Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
Jongedame

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb zojuist mijn abonnement verlengd, althans, dat denk ik... Ik kan nergens checken of ik nu mijn abonnement verlengd heb of dat ik een nieuw abonnement heb afgesloten. Waar kan ik dat zien?

Mvg,

Merle
nancyarjen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb in juli een abbonement aangevraagd maar dat is helaas niet goed gegaan. Zelfs op dit moment is het nog niet opgelost. Ik heb een klacht ingedien en daar kreeg ik maandag netjes antwoord op (zie onderaan mijn bericht). Helaas zonder specifiek e-mailadres maar enkel met een algmeen e-mail adres. Ik heb hier dierect op gereageerd maar helaas vanaf maandag geen enkele reactie meer gehad.

Kunnen jullie mij hierbij helpen!

Gr.
Nancy

31-08-2015 Ons antwoord

Beste Nancy,
Bedankt voor je e-mail!
Wat vervelend dat er zoveel mis is gegaan! Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent hierdoor. Graag zou ik samen met jou tot een oplossing komen. Wil je mij uitleggen wat je precies wilt bereiken? Ik ga dan kijken of ik je hierin kan helpen.
Wist je dat Vodafone nu ook al je vragen via chat beantwoordt? Je vindt de chatbutton hier. Met vriendelijke groet,
Maartje
Vodafone Online Feedback

Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Normaliter krijg je een bevestiging hiervan als het via de website gaat, anders kun je altijd contact opnemen met 0800-0560
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Het is niet nodig om 2x te posten 😉
Ik heb op je andere post al gereageerd.
darkadia

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb onlangs mijn abo verlengd bij jullie. Al jaren trouwe klant, maar ook nu gaat het weer niet helemaal soepel helaas. Als ik in My Vodafine kijk is het nieuwe abo ingegaan. Heb inmiddels alle apps e.d. op mijn nieuwe toestel geinstalleerd, en ook mijn contacten staan er al op. Tot zo ver soepel.

Alleen nu krijg ik de nieuwe SIM die erbij geleverd is niet geactiveerd. Hoe kan dit? Moet mijn oude SIM dan eerst gedeactiveerd of? Als ik hem online wil activeren staat er dat er geen nieuwe SIM aanwezig is om te activeren.

Anonymous
Niet van toepassing
Om een nieuwe simkaart te activeren dien je contact op te nemen met de klantenservice. Vergeet niet om het klantnummer bij de hand te hebben.
Vodafone stuurt nooit een simkaart geactiveerd op. Stel je voor dat deze verkeerd terecht komt dan kan een ander kosten maken op jouw naam. Lijkt mij niet de bedoeling.

darkadia

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vreemd, gezien er toch echt aangegeven staat dat je de SIM ook online kunt activeren met het betreffende nummer en je inlog in My Vodafone. En ik nu dus niets kan activeren, gezien het weekend is...

Slechte zaak...Misschien had ik toch eens voor een andere provider moeten gaan....
Anonymous
Niet van toepassing
Je had vandaag gewoon kunnen bellen of chatten, smartphone crew was gewoon aanwezig.
darkadia

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds blijft het vreemd dat er staat dat ik online kan activeren. En het feit dat je daar TOTAAL niet op in gaat, en ook je reacties hier vind ik VERRE VAN klantvriendelijk overkomen Steven.
En misschien heb ik ook meer te doen op een dag dan in de wacht gaan hangen bij de klantenservice...
Klima

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, hoe vroeg kan een abonnement verloopt te zijn?
Anonymous
Niet van toepassing
4 maanden van te voren kun je verlengen.
Antoinet

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedeavond,
Ik heb vanmiddag een Iphone 6 + een red abonnement afgesloten in een vodafonewinkel.
Maar nu kan ik wel internetten via wifi maar niet bellen er staat boven in mijn telefoon geen service.Ik heb gebeld maar ze kon me niet helpen,omdat ze het telefoonnummer niet kon terug vinden ofzo hopelijk kunnen jullie me helpen

Antoinet
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Antoinet is het inmiddels gelukt om verbinding te krijgen met ons netwerk? We horen het graag van je!
Anonymous
Niet van toepassing
Als het een nieuw abonnement is (en dus geen verlenging) dan gaat deze pas in op de afgesproken datum. De simkaart dient dan wel nog geactiveerd te worden. Waarschijnlijk als mijn collega's van de klantenservice het nummer niet kunnen vinden dan is het ook nog niet actief. Het beste kun je hiervoor terug gaan naar de winkel om de situatie uit te leggen.
 
Wisu

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 15.Dez verlengt. Helaas heb ik tot de dag van vandaag nog steeds niet mijn nieuwe telefoon ontvangen. Het probleem lijkt te liggen bij het koeriersbedrijf. Ik heb met hun meerdere keren gebeld om een afspraak in te plannen op een tijdstip waar ik ook thuis ben. Zij zien hier geen mogelijkheid/ noodzaak. Luit hen mogen zij vanuit de opdrachtgever Vodafone gen afspraak op dagdelen inplannen. Zij verwijzen mij terug naar Vodafone. Vanuit de klantenservice van Vodafone heb ik te horen gekregen dat het niet in hun verantwoording ligt dat ik mijn nieuwe telefoon, waar ik al bijna een maand voor betaal, ontvang. Het is mij uiteindelijk door beide partijen aanbevolen worden om mijn bestelling te storneren. Ik ben nu al meer als 20 jaar klant van Vodafone. Ik heb nog nooit zo een slecht service waar dan ook beleeft. Voordat ik verlengd heb heeft Vodafone mij wel 10 keer gebeld met verschillende aanbiedingen om mijn contract te verlengen. Maar nu het contract verlengd is en ik voor de volgende 2 jaar elk maand moet betalen, is klantenservice/tevredenheid blijkbaar niet meer nodig. Heeft iemand van jullie een vergelijkbaar ervaring en hoe kom ik nu aan mijn telefoon? Of blijft mij alleen het wisselen van aanbieder.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Wisu , welkom op het forum. Ik zie nog geen reacties op je bericht. Dat je je toestel nog niet hebt is natuurlijk niet fijn! Wellicht heb je de mogelijkheid om alsnog te verlengen via een van onze winkels. Als het toestel in de winkel op voorraad is krijg je deze meteen mee. Via het forum kan ik je helaas niet verder helpen hiermee, zie ook de huisregels. Je kunt hiervoor het beste gratis bellen met 0800-0560.
Heerlijk1963

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom vervalt de oude einddatum van je vorige abo dan niet ?
Wel de oude kortingen van je vorige abo.
Nieuwe abo loopt dus langer dan 24 mnd.
Anonymous
Niet van toepassing

  • Als je verlengd gaat inderdaad meteen het nieuwe abonnement in. Tevens vaak kun je dan ook al gebruik maken van je nieuwe toestel. In jouw geval is dit natuurlijk niet zo. Het is wel natuurlijk afhankelijk of een toestel op voorraad is.
Ptrc7395

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,

Ik heb op 9-3-2016 mijn nieuwe toestel met simkaartje ontvangen & ik had een nummerbehoud aangevraagt. (Ik kom van tele2 naar jullie).

Het abonnement van tele2 verliep op 17 juni 2016 (maar kan hem tot nu toe wel nog gebruiken) en ik heb niks meer van jullie gehoord.

Ik deed net mijn vodafone kaartje in de telefoon, maar ik heb geen service.

Mijn vraag nu: hoe zit dit nu? Moet ik nog iets doen of zo?

Groetjes, Patricia
Anonymous
Niet van toepassing
Ik raad je aan om te bellen met onze klantenservice via 0800-0092
Normaliter zou namelijk de simkaart van telefoon 2 het niet meer doen. Weet je zeker dat het goedgekeurd is?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic