MFHSchoonbrood

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ontvang geen verificatie SMS meer na telefoon upgrade.

Update: door

Hallo,

Ik loop tegen een vervelend probleem aan 😞

Ik heb twee weken geleden mijn telefoon geupgrade van een Redmi Note 2 naar een Redmi 5 Plus (global, met 4g band).
Daarvoor heb ik het extra randje van de sim kaart moeten afhalen, zodat hij in de nieuwe telefoon past (ik meld het ter voledigheid, ik begrijp dat dit niets uitmaakt).

Op mijn oude telefoon kreeg ik netjes SMS verificatie codes binnen van playstation en battle.net.
Maar op mijn nieuwe telegoon krijg ik deze 2-way verification code SMSjes niet meer binnen.

Mijn vrouw heeft precies dezelfde telefoon, maar met een aldi prepaid kaartje erin, en die krijgt de SMSjes wel binnen.

Normale SMSjes krijg ik wel gewoon binnen, bv van test sms van mijn vrouw, en ook SMSjes van visa en vodafone zelf.

Ik heb de telefoon opnieuw opgestart, en ook de SIM er 10 minuten uit gehaald en daarna weer terug erin, dit heeft niet geholpen.

Ik kan de SIM niet meer in mijn oude telefoon doen, want het randje is er af, dus die past niet meer.
Ik kan hem wel nog in de telefoon van mijn vrouw proberen, om te zien of hij daar wel in werkt.

Bestaat er enige kans dat vodafone short nr messages heeft uitgezet op mijn account (ik begrijp dat dat het issue kan zijn, maar het lijkt me sterk dat vodafone iets veranderd heeft aan mijn account)?

Heeft iemand anders nog ideeën wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Michaël
Hallo,

Ik loop tegen een vervelend probleem aan 😞

Ik heb twee weken geleden mijn telefoon geupgrade van een Redmi Note 2 naar een Redmi 5 Plus (global, met 4g band).
Daarvoor heb ik het extra randje van de sim kaart moeten afhalen, zodat hij in de nieuwe telefoon past (ik meld het ter voledigheid, ik begrijp dat dit niets uitmaakt).

Op mijn oude telefoon kreeg ik netjes SMS verificatie codes binnen van playstation en battle.net.
Maar op mijn nieuwe telegoon krijg ik deze 2-way verification code SMSjes niet meer binnen.

Mijn vrouw heeft precies dezelfde telefoon, maar met een aldi prepaid kaartje erin, en die krijgt de SMSjes wel binnen.

Normale SMSjes krijg ik wel gewoon binnen, bv van test sms van mijn vrouw, en ook SMSjes van visa en vodafone zelf.

Ik heb de telefoon opnieuw opgestart, en ook de SIM er 10 minuten uit gehaald en daarna weer terug erin, dit heeft niet geholpen.

Ik kan de SIM niet meer in mijn oude telefoon doen, want het randje is er af, dus die past niet meer.
Ik kan hem wel nog in de telefoon van mijn vrouw proberen, om te zien of hij daar wel in werkt.

Bestaat er enige kans dat vodafone short nr messages heeft uitgezet op mijn account (ik begrijp dat dat het issue kan zijn, maar het lijkt me sterk dat vodafone iets veranderd heeft aan mijn account)?

Heeft iemand anders nog ideeën wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Michaël
24 Reacties 24
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Status update: Vanochtend gebeld met support.
Volgens support was er wel door de technische dienst naar het probleem gekeken, maar alle instelling staan goed, en het ligt aan de afzender. Ik moest de datum, tijd en verzendend nr doorgeven, zodat ze konden checken of het binnen komt.

Die informatie was nooit terug gekoppeld naar mij toe 😞

Daar buiten lijkt het me sterk dat het aan alle verzendende nummers ligt (sinds ik meerderen geprobeerd heb), en niet aan mijn nummer. Diezelfde verzendende nummers komen trouwens wel gewoon binnen op de telefoon van mijn vrouw.

Plus het feit dat ik niet kan inloggen op payinfo.nl geeft toch duidelijk aan dat er iets mis is.

Ik heb in elk geval de gevraagde informatie doorgegeven, samen met een payinfo login tijd/datum.
Nu nog maar even afwachten, maar ik verwacht er niet veel meer van 😞
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel voor je terugkoppeling MFHSchoonbrood

Dit had door de collega wel teruggekoppeld moeten worden naar jou toe. Dit zal ik intern aankaarten.
Ik ben benieuwd wat de uitkomst hiervan is, laat mij maar weten wat uit het onderzoek komt! Misschien kunnen we er andere forumgebruikers ook mee helpen.
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ja, daarom blijf ik updaten 🙂

Het is zo vervelend als je op problemen zoekt, en je vindt ze wel, maar de oplossing staat er niet bij 😞
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is er inmiddels al meer bekend of loopt het onderzoek hiervoor nog?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik raad je aan om hier alsnog morgen vroeg over te bellen om te zien of er iets al bekend is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic