dat dit een niet bestaand contract is en dat deze inderdaad de vorige keer is stopgezet.

Het vermoeden bestond dat er intern een foutje was ingeslopen en dat een andere afdeling dit contract, dat tot 2024 zou lopen, gewoon nog op actief kan hebben staan.

Op advies van Vodafone contact opgenomen met Riverty back in Flow voor meer informatie. Vreemd genoeg krijgen wij een E-mail waarin staat dat er bijlagen zijn toegevoegd, maar zonder de bijlagen.

Hierbij het "vriendelijke" verzoek dit bedrag binnen 15 dagen te voldoen.

Zoals iedereen zal begrijpen gaat mijn moeder dit nooit en te nimmer betalen! Het einde is immers zoek. Hoeveel betalingen volgen er hierna nog? Sterker nog, alhoewel ze al haar geld bij elkaar moet schrapen voor hulpmiddelen vanwege haar ernstige lichamelijke klachten, en ze door de behandeling van Vodafone en Riverty back in Flow er mentaal en fysiek helemaal aan kapot gaat, is ze nu van plan een letselschade advocaat in te schakelen om deze zaak definitief afgehandeld te krijgen.

 

 

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Derikx, welkom hier op de Community!

De reden waarom je hier een kijkje moet nemen verdient natuurlijk allesbehalve een schoonheidsprijs. Het ''aansmeren'' van een abonnement is zeker niet de werkwijze die wij willen hanteren bij het aangaan van een abonnement. Ik kan mij dan ook voorstellen dat je behoorlijk teleurgesteld bent in de gang van zaken nu ook nog eens de rekeningen van een incassobureau op de mat vallen. Helemaal in deze periode waarin jouw moeder een flinke tijd heeft moeten revalideren. Vooropgesteld. Dit moet opgelost worden zodat jouw moeder geen vorderingen meer ontvangt vanuit het incassobureau. Deze extra onnodige stress kan ze er momenteel niet bij hebben. 

Ik wil je aanraden om dit als klacht bij ons in te dienen via deze pagina.  Je kunt hier kiezen voor ''een klacht'' en zodoende komt dit dan als klachtenformulier bij onze afdeling Klachten terecht. Zij hebben hierin meer mogelijkheden om dit voor jou op te lossen dan via de Community. Via deze weg hebben wij namelijk geen inzage in de dossiers bij het incassobureau. Sorry! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic