TacoS

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ontvang niet alle SMS berichten

Ik heb een abonnement met een iPhone 5S sinds november 2013. sinds die tijd ontvang ik dagelijks SMS berichten van het monitoring systeem van mijn werkgever. Sinds 26 augustus heb ik echter geen berichten meer ontvangen van mijn werkgever. De berichten worden verstuurd via Clickatell SMS gateway, deze meldt dat de berichten aan de 'Network Operator' zijn afgeleverd. Ik heb vandaag handmatig getest; van de 26 berichten zijn er 3 aangekomen. De logbestanden laten zien dat er na 26 augustus 200 berichten verstuurd zijn die ik niet ontvangen heb.

Een werknemer van de heldesk adviseerde me om de simkaart te vervangen, ik snap echter niet waarom ik tot 26 augustus geen sms gemist heb en dat het daarna ineens mis gaat.
6 Reacties 6
TacoS
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Overigens heb ik sinds 26 augustus wel sms ontvangen van andere nummers, het lijkt alleen mis te gaan met berichten via Clickatell. mijn collega's (beide met een telfort abbonnement) ontvangen de berichten wel.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
TacoS , dat lijkt me een lastig probleem. Ik zie dat verder nog niemand heeft gereageerd. Ik neem aan dat het nog steeds niet werkt? Helaas kan ik ook zo niet aangeven wat de oorzaak precies kan zijn. Weet je of er ook collega's zijn met een Vodafone abonnement waarbij het wel nog werkt? Is er ook al contact gelegd met Clickatell?
TacoS
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc,

Ik heb een collega met een vodafone abonnement, ik heb hem vrijdag ook 10 berichten gestuurd via clickatell; deze kwamen allen aan, zij het met 5 minuten vertraging.

Zojuist heb ik nog eens getest naar mijn eigen nummer; 10 berichten via clickatell maar vanaf een ander clickatell account, deze kwamen allen aan. nog eens geprobeerd vanaf het clickatell account van mijn werkgever; ook deze komen nu allemaal aan.

Feit blijft dat ik tussen 26 augustus en 4 september in totaal 200 berichten heb gemist van mijn werkgever (en mogelijk een paar andere berichten van andere verzenders, dit kan ik alleen niet nagaan)

Voor de clickatell berichten die niet zijn aangekomen kan ik de status opvragen; ze geven allen aan dat ze afgeleverd zijn bij de provider (vodafone dus) maar dat er geen bevestiging is teruggestuurd terwijl voor afgeleverde berichten wel een bevestiging is ontvangen. Ik heb nog geen contact met Clickatell gehad.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Dit lijkt een technisch verhaal waar we via het forum weinig over kunnen zeggen. We kunnen hier niet in jouw gegevens kijken. Wil je dit toch verder uit laten zoeken, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Maar ik zou zeker ook even contact zoeken met Clickatell.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Aangezien we het via het forum niet kunnen oplossen, topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic