Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
telefoontoestel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik probeet klantensetvice juist te mijden. Ik moet dan namelijk beyalen om opgelost te krij gen dat ik teveel moet betalen. Is ed nog een email optie? Webcare reageerg namelijk nieg op twitter.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi, er is ook de chat. Wel vreemd dat we op twitter niet reageren, we reageren op elke vraag die@vodafonNL gesteld wordt. Staat je profiel misschien op privé? Dan krijgen we je tweets mogelijk niet binnen.
Tijs077

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag,

Vraagje - ik heb op 22 mei een red abonnement afgesloten, maar krijg geen updates meer over voortgang van het aanmeld- en/of nummerbehoudproces. Kunnen jullie me svp een status update geven? Het ordernummer is Ordernummer 1600626533. Thanks !

Tijs
Per
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee die @Tijs077 ,
Nice dat je voor ons gekozen hebt.
We willen je uiteraard graag zoveel mogelijk vertellen over de status van je bestelling... alléééén niet via het forum;)
Kijk op het forum helpen andere bezoekers je met je vraag. Dat gaat bij jouw verzoek niet lukken denk ik.

Tip: we hebben een 24/7 chat via onze website. Wellicht vind je dat de makkelijkste oplossing. Ik stuur je op voorhand al wat informatie over het aan de gang gaan met je nieuwe abonnement.
Als we je met iets anders kunnen helpen, let us know!


martijnd90

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je je abbonement 4 maanden voor het einde verlengt, dan gaat de nieuwe abbonomentsvorm meteen in heb ik begrepen. Ik betaal nu 19 euro per maand voor red essentials en als ik wil verlengen met toestel gaat dat naar 35 euro per maand. Klopt het dat ik dan uiteindelijk niet 24 maar 28 maanden het hogere bedrag van 35 euro per maand zou gaan betalen?
martijnd90

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vraag is dus eigenlijk, is het mogelijk je nieuwe voorwaarden pas aan het einde van je huidige contract in te laten gaan, terwijl je wel al een nieuwe telefoon krijgt? Ik wil namelijk wel graag mijn 12 maanden sim-only contract Red Essentials afmaken, aangezien daar alles al op zit wat ik nodig heb.
martijnwiltink

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu een Sim only Bel+SMS+Web 75min 500mb voor 22,50EUR per maand.Deze loopt op 30/10/2014 af nu wil ik deze verlengen per 30/06/2014 voor een sim only scherp 300min 500mb voor 15EUR.Maar kan het nieuwe scherp tarief van 15EUR dan wel per 30/06 ingaan want als dit pas per 30/10 in gaat dan heb ik geen voordeel bij nu verlengen....
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@martijnwiltink Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt! Als je nu verlengt kun je wel die korting nog mooi meepakken. 😄 Tegen die tijd is dat abonnement wellicht duurder. Het abonnement gaat in ieder geval wel pas in op de einddatum van je contract.
martijnwiltink

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reactie! tegen die tijd zal er bij een van de vele providers die NL kent en Sim Only aanbieden vast ook een goede aanbiedingen zijn dus voor mij geen voordeel om me nu al vast te leggen.Ik ben alleen opzoek naar nu al meer belminuten echter mijn huidge abonnementsvorm bestaat niet meer dus simpelweg een stap omhoog lijkt me niet meer mogelijk?!Welke andere mogelijkheden zijn er?
martijnd90

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar het komt er dus op neer dat de prijs van goedkopere abbonomenten (dan je huidige) bij verleningen pas in gaat op de einddatum van je huidige contract, en de prijs van duurdere contracten bij verlengen wel direct in gaat (dus ook de laatste maanden van je huidige contract)? Is dat niet een beetje scheef?
martijnwiltink

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik begrijp inderdaad dat het daar op neer komt... beetje vreemd en aangezien ik net een LG G2 gekocht heb zit ik er niet op te wachten om te verlengen met toestel...
computeridee

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zeker tevreden!

Rujo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook verlengd binnen 2 dagen nieuw toestel, Kapot toestel stuurt de klantenservice me naar de dichtbijzijnde winkel om het toestel om te ruilen,. Daar aan gekomen 25 km rijden online verlenging met toestel kan niet omgeruild worden.
Gelukkig hebben ze me in Venlo wel goed geholpen,hebben toestel aan genomen en teruggestuurd. Gelijk gebeld, werd zo snel mogelijk afgehandeld krijg nieuw toestel, na een week nog niks gehoord , weer gebeld ja kapot toestel is aangekomen nieuw toestel wordt verstuurd. weer een week later niks toestel sms nieuwe uitlevering is in behandeling genomen duurt nog 5 tot 10 dagen.Nou dit is mijn laatste abonnement bij vodafone ben er 18 jaar klant maar dit gaat me te ver .
wel betalen maar niks leveren.
PetertjeBB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vorige week woensdag verlengd, meteen de orderbevestiging binnen gekregen maar de telefoon is tot op heden niet verzonden. Maandag contact gehad: mijnheer hij gaat nu de deur uit! Dinsdag contact gehad: mijnheer hij gaat nu de deur uit. Vandaag contact gehad: mijnheer hij is nog steeds de deur niet uit maar als hij binnen 10 dagen niet verzonden is kunnen wij een hardware check doen en u vertellen waarom hij niet verzonden is. Nee, ik verleng, krijg de bevestiging en zie in mijn vodafone dat mijn contract verlengd is maar verder niets. Ik wil mijn telefoon!
--sabine

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben zojuist klant geworden en heb me toestel en sim al ontvangen. Mijn abonnement gaat pas volgende maand in. Kan ik de telefoon al gebruiken met mijn oude simkaart? Ik heb nu de nieuwe simkaart erin gedaan, klopt het dat ik dan wel via de wifi van alles kan doen alleen nog met die telefoon niet bellen, whats appen etc.?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat klopt inderdaad Sabine!
Labjas

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn abonnement tussentijds verlengd met nieuw toestel. Echter in de nieuwe samsung s5 mini moet een microsimkaart, in mijn oude een minisimkaart. Waarom wordt er geen passende sim bijgeleverd?
Labjas

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
...en waar is de optie om via samsung een 32g kaartje aan te vragen????
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Labjas,

Normaal gesproken wordt er standaard een passende simkaart geleverd bij je toestel. Vreemd dat dit bij jou niet het geval is geweest. Je kunt hiervoor met een geldig ID-bewijs terecht in de Vodafone winkel. Daar kunnen onze collega's je ter plekke voorzien van een passende simkaart.
Labjas schreef:
...en waar is de optie om via samsung een 32g kaartje aan te vragen????
Hoe werkt het?
Vul na ontvangst van je nieuwe telefoon het formulier in op http://www.samsung.com/nl/promotion en ontvang een S-view cover en een 32 GB SD-kaart cadeau.
ymkje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik heb zojuist mijn abbonnement verlengd en het is al omgezet naar mijn nieuwe bundel, alleen ik kom er niet goed uit op welke wijze ik de extra kosten betaal van mijn telefoon. Ik dacht dat het een eenmalig bedrag zou zijn maar nu lijkt het er op dat het maandelijks beetje bij beetje afbetaald wordt? (kosten voor mijn abbonnement staan namelijk hoger op de rekening dan het abbonnement zelf zou gaan kosten)

Graag zou ik hier wat duidelijkheid over hebben,

met vriendelijke groeten,
Ymkje
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic