Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
WVV95

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik heb mijn abbonement verlengd. En heb een nieuw toestel thuis gekregen.
Alleen heb ik nog geen nieuwe simkaart ontvangen, hoe zit het daar mee?

Mvg,
Wouter
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste WVV95,

Er zijn 2 dingen die je kunt doen om alsnog het nieuwe simkaartje te krijgen. Je kunt even contact opnemen met de klantenservice dan sturen ze er een voor je op of je gaat langs een Vodafone winkel en dan heb je hem een stuk sneller.

Met vriendelijke groet,
MrMister
cstraathof

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het abbo van mijn werk is verlengt. Voorheen een Samsung, nu een Iphone en dus een nieuwe simkaart, Ik ben nu al een week bezig om de telefoon (SIM) geactiveert te krijgen. Wat een drama. Ondertussen heel veel keer bellen en heeeel lang in de wacht te hebben gestaan nog steeds geen werkende telefoon. De eerste medewerker zegt de kaart te activeren, de volgende zegt dat het in de afrondende fase staat, daarna krijg ik weer te horen dat de SIM helemaal niet is geactiveert en dat dat ook helemaal niet kan?!? Dan weer een medewerker die zegt dat er een storing is..... Kortom na een week nog steeds geen telefoon, erger nog; geen werk telefoon! Vraag ik waar ik een klacht kan indienen, vervolgens 3 x via de site het feedback formulier ingevuld; TELKENS EEN FOUTMELDING!!! Tja, op die manier kunnen er ook geen klachten binnen komen, lekker handig (voor Vodafone dan tenminste...) Nu mijn verhaaltje maar op het forum gekwakt, in de hoop eindelijk hulp te krijgen!!
Anonymous
Niet van toepassing
nieuw-1

Erg vervelend dat het mis gaat en zo lang duurt. Wat geeft de klantenservice precies aan?
Als de simkaart niet geactiveerd kan worden, dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Deze kun je krijgen via de klantenservice of via de winkel.
Betreft een klacht indienen raad ik je aan om eens de cookies te verwijderen en of een andere browser te proberen.

Groetjes stevied86
FreaZ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik kan verlengen, maar heb nog +1 maand te gaan met mijn huidige contract. Paar vragen:

Waarom kan ik een verlenging niet in laten gaan wanneer mijn huidige contract afloopt?

Nu gaat het contract direct in, terwijl ik nog max. 4 maanden te gaan heb.
Mijn oude korting vervalt ook direct.
Wanneer dat nieuwe contract afloopt, staan die max. 4 maanden nog steeds open.
Alleen betaal ik die 4 maanden dan het 'normale' tarief van dat nieuwe contract (dus geen korting)
Anonymous
Niet van toepassing
Wat je dient te doen als je de verlenging pas aan t einde wilt inlaten gaan is ook daadwerkelijk verlengen op het einde. Dan vervallen de oude kortingen etc niet. Het is logisch dat zodra het nieuwe abonnement ingaat deze dan ook vervallen.
ato

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb een vraag over een verlenging. Abo is verlengd met een RED sim only 3GB en onbeperkt bellen en SMS. Als ik kijk op mijn Vodafone dan zie ik dat mijn nieuwe abo wordt weergegeven qua wat ik hierboven vermeld en ingangsdatum en eind datum. Maar als ik kijk naar beschikbare data en minuten dan staan nog steeds de gegevens van mijn oude abo vermeld.

Duurt het langer om dat correct te tonen of is er iets aan de hand?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey ato,

Normaliter duurt een aantal dagen voordat dit gesynchroniseerd is. Mocht het na een paar dagen nog niet gesynchroniseerd zijn dan raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice hiervoor

Groetjes Steven
dani82

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben een particulier en heb mijn abonnement verlengd en nu heb ik een nano simkaart in mijn nieuwe toestel. Ik neem aan dat deze geactiveerd moet worden omdat ik er nu niets mee kan doen. Op de site kom ik niet ver en telefonisch al helemaal niet!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey dani82

Ik raad je anders aan om even 1201 te bellen met het oude toestel nog om de nieuwe simkaart te activeren. Zorg er wel voor dat je een klantnummer bij de hand hebt. Alvast heel veel plezier met je nieuwe toestel
Suzziieee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb vorig weekend verlengt en sinds maandag is alles omgezet.Snap alleen echt niets van mijn tegoeden nu.Heb red essential met 300 minuten en 1GB en 1GB gratis.in mijn tegoeden op my Vodafone staan nu 200 minuten,, 200 MB en 1GB te verbruiken. De 200 minuten en 200 MB zijn de hoeveelheden van mijn oude abbbo, maar toen had ik weer 300 MB gratis erbij, die is dan weer niet zichtbaar.....Lees wel dat je je bundel naar ratio krijgt de maand van verlenging, maar heb 5 juli verlengt,deze aantallen zijn dan ook niet naar ratio.

Heb er wel ruim voldoende aan en wacht volgende maand ff af, maar ben nieuwsgierig hoe het zit.....
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Suzziieee

Het ligt eraan wanneer het abonnement ingaat betreft de verlenging. Ik kan dat helaas vanuit hier niet inzien omdat hier geen privacy gevoelige gegevens worden gedeeld.
Hiervoor dien je echt contact op te nemen met de klantenservice. Via www.vodafone.nl/support/contact zie je hoe je contact kunt opnemen.
Acadicus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

ik heb een nieuw abbonement afgesloten inclusief een nieuwe telefoon.
Galaxy S6 Edge (Onbeperkt bellen & smssen + 3GB data)

Hiervoor had ik ook al vodafone, dus heb voor nummerbehoud gekozen.
Galaxy S4 (Onbeperkt bellen & smssen + 2GB data)

De S6 is ondertussen al binnen. Nieuwe SIMkaart ontvangen, want de S6 is een nano-SIM, terwijl de S4 micro-SIM heeft. Het nieuwe abbonement is al actief op m'n S4 nu.

Nu zit ik echter met de vraag, hoe activeer ik die Nano-SIM, zodat ik de S6 kan gaan gebruiken?

Zodra ik naar Simkaart activeren ga, krijg ik de tekst: "Bel ons op het nummer 1201 als je simkaart niet past in je nieuwe telefoon. Wij zorgen er dan voor dat je een nieuwe simkaart krijgt die wel past."

Ik heb echter al een nieuwe SIM, ik wil hem alleen maar activeren...


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi Acadicus,

Je kunt de simkaart ook via de klantenservice laten activeren! Dan is je simkaart ook sneller geactiveerd dan wanneer je deze via het Internet activeert.
Bianca-berg93

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn abbonoment wat op 10 september zou verlopen verlengd met dit keer een sim only. De sim only is vandaag binnen gekomen alleen hij werkt niet. Ik krijg de melding dat ik niet ben aangemeld bij een netwerk.

Ik heb al geprobeerd mijn simkaart online te activeren maar blijkbaar is dat niet gelukt. Hoe komt dit en wat kan ik doen om mijn simkaart te laten werken?

Groetjes Bianca
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Bianca-berg93

Neem hiervoor even contact op met de klantenservice en zorg ervoor dat je het klantnummer bij de hand hebt, zij kunnen de simkaart voor je activeren.
Bianca-berg93

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas is het al 20:00 geweest en is de klantenservice niet meer bereikbaar..
Anonymous
Niet van toepassing
Als je aan de lijn blijft dan kom je uit bij critical support. Zij doen of direct de simkaart activeren of zij spelen het door naar de nachtdienst van critical support.
josdipos

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

gisteren een abbo smart500 afgesloten, alles netjes opgeleverd, geinstalleerd en werkend gekregen in de winkel.
Zover prima.

In de mail een welkomsbericht met een link om het abbonement toe te voegen aan een bestaand of nieuw account in my vodafone. En daar gaat het mis. Zonder verdere reden dan dat er 'iets mis is', lukt het toevoegen van mijn nieuwe abbonement aan mijn bestaand account (met een nog bestaand prepaid nummer, dat ook gewoon moet blijven) niet.

Wat nu?
Anonymous
Niet van toepassing
Het is niet mogelijk om een prepaid nummer te koppelen samen met een abonnement. Hiervoor dient je echt een apart account aan te maken josdipos
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic