Sinds een aantal weken ontvang ik geen sms-jes meer van oa. mijn creditcard en Knab Bank
(Verificatie codes om in te loggen / app te installeren / betaling te doen.
Creditcard Service Desk (Bijcard / ICS) geeft aan dat de sms wel verzonden wordt.
Ook bij Paypal het probleem: Je kan verifieren via sms of gebeld worden.
Kies ik sms komt er niets aan, kies ik gebeld worden gaat mn telefoon gewoon over….
SMS-jes van prive personen, Vodafone en de Rabobank komen wel gewoon aan.
Meer mensen hier last van?
SMS-centrale nummer staat goed
telefoon resetten helpt niet, ook Vodafone heeft mn intellingen al gereset.
Terug naar fabrieksinstellingen hielp ook niet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Aangezien ik naast dit probleem ook op een bellijst van crypto marketeers terecht ben gekomen heb ik vandaag een nieuw telefoonnummer genomen.
Smsjes komen nu wel aan!
Hoi @david_furever,
Welkom op de community!
Als ik het goed begrijp kun je geen premium sms ontvangen. Dat kan soms erg onhandig zijn.
Sinds wanneer ervaar je dit probleem en heb je rond dat moment een aanpassing gedaan in je toestel?
Heb je je nummer geblokkeerd voor premium sms. Dit kun je controleren via www.payinfo.nl
Heb je in je toestel premium sms op mogelijk staan?
Steven Vodafone wrote:
Hoi @david_furever,
Welkom op de community!
Als ik het goed begrijp kun je geen premium sms ontvangen. Dat kan soms erg onhandig zijn.
Sinds wanneer ervaar je dit probleem en heb je rond dat moment een aanpassing gedaan in je toestel?
Heb je je nummer geblokkeerd voor premium sms. Dit kun je controleren via www.payinfo.nl
Heb je in je toestel premium sms op mogelijk staan?
Thx en voor de snelle reactie...
Sinds een paar weken, heb het idee dat het gebeurt is nadat iemand anders per ongeluk mijn telefoonnummer had gebruikt om zn whatsapp mee te installeren… (Zelfde dag weer terug gezet en 2staps verificatie ingesteld)
het Payinfo smsje krijg ik wel binnen 🙂 Diensten staat op toegestaan en het deblokkadeslot op inactief.
Thx en voor de snelle reactie...
Sinds een paar weken, heb het idee dat het gebeurt is nadat iemand anders per ongeluk mijn telefoonnummer had gebruikt om zn whatsapp mee te installeren… (Zelfde dag weer terug gezet en 2staps verificatie ingesteld)
het Payinfo smsje krijg ik wel binnen 🙂 Diensten staat op toegestaan en het deblokkadeslot op inactief.
Kun je eens in je toestel controleren of deze optie op mogelijk staat of eens controleren of je een blokkade hebt aan staan op deze nummers?
Dit heeft verder niks te maken met Whatsapp. Whatsapp kan er namelijk niet voor zorgen dat andere sms'jes/ Premium sms'jes niet meer aan komen.
Steven Vodafone wrote:
Thx en voor de snelle reactie...
Sinds een paar weken, heb het idee dat het gebeurt is nadat iemand anders per ongeluk mijn telefoonnummer had gebruikt om zn whatsapp mee te installeren… (Zelfde dag weer terug gezet en 2staps verificatie ingesteld)
het Payinfo smsje krijg ik wel binnen 🙂 Diensten staat op toegestaan en het deblokkadeslot op inactief.
Kun je eens in je toestel controleren of deze optie op mogelijk staat of eens controleren of je een blokkade hebt aan staan op deze nummers?
Dit heeft verder niks te maken met Whatsapp. Whatsapp kan er namelijk niet voor zorgen dat andere sms'jes/ Premium sms'jes niet meer aan komen.
Weet niet precies waar ik dan moet kijken? (Galaxy S10+), maar zie geen geblokkeerde nummers en ook sms-instellingen blokkeert verder niets...
In de zoekbalk bij je apps kun je zoeken op premium sms
Vervolgens krijg je onder in beeld te zien waar deze optie staat: Instellingen - Apps - drie puntjes aanklikken - Speciale toegang - Premium sms-services gebruiken
Steven Vodafone wrote:
In de zoekbalk bij je apps kun je zoeken op premium sms
Vervolgens krijg je onder in beeld te zien waar deze optie staat: Instellingen - Apps - drie puntjes aanklikken - Speciale toegang - Premium sms-services gebruiken
Gevonden.
Als ik het open is het leeg en staat er in lichtrgrijs: Apps kunnen niet Premium sms-services gebruiken
Kan er zo te zien verder niets aanklikken/wijzigen
Kun je de simkaart eens in een ander toestel stoppen en dan zo een sms uit laten sturen? Dan kunnen we testen waar het probleem ligt
Steven Vodafone wrote:
Kun je de simkaart eens in een ander toestel stoppen en dan zo een sms uit laten sturen? Dan kunnen we testen waar het probleem ligt
Al geprobeerd, toen ontving ik ze ook niet 😞
Kun je eens de gegevens in je profiel aanvullen? Dan reset ik even je nummer voor de zekerheid @david_furever
Steven Vodafone wrote:
Kun je eens de gegevens in je profiel aanvullen? Dan reset ik even je nummer voor de zekerheid @david_furever
Volgens mij hadden ze dat al eens gedaan, maar prima)
gegevens toegevoegd.
Kun je het toestel eens uitzetten en na een minuut opnieuw opstarten? Komen de sms -jes dan wel aan.
Ik zie dat premium sms bij ons op mogelijk staat. Deze optie heb ik even uit en aan gezet.
Steven Vodafone wrote:
Kun je het toestel eens uitzetten en na een minuut opnieuw opstarten? Komen de sms -jes dan wel aan.
Ik zie dat premium sms bij ons op mogelijk staat. Deze optie heb ik even uit en aan gezet.
Helaas geen verschil…
geen oude smsjes die aankomen en nieuwe ook niet…
Hmmz….. er blijft niet veel over aan opties.
Omdat bij ons alles correct staat en via payinfo, wordt het heel moeilijk controleren waardoor dit komt.
En zoals je al aangeeft komen sommige wel aan zoals de Rabobank of Paypal. Ik denk persoonlijk als ik dit zo lees, het niet bij ons ligt maar eerder bij de uitsturende partij.
Enige optie wat ik me zo nog kan bedenken is, dat de nummers geblokkeerd staan in je toestel (sms - instellingen - blokkades) Kan ook trouwens via oproepen.
Aangezien ik naast dit probleem ook op een bellijst van crypto marketeers terecht ben gekomen heb ik vandaag een nieuw telefoonnummer genomen.
Smsjes komen nu wel aan!
Dat is fijn om te horen @david_furever.
Blijf het wel nog steeds raar vinden. Dit is namelijk niet iets wat vanuit ons gedaan wordt.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.