Articking

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik word gebeld door een vreemd nummer 7 968 630 8947

7 968 630 8947 ik kreeg een whatsapp van dit nummer. Via google erachter gekomen dat het uit Rusland komt. Meteen geblokkeerd. Maar ik vraag me af hoe ze aan me nummer komen...en of er niet meer gegevens zijn..
6 Reacties 6
Articking
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stuurde ook meteen een geluidsfragment. Meteen de chat verwijderd
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Articking ,

In ieder geval goed om te weten dat je gelijk maatregelen hebt ondernomen! Niet alleen uit Rusland vindt je spamnummers ook uit Afrikaanse landen. Je moet er zeker niet op in gaan als ze je en bericht sturen of bellen gewoon blokkeren en verwijderen en geen links aanklikken!

Het is en groot raadsel hoe deze aan iemand nummers komen, door bijvoorbeeld je nummer maar even online te plaatsen hebben ze al genoeg dat wordt gelijk gefilterd of bijvoorbeeld als ze en account van je hacken filteren zij direct dat telefoonnummer in hun database dat ze dus later kunnen gebruiken. In ieder geval lastig om zo via en bericht helemaal te kunnen vertellen. En stel je voor je download en app niet via de Google Play Store maar het web van en Russische developer dan heb je en grote kans dat er en achterdeur erin zit.
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik kreeg hetzelfde nummer maar dan geen Whatsapp maar gewoon als telefoon. Had opgenomen (niet gezien dat dit een Russisch nummer was), vervolgens werd er 2 keer anoniem gebeld, ook 1 keer opgenomen, hoorde een vrouwenstem iets in het buitenlands iets vragen en meteen opgehangen. Met mn telefoon het nummer geblokkeerd, alsook onbekende nummers geblokkeerd, vervolgens ook nog eens gebeld door een spaans nummer.
2 a 3 weken lang kreeg ik elke avond 3 voicemail berichten dat zowel het russisch nummer als een onbekend nummer mij had proberen te bellen...en in 1 keer was het gewoon afgelopen.
Bij Vodafone konden ze me niet helpen omdat het zowel om een buitenlands nummer ging als om een onbekend nummer.

Dus mijn advies is dan ook: zo gauw je zoiets meemaakt, het nummer blokkeren, tis wel even lastig dat je elke avond die voicemail meldingen krijgt maar de leer is dat ze vanzelf stoppen als het niet lukt.

Hopelijk heb je hier iets aan
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Er is sinds kort ook een topic met meer uitleg over dergelijke telefoontjes. Kijk hiervoor in dit topic. Ik heb de berichten uit het topic gehaald met telefoontjes van +1234 en +1235 omdat dit een ander probleem is.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic