arts0130

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik krijg geen updates meer op mijn s7 edge. Beveiligingspatch is van mei

Ik krijg geen updates meer op mijn s7 edge. Beveiligingspatch is van mei. Handmatig checken levert geen nieuwe updates op.
48 Reacties 48
Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Mijn conclusies zijn als volgt.
1. Voor mij nooit meer een Vodafone branded toestel.
2. De medewerkers van de klantenservice weten van elkaar niet wat ze antwoorden op soortgelijke vragen en geven hierdoor niet altijd dezelfde, en soms zelfs zinloze antwoorden (zoals 'reset het toestel eens naar de fabrieksinstellingen', terwijl er helemaal geen nieuwe beveiligingspatches zijn uitgekomen sinds 1 mei).
3. De medewerkers van de klantenservice lijken slecht contact te hebben met de mensen die er echt verstand van hebben en weten hoe het zit, waardoor antwoorden vaag blijven.
4. Ik voel mij als klant niet serieus genomen en in de steek gelaten door Vodafone.
jaco_1978

Liefhebber
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
ik sluit mijn eigen aan bij Ton56
Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Iemand al een update ontvangen ?
arts0130
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee.
jaco_1978

Liefhebber
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Nee
Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Alweer een week voorbij zo der update of reactie van Vodafone 😞
rodeto

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hier ook nog steeds geen update. Niet alleen is de beveiliging van mei (dus ook nog niet de fix voor de blueborne lek!) nog steeds niet bijgewerkt maar ook de laatste firmware aanpassingen zijn nog steeds niet doorgevoerd. Puur slecht!
Vodafone: Ga je schamen!

Ik heb al eerder in dit forum de vraag gesteld of Vodafone bestaande klanten nog wel de juiste aandacht geeft. Die vraag is niet beantwoord door Vodafone en eigenlijk afgedaan met de mededeling dat het geen vraag voor het forum was.
Ik denk dat alle acties van Vodafone bij elkaar meer zeggen dan woorden.
Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Als het geen zaak is voor het forum en de klantenservice weet er ook geen raad mee, waar moeten we als klant dan wel naartoe om deze vraag beantwoord en de klacht opgelost te krijgen, bij consumentenorganisaties e.d. naming and shaming Vodafone ?
Digiplace

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het begint een beetje bizar te worden. Ik heb mij ook al maanden verbaasd over het uitblijven van security updates op mijn Vodafone branded Samsung S7. Ik had echter contact gezocht met Webcare Vodafone op Twitter. Die hebben tot mijn verbijstering verklaard dat niet elke update vanuit Samsung nodig is vanwege eigen netwerkinstellingen.

Nou is het niet zo lastig om webcare en helpdesk of moderators op een forum onderuit te schoffelen. De kwalilteit van de de antwoorden laat denk ik gewoon zien dat deze vragen niet staan opgenomen in hun reply script. Het is dus nodig om deze kwestie 'naar boven' te verplaatsen.

Het is erg kwalijk dat een grote multinational verantwoordelijk is voor het niet uitleveren van door hardware fabrikant uitgbrachte patches om een serieus veiligheidsprobleem op die toestellen op te lossen. Wordt dat niet wanprestatie genoemd? Zjin er dan geen wegen te bewandelen om die wanprestatie formeel aan te kaarten? We betalen immers een behoorlijk bedrag voor toestel/abonnement. Bij mij leefde het gevoel dat ik bij Vodafone goed zat. Daar denk ik inmiddels anders over.
Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Bizar is m.i. nog een eufemisme.
Als er suggesties zijn over waar deze wanprestatie kan worden aangekaart houd ik mij aanbevolen.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
rodeto, Digiplace, Ton56,

We hebben even geleden intern nagevraagd hoe het zit met deze update. Echter hebben we hier tot op heden nog geen concreet antwoord op gehad. We hebben hier zelf, als moderators, geen inzicht in, dus zijn op dit moment afhankelijk van andere partijen. We informeren jullie direct wanneer we antwoord hebben. Excuses dat het zo lang duurt.
Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
In de kruistocht om duidelijkheid en updates te krijgen, vandaag om te beginnen maar eens contact opgenomen met het Vara programma Kassa en Vara's belbus.
arts0130
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goed van je. Ik heb inmiddels ook de consumentenbond geinformeerd.
Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Mooi zo, wie weet komt er beweging !
Het bericht dat digplace kreeg via twitter van webcare vodafone slaat immers natuurlijk ook nergens op: mijn vrouw zit ook op het vodafone netwerk maar krijgt op haar unbranded toestel dus wél maandelijkse updates ! Verder zou dit betekenen dat als ik met mijn toestel op een ander netwerk zou gaan, ik wel updates zou krijgen ?!
Lijkt me meer dan onwaarschijnlijk.
jaco_1978

Liefhebber
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hiervoor had ik een unbranded Samsung S6edge en die heeft de laatste updates.
Het is inderdaad onzin als je een sim-kaart van Vodafone indoet geen updates meer hoeft te ontvangen.

Blijf het raar vinden dat niemand in een bedrijf weet wanneer de updates komen.
Digiplace

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vanmorgen ontving ik een update van circa 350 MB met daarin opgenomen de veiligheidsupdate van augustus 2017.
rodeto

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Inderdaad, die komt nu ook bij mij binnen.
Toeval bestaat niet zeggen ze wel eens, maar dit is wel heel erg toevallig.
Ik heb nu op de S7 edge de firmware versie G935FXXU1DQIC. Dat is de update die in september is uitgebracht en deze bevat de fix voor de blueborne kwetsbaarheid. In deze update zat de beveiligingsupdate van augustus er blijkbaar ingebakken.
Dat doet wel de vraag opkomen wat Vodafone hier dan zelf nog aan verspijkerd heeft. Als ze dat al gedaan hebben dan kan het dus blijkbaar wel snel en is er geen enkele reden om de volgende keer weer zolang te wachten. Als ze dat niet gedaan hebben dan zou het fijn zijn als ze dat de volgende keer ook gewoon achterwege laten. Zoveel voegt het Vodafone-sausje m.i. niet toe.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik kreeg zojuist de bevestiging dat hij uitgerold is. Heb hem zelf ook mogen ontvangen.
rodeto

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Steven-: Het is de update die in september is uitgebracht die nu is vrijgegeven. Deze bevat de fix voor de blueborne kwetsbaarheid. In deze update zat de beveiligingsupdate van augustus er blijkbaar ingebakken.
Dat doet wel de vraag opkomen wat Vodafone hier dan zelf nog aan verspijkerd heeft. Als ze dat al gedaan hebben dan kan het dus blijkbaar wel snel en is er geen enkele reden om de volgende keer weer zolang te wachten. Als ze dat niet gedaan hebben dan zou het fijn zijn als ze dat de volgende keer ook gewoon achterwege laten. Zoveel voegt het Vodafone-sausje m.i. niet toe.
Anonymous
Niet van toepassing
Vodafone test te update zelf en past hem aan waar nodig. Dit heeft te maken met de branded toestellen. Daarna wordt het terug gekoppeld naar Samsung om hem uit te draaien. Voor de branded toestellen zal het op deze manier helaas blijven gaan.

Ik begrijp zeker dat dit te lang heeft geduurd. Dit is ook de reden dat ik intern op zoek gegaan ben naar de juiste persoon hiervoor om dit alsnog zo snel mogelijk te fixen.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic