Ik kan me voorstellen dat jullie meer informatie willen over de storing. De storing die op maandag 25 oktober ontstond is inmiddels opgelost. Door een complex verbindingsprobleem tussen twee datacenters ontstond er een storing in ons netwerk. Hierdoor kon een deel van onze klanten niet bellen en internetten. Wij onderzoeken hoe dit verbindingsprobleem kon optreden.
Wij realiseren welke impact deze verstoringen op onze klanten heeft. In onze werkwijze staat kwaliteit en beschikbaarheid van onze diensten centraal. We hebben een lange tijd van stabiele dienstverlening gekend zoals klanten dat van ons mogen verwachten. De storing van maandag 25 oktober is een op zichzelf staand incident en er is geen verband met de storingen van dinsdag 12 oktober en donderdag 14 oktober. De drie storingen ontstonden op verschillende locaties en kenden verschillende oorzaken.
Wij hebben een analyse op de eerdere storingen uitgevoerd en implementeren verbeteracties om soortgelijke storingen in de toekomst te voorkomen. Bij de eerste storing van 12 oktober ging het om een beschadigde database, bij die van 14 oktober om een menselijke fout en bij de laatste storing van 25 oktober om een complex verbindingsprobleem tussen twee datacenters.
Wij vinden het zeer vervelend dat onze klanten vandaag hinder hebben ondervonden van deze storing en daarvoor bieden wij onze oprechte excuses aan.