Stevensoldaat89

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan geen sms ontvangen uit het buitenland samsung galaxy S4

Hoi..

ik kan geen sms ontvangen uit het buitenland (noorwegen).
terwijl ik dat wel kon bij mijn oude Samsung telefoon Galaxy S1 plus.

ik heb m'n S4 nu een paar maanden ik kan wel versturen en de ontvanger ontvangt maar anders om ontvang ik niets. heb ook de tips al opgevolgt met batterij eruit halen en simkaart. maar niets werkt.

Bvd Steven Soldaat
5 Reacties 5
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Stevensoldaat89,

Welkom op het Vodafone Forum!

Het is lastig aan te geven waarom je geen sms'jes kunt ontvangen. We hebben voor het versturen naar en ontvangen van sms'jes een overeenkomst met de volgende Noorse providers: Telenor, NetCom en Thuraya (satelliet). Met Mobile Norway is er geen overeenkomst voor het versturen naar en ontvangen van sms'jes, dit is wel mogelijk in Noorwegen met Mobile Norway, maar niet vanuit Nederland. Wellicht dat dit de oorzaak kan zijn?
Stevensoldaat89
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mijn weten heeft ze telenor, en ik heb dit probleem pas sinds ik mijn galaxy s4 heb. Daar voor ontving ik gewoon smsjes (toen nog galaxy s1 plus) daar vandaan . Moet ik anders gewoon langs een winkel gaan. (Dat het aan een instelling ligt)
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Test je simkaart ter plekke even in een ander toestel, dan weet je gelijk of het aan je toestel ligt. Als dit het geval is, kun je er inderdaad even mee langs de winkel:).
Stevensoldaat89
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor ik langs de winkel ga ( en een lekkere late reactie van mij) ik heb iemand anders ook met vodafone. Gevraagd een sms te versturen. En die werdt wel ontvangen. En ook een sms terug gestuurd en die is nooit aangekomen. ( en nogmaals voorheen toen ik m.n oude telefoon van de S1 had kon het wel). Kan het niet zo zijn dat het in de instellingen van haar Iphone ligt. Of dat apple gewoon de boel blokeerd?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Stevensoldaat89

Heb je inmiddels jouw simkaart eens in een ander toestel getest om te kijken of het dan ook lukt? Je zegt namelijk dat iemand anders wel gewoon kan sms'en naar dat nummer. Misschien ligt het dan toch aan je telefoon, vooral aangezien je zegt dat het met je oude telefoon wel kon.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic