Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
Joyce_

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb gister mijn abbonement verlengd met 2 gb internet en onbeperkt bellen en smsen.
Nu krijg ik een mail waarin staat dat mijn abbonement verlengd is,en dat ik een vodafone Red- 3a
abbonement heb. Hoe weet ik nu dat een Red- 3a abbonement hetgene is wat ik met die man besproken heb?
Mijn vraag is dus klopt het dat een Red- 3a een abbonement is met 2 gb internet en onbeperkt bellen en smsen is?
Ik kan het namelijk nergens terug vinden wat een Red- 3a abbonement inhoudt.
Alvast bedankt voor de informatie.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Joyce,

De aanduiding RED-3a is een interne code bij Vodafone voor een gewoon RED-abonnement met onbeperkt bellen naar nationale nummers, onbeperkt bellen naar nul-zes-nummers. Idem dito voor sms-berichten verzenden. En 2 GB (2048 MegaByte) aan data-tegoed per maand.

Je kunt dit zelf controleren via de MyVodafone App.

Bij de Tegoed-cirkel behoort bij jou een data-tegoed te staan van circa 1,84 GB. Dit data-tegoed heb je naar rato van de maand Maart 2015 toegewezen gekregen. Bij de cirkels voor bellen en sms-en hoort : "Onbeperkt" te staan.

Vodafone heeft ook andere RED-abonnementen zoals RED-PLUS en RED-SUPER. Intern worden daar bij Vodafone verschillende codes voor gebruikt. Beter zou zijn geweest indien Vodafone die code bij het communiceren naar Klanten achterwege zou laten. RED-abo met 2 GB dus.

Succes!

Netwerker
jkkliment

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb verlengd en gebruik gemaakt van een "vluggertje". Echter mijn nieuwe toestel is op mijn oude adres bezorgd en mijn factuuradres is mijn nieuwe adres. Dat klopt toch niet. Bovendien is mijn nieuwe toestel inmiddels op mijn oude adres bezorgd, dus bij de verkeerde mensen. Wat doe Vodafone daaraan??
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@Joyce,

Ik geef even een aanvulling op het bericht van@netwerker.
De letters a tot en met f achter het abonnement...in dit geval de letter a.... Geeft intern aan hoeveel je bij betaald of korting krijgt op je telefoon. Als het goed is heb je kunnen kiezen hieruit bijv. Met een bijbetaling van 10 euro per maand voor de telefoon. Of juist in een keer een extra bedrag betalen. Etc.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor je.

Groetjes stevied86
Per
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@jkkliment.
Oei wat vervelend dat er een verkeerd adres stond. Het klopt inderdaad dat wij 2 mogelijkheden qua adres aanbieden. Sommige klanten willen de rekening op een ander adres ontvangen.
Wellicht is er ooit bij het aanpassen van je adres iets niet goed gegaan. Dit is via My Vodafone of de klantenservice te corrigeren.

Wat betreft het toestel:
Zie je dat het daar is afgeleverd? Of hebben de huidige bewoners je erover getipt? Kun je het toestel daar ophalen? Hebben de nieuwe bewoners het aan de deur geweigerd?
Per
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee die@joyce...
Bedankt dat je weer voor ons hebt gekozen.
Aan de info die @Netwerker en @stevied86 heb ik verder (uiteraard) niets meer toe te voegen.
Ik stuur nog een link mee met allerlei handige info, die je misschien nog van pas komt. Je ziet onder andere in een filmpje, wat er verder met je bestelling gebeurt.

Ik heb jouw post aan dit bericht gekoppeld, zo sta je ook gelijk op het juiste board.
Zou je de adviezen van @Netwerker en @stevied86 als oplossing willen accepteren?

Groetjes, Per

RubenN

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik wil bij deze mijn ontevredenheid laten blijken over de actie Vluggertjes en de status van mijn bestelling.

Het is nu bijna 3 weken geleden dat ik mijn abonnement heb verlengd met een nieuw toestel en dat terwijl er op de site staat: "direct leverbaar".

Wanneer ik de status bekijk via de link in de orderbevestigingsmail dan staat daar al drie weken lang:

"De bestelling is ontvangen en wordt verwerkt".

En als ik de status via support probeer te bekijken krijg ik de melding:
Er is iets mis gegaan:
Id Ongeldige Bestel
Geen resultaten gevonden"

Na een week heb ik toch maar Vodafone gebeld en kreeg te horen dat het toestel niet op voorraad is. Natuurlijk kan het zo zijn dat een toestel niet op voorraad is, maar ik vind het heel vreemd dat ik hier helemaal geen bericht van krijg en ik er zelf achteraan moet gaan.

Nu, nog twee weken later heb ik nog steeds niks gehoord van Vodafone.

Ik vraag mij ook af hoe het met mijn abonnement zit. Ik heb 1 week voordat het abonnement zou aflopen dit verlengd, maar nu is mijn abonnement al twee weken verlopen.

Het is mij nu wel duidelijk dat de actie “Vluggertjes” alleen gaat over de verbindingssnelheid en niet over de snelheid van de levering.

Dit vind ik zeer teleurstellend, zeker omdat ik al klant ben sinds dat Vodafone nog Libertel heette.
Als ik niet binnen korte tijd mijn toestel ontvang of iets verneem over de status van mijn bestelling ben ik genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider.

Mvg,
Ruben

Garagebox

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,

Op 5 maart heb ik mijn abonnement verlengd.
Ik heb de Samsung Galaxy S5 en RED abonnement. Log ik net in op My Vodafone zie ik dat ik nog steeds mijn oude abonnement heb, dit is toch niet de bedoeling?
Tijdens het afsluiten van het abonnement in de Vodafone winkel was er een storing en hebben ze handmatig het contract opgesteld.
Neem aan dat ik hier wel compensatie voor krijg omdat mijn oude abo 20 euro per maand duurder is dan mijn nieuwe abo (die nog niet van kracht is)?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Garagebox , neem hiervoor contact op met de klantenservice. Dan kan het verder worden nagekeken.
jgaasbeek001

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 2 weken geleden verlengd, en heb nog steeds niets gehoord. Inloggen om de status op te vragen lukt niet, want dan krijg ik de melding dat het bestelnummer niet bestaat. Ook bij de gegevens van het abonnenement staan nog steeds de oude gegevens. Ben nu op zoek naar de mogelijkheden om op te zeggen. Het wordt mij iets te veel rood met witte letters. Misschien past groen toch beter.............
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo jgaasbeek001, we zijn op dit moment bezig met een aantal vernieuwingen en verbeteringen waardoor helaas niet alles zoals gewenst verloopt. Ik kan me goed voorstellen dat dit vervelend is maar het zou jammer zijn als je hierdoor zou besluiten om je contract op te zeggen. Heb je al contact gehad met onze telefonische orderafdeling om dit na te laten kijken? Onze collega's kunnen je daar vast van meer informatie voorzien.
jgaasbeek001

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Serkan,

Heb drie keer gebeld, en ben in de winkel langs geweest. Alles wat gezegd werd is:afwachten, we hebben problemen. Dat boeit mij niet. 2 weken is gewoon te lang, als anderen een bestelling van 23:00 's avonds de volgende dag kunnen bezorgen. Status nazoeken op de site levert niets op, alleen de melding dat het bestelnummer niet te vinden is. Nu voor de zekerheid de bestelling maar geannuleerd. Ga straks mijn abonnement opzeggen. Jammer dat ik nog tot juni vast zit, maar dan stap ik over. Dit is zo amateuristisch dat ik hier geen vertrouwen meer in kan hebben
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dat is jammer om te horen. Normaal gesproken leveren we binnen 10 werkdagen. Dit is echter afhankelijk van o.a. de voorraad van je toestel en of er bijvoorbeeld een handmatige handeling nodig is om je bestelling te verwerken. Bedankt voor de feedback in ieder geval.
DvBeers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist toch maar lid geworden omdat ik ergens mijn verhaal kwijt wil:
afgelopen vrijdag (na twijfelen) toch maar weer mijn abonnement verlengd: Essential Red + Iphone 6, binnen 10 sec mailtje binnen met de bevestiging.
Op het moment dat ik maandag de status wilde bekijken (via MyVodafone) begon de ellende:
Ongeldig Id
bestelling onbekend.
Dan maar even bellen > antwoord: op maandag worden er geen orders behandeld
+ we hebben storing en ik kan niks nakijken, probeer het morgen nog eens
Dinsdag: alles is in orde, maar systemen zijn niet allemaal beschikbaar, probeert u het morgen nog eens
woensdag: na 35min aan de lijn/in de wacht 2 opties:
U kunt teruggebeld worden door het belteam: binnen een week bellen we u en gaan dan kijken wat er aan de hand is...
tweede optie: ik annuleer de order, het duurt twee dagen voor dat geregeld is, en u gaat naar een vodafone/belcompany bij u in de buurt, sluit daar een verlenging af en u krijgt de telefoon meteen mee.
de laatste paar dagen continu van het kastje naar de muur gestuurd omdat ik één simpele vraag had:
"Wanneer wordt mijn nieuwe telefoon geleverd?"

Uiteindelijk een soort-van oplossing met een addertje onder het gras: DE INTERNET_AANBIEDING GELDT NIET IN DE WINKEL.
vraag: welke aanbiedingen (als die er al zijn) gelden in de winkel? antw: dan moet u in de winkel zijn.....

Ik ben al heel lang klant van Vodafone, maar bovenstaande is te belachelijk voor woorden.
lampionnetje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone,

Ik heb kort geleden mijn abonnement verlengt. Ik had een abonnement van 32,50 nu zie ik dat het abonnement direct is ingegaan. maar hoor ook dat het gewoon door loopt tot de datum van het oude contract + die 24 maanden die ik jeb afgesloten. Dit lijkt mij niet de bedoeling? Dit betekent dat mijn abbo 28 maanden is in plaats van die 24 maanden die ik afsluit. En zo betaal ik 4x 15 euro extra voor mijn telefoon en zelfs 4x 17,50 extra voor mijn totale abonnement. Wat is het doel hier van? Want volgens mij staat het nergens in de officiele voorwaarden.

Maar ik ben wel beetje teleurgesteld zo. En jullie zijn ook de enige die ik ken die een abbo gelijk in laten gaan an dan voor de duur van 24 maanden + restant oude contract.
Marcoh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom duurdt het zo achterlijk lang om on bestelling en abonnement voor een nieuwe klant aan te maken.
We zijn al ruim 1,5 maand bezig om een bestelling rond te krijgen.
Het enigste wat je hoort is bestelling is zoek was niet aan gekomen je wordt teruggebeld en we hebben een nieuw systeem.
Dat nieuwe systeem interesseert ons geen moer we willen een telefoon en abonnement.
Blijkbaar willen jullie geen nieuwe klanten.
We wachten deze week nog af en anders kijken we ergens anders waar het niet zo moeilijk is om een bestelling te leveren.
Mijn abonnement loopt aan het einde van het jaar af ben benieuwd.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @Marcoh

Dit schiet niet op zo. Jammer om te lezen dat het mis gaat. Echter kunnen we vanuit hier niks betekenen voor je. Ik raad je aan om helaas hiervoor contact nogmaals op te nemen met de desbetreffende afdeling waar de telefoon is besteld.

Vanuit hier kunnen we helaas niks betekenen omdat wij forumleden niet in de systemen van Vodafone kunnen en daardoor ook geen informatie kunnen inzien betreft een bestelling.

Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt voor je.

Groetjes stevied86
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @lampionnetje ,

Als het goed is staat dit ook erbij als je verlengd en door de bestelling te plaatsen ga je ermee akkoord. Je kunt niet voor niets verlengen 4 maanden van te voren. Tevens krijg je ook de telefoon eerder geleverd dan die 4 maanden zodat je er al gebruik van kunt maken. Dit staat tevens ook in de bevestiging. Ik weet dit omdat mijn partner 2 weken terug heeft verlengt en het stond er gewoon netjes bij.
Wat je kunt doen (ik weet niet hoever de status van de verlenging is of hoe lang het al geleden is) is de bestelling/verlenging annuleren en daarna opnieuw doen als t bijna het einde is van het oude contract. Ik geloof binnen een bepaalde tijd kan dit.
Echter kunnen wij vanuit hier niks regelen voor je. Hiervoor dien je contact op te nemen met de afdeling waar je besteld hebt. Ik weet niet of zij hier verder nog iets in kunnen betekenen. Wij forumleden kunnen niet in de gegevens van jouw kijken en ook niet in de systemen van Vodafone.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes stevied86

Marcoh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We stoppen ermee al 1,5 maand bezig met die afdeling en meer gebeurd er niet.
Bestelling zoek nieuw systeem en dan te horen krijgen er zijn er nog honderden zo.
Ik ga ook ernstig twijfelen of ik nog wel bij Vodafone blijf zal overal wel wat zijn maar dit heb ik nog nooit zo meegemaakt.
Xuai

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben helemaal eens met lampionnetje. Vorig jaar de abbonnement van mijn vrouw verlengt naar een kleiner bundel. Ik was onaangenaam verrast dat het per direct inging (nieuwe bundel = resterende looptijd oud contract + looptijd nieuwe contract). Het kan best dat het in de voorwaarden vermeld staat, maar niet veel mensen lezen die. Ik kwam pas achter toen ik mijn vodafone controleerde. Vanuit vodafone ook geen bevestiging dat de nieuwe abbonenment per direct inging. Het had ook niet veel gescheeld of zij was buiten bundel geweest.
Enfin in deze situatie loopt het relatief goed af. Echter ik mag mijn huidige abbonement ook verlengen (loopt af in Juni). Als ik nu zal verlengen en een andere bundel zou kiezen, word ik gestraft omdat ik een trouwe klant blijf. Nieuwe abbonnees kunnen hun abbonementen uitstellen met drie maanden. Ik begrijp niet waarom Vodafone die optie niet aanbiedt voor huidige trouwe klanten. Daarnaast zijn er soms tijdelijke acties van aanbieders/telecomwinkels. Toen ik de telecomwinkel belde, kreeg ik te horen dat Vodafone de enige provider is, die zo handelt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic