LANOS1984

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In en rond het kantoorpand in Driebergen-Rijsenburg amper tot slecht bereik (bellen & mob internet).

Beste mede formleden en Vodafone personeel, Ik werk in de ICT-detachering en ik ben sinds juni 2013 gedetacheerd bij een bedrijf in Driebergen-Rijsenburg (vlakbij Odijk) en sindsdien heb ik in en rond het kantoorpand met mijn Vodafone abonnement heel slecht bereik. Dit geldt bij zowel bij het bellen en gebeld worden (telefoontjes komen vaak niet door, deze gaan dan direct naar mijn voicemail en als ik probeer te bellen krijg ik geen kiestoon). Ook mijn mobiel internet laat vaak te wensen over (vaak alleen edge en/of 2G of helemaal niks). Mijn toestel is een Samsung Galaxy S3 (I9300). Wie kent dit probleem en is hier iets aan te doen? Ik ben namelijk 5 dagen in de week op kantoor en ik heb op deze manier niks aan mijn Vodafone abonnement. Overigens hebben mensen met een nieuw abonnement (met 4G) helemaal geen problemen, andere collega's hebben met andere toetsellen en een ouder abonnement (langer dan een jaar oud, net als ik) wel hetzelfde probleem. Alvast bedankt voor de reacties. Gr. Sidney
5 Reacties 5
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als jij je telefoon op 2G instelt dan helpt dat waarschijnlijk ook bij het missen van oproepen, alleen wordt je internet dan traag. Bij 4G wordt de 4G-verbinding gebruikt voor internet en meestal 2G voor bellen, dus 3G wordt dan overgeslagen.

Als je de postcode (met letters) opgeeft, dan kan een moderator intern checken of daar iets mis is misschien.
LANOS1984
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het gaat om postcode: 3972 NE Driebergen.@Ruud, bedankt voor het advies om in ieder geval geen oproepen te missen te switchen naar 2g. Maar ja eigenlijk is dit natuurlijk geen oplossing, maar eerder pleister plak werk.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Lanos, ik heb deze postcode bekeken. Ik neem aan dat je in de buurt van het station werkt? Ik zie dat dat gebied een beetje op het uiterste van het dekkingsgebied van 2 masten ligt. Het kan inderdaad voorkomen dat je binnen of bv op drukkere tijdstippen daar geen UMTS ontvangst hebt. Een extra mast, dat kan ik zo gauw niet voor je regelen. Evt zou het bedrijf waar je voor werkt wel een in-house oplossing kunnen aanvragen bij ons, als er veel hinder is. Buiten dat is Ruud's oplossing in zo'n geval de beste. Omdat GSM op de 900Mhz frequentie zit is het bereik een stuk groter en geeft het ook binnenshuis beter bereik. Het enige nadeel is de lagere internetsnelheid.

Wat ik wel vreemd vind is dat je aangeeft dat mensen met een abo met 4G er in beter bereik hebben. Nu is het zo dat Ruud gelijk heeft qua uitleg van 4G; spraakverkeer over 4G is (nog) niet mogelijk, dus voor gesprekken springt je toestel automatisch naar 2G. Er is op die locatie alleen nog geen 4G mast, dus dat kan het verschil niet maken. En buiten het feit dat er al dan niet 4G in je abonnement zit maakt je abonnementsvorm niks uit voor het bereik. Welke verbinding krijgen je collega's met een nieuw abonnement precies?
LANOS1984
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo BasT, Bedankt voor je reactie. Goed om te weten, dat ik dus eigenlijk in een uithoek zit en dan is het hele gebeuren enigsinds te verklaren is. Ik kan dus met enige zekerheid constateren, dat het niet aan mijn mobiele telefoon ligt. Ik heb even navraag gedaan bij degene die 4G netwerk hebben, maar die blijken toch bij een andere provider te zitten. Naar de in-house oplossing heb ik gekeken, maar zoals ik hierboven heb beschreven zit ik tijdelijk (max 3 jaar) bij de opdrachtgever waar ik nu zit (externe). Ze zullen voor mij niet een uitzondering gaan maken. Zijn er misschien applicaties of firmware updates beschikbaar die misschien het signaal kunnen versterken van mijn mobile data chip? Bedankt maar weer.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé LANOS1984,

Ik vrees dat er geen andere oplossingen zijn. Je weet nu inderdaad in ieder geval wel wat de oorzaak van het probleem is. Meer kan ik niet voor je betekenen helaas.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic