Timmie

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In- en uitschakelen voicemail kost geld?

Enkele maanden geleden heb ik mijn simkaart meermaals laten vervangen.
Sinds de laatste verwisseling is het niet meer mogelijk voor mij om voicemail in te schakelen via 12331 en uit te schakelen via 12330 als er geen beltegoed meer op de kaart staat. Ik heb er inmiddels weer tegoed op geladen, maar nu wordt er per keer €0,20 afgeschreven van het tegoed. Dit gebeurt met zowel in- als uitschakelen(dus oproep naar 12331 én 12330). Voorheen was dit wel gratis, en was het mogelijk om zelfs met €0,00 tegoed of negatief saldo (spoedtegoed) voicemail in- en uit te schakelen. Het is mij bekend dat het bellen naar de voicemail zelf via 1233 wel het normale minuuttarief(€0,20/min) kost.

 

Graag zou ik willen weten of het rekenen van €0,20 cent voor bovenstaande telefoonnummer een fout van de kant van Vodafone betreft. Van een wijziging ga ik niet uit, aangezien er nooit een brief, mail of sms-bericht is verstuurd om dit kenbaar te maken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Timmie . Welkom hier!

Je telefoon maakt een verbinding om je voicemail uit en in te schakelen. Hier wordt dan automatisch een minuut (want dat is het minimum) voor in rekening gebracht. Voor zover ik weet is dit altijd al het geval geweest. 

@Energieboy geeft je een goede tip om het online te regelen. Lukt dit? 🙂

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Timmie 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is een hele goede vraag, ik heb zojuist een test gedaan en merk op dat ik mijn voicemail niet uit, of aan kan zetten, omdat ik geen beltegoed heb op mijn tests prepaid. Je zou zeggen dat ze dus voor het aan- en uitzetten standaard beltarief in rekening brengen. Ik kan wel Voicemail beluisteren terug vinden op de Prepaid tarievenlijst maar niet het aan- en/of uitzetten.

Zelf ben ik hier dus ook wel heel nieuwsgierig naar en gelukkig zijn er Vodafone medewerkers online die ons daarmee kan helpen. Maar het lijkt erop dat Vodafone dit heeft aangepast en dat je daar nu kosten voor moet maken. Even afwachten en dan zullen we het weten 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik heb wat gevonden in My Vodafone:
https://www.vodafone.nl/my/prepaid/instellingen/voicemail.shtml

Daar kan je je instellingen aanpassen en dat heb ik net ook gedaan en zag geen kosten in mindering worden gebracht (kan ook niet want ik sta er op 0,00 euro). Misschien zou je dat eens kunnen proberen?!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Timmie . Welkom hier!

Je telefoon maakt een verbinding om je voicemail uit en in te schakelen. Hier wordt dan automatisch een minuut (want dat is het minimum) voor in rekening gebracht. Voor zover ik weet is dit altijd al het geval geweest. 

@Energieboy geeft je een goede tip om het online te regelen. Lukt dit? 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic