DeRodeBaron

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik word gebeld door mensen die zeggen dat ik gebeld heb en lezen mijn telefoonnummer voor

Ik weet niet welke zielige personen dit doen en of het uberhaupt kan... De directe telefoonterreur is afgelopen door de nummers te blokkeren en mijn voice mail te activeren is het nu de sport dat wild vreemde mensen mij bellen die zeggen door mij te zijn gebeld. Zij noemen mijn nummer op dat zij in hun beeldscherm zien. Is dit uberhaupt mogelijk ? Is het mogelijk dat mensen bellen en mijn telefoonnummer achterlaten?? Kan ik hier iets aan doen? Kan de provider hier iets aan doen? 

 

Zijn er professionele bureaus die dit eventueel kunnen opsporen zodat ik weet waar dit vandaan komt en wie daar plezier aan heeft?

Ik noteer telkens het nummer van degene die zegt door mij te zijn gebeld. 

 

Wie-o-wie kan mij helpen?  

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11856Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @DeRodeBaron 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is zeker heel erg vervelend maar hier is niets aan te doen. Het heeft geen zin om telefoonnummers van mensen op te schrijven want het gaat hier om Spoofing, lees deze topic van Vodafone. Meer lezen over Spoofing, klik hier. Vodafone, of welke andere provider, kunnen hier niets aan doen en daar zijn ook geen bedrijven die hier naar kunnen onderzoeken. Hier is echt niets aan te doen, je nummer is ergens op internet opgedoken en daar maken ze misbruik van. 

DeRodeBaron
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor uw antwoord.

Dit is het? Er is niets aan te doen en we gaan over tot de orde van de dag? Is het een makke van het telefoonsysteem? Boefjes kunnen gewoon misbruik maken van... Heeft het oplossen van spoofing en ander rottigheid geen prioriteit? Ik denk het niet.  Alle ellende die het veroorzaakt moeten we maar voor lief nemen? Identiteitsroof, valse bankmedewerkers die bankpasjes ophalen, zuurverdiend geld stelen van oude mensen en ga zomaar door... overigens elk economisch delict bij particulieren. Het is een soort van collaterale schade en totaal irrelevant! Het zal je maar overkomen.

Ik hoop dat u ongelijk heeft en dat er driftig aan de achterkant van het systeem wordt gewerkt aan oplossingen! Zoals Microsoft zijn gaten dicht...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11856Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Ik ben het met je eens hoor, het zou toch opgelost moeten kunnen worden. Het schijnt online mogelijk te zijn om iemand z'n 06 nummer te gebruiken met uitbellen. Nu heb ik wel eens vernomen dat er websites uit de lucht worden gehaald, maar criminelen hebben daar vast ook andere mogelijkheden voor. Uiteraard hoop ik ook dat ik ongelijk heb en dat de telefoon providers hier achter de schermen naar een oplossing zoeken. Maar uit verhalen hier online begrijp ik elke keer weer dat ze er niets aan kunnen doen. Misschien een loze uitspraak en zijn ze er wel heel druk mee bezig, ik hoop het! 

Hoe dan ook, het is altijd goed om hier een melding te maken. Als meer mensen het doen dan is er misschien een prioriteit vanuit de internet providers?! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic