Jos Microfan BV

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb slecht bereik in huis.

Ik heb een Moto G7 power met een zakelijk Vodafone abonnement.

Ik heb in huis ook slecht bereik en de verbinding valt regelmatig weg en wordt dan verbroken.

Als ik bel met wifi erbij dan gaat het stotterend en kan ik de klant niet goed horen.

Ik woon op postcode 5971BM,

Graag advies wat te doen.

In de screenshot een meting van het signaal.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 890Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Jos Microfan BV 
Wat betreft de APN instellingen. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com. In jouw geval staat er Vodafone Live, dus deze instelling staat helemaal prima. Als de overige instellingen ook juist staan, dan kan dat dus niet het euvel zijn. 

Ontzettend fijn ook dat je direct ook een ander toestel (Nokia 3 model TA1032) bent gaan controleren en dat daaruit blijkt dat er toch wel een aanzienlijk verschil is. Ik ben bang dat het probleem dan toch zit in jouw toestel (Moto G7 power). Iedere fabrikant gebruikt namelijk een andere antenne in haar type toestellen. Hierdoor kun je met het ene toestel een betere ontvangst ervaren dan met een ander toestel. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 890Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Jos Microfan BV 
Welkom op de Vodafone Community. 

Slecht bereik in huis, een wegvallende verbinding en een gesprek via wifi is niet zonder slag of stoot. Dat schiet natuurlijk niet op. Laten we samen aan de slag gaan en het één en ander testen.  Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn.

Vervolgens zet je roaming aan.
* Bij Android zet je roaming aan via instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken


Natuurlijk dient 4G aan te staan. 
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators. 

Werkt het dan nog niet, dan dien je de APN te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com. Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.

De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc. Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Controleer voor de zekerheid de dekking op werkzaamheden of storingen via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml 
Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check.

P.s. Wat betreft de hortende en stotende telefonische gesprekken over wifi. Heb je bellen over wifi/4G aan staan? Zo niet, zet deze optie eens aan. Heb je deze optie wel aan staan? Zet dan de optie eens uit.

Zien we je terug met een update? 

 

Jos Microfan BV
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Cecilla.

 

Ik heb alle instellingen gecontroleerd en deze stonden juist ingesteld.

Daarna heb ik de simkaart in een ander toestel geplaatst en ook met Network cell info naar de sterkte van het signaal gekeken en dit maakt een aanzienlijk verschil uit.

Het ander toestel is een Nokia 3 model TA1032.

Ligt het aan de instellingen of is dit een slecht toestel?

Jos Microfan BV
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Cecilla.

 

Ik zag nog iets. Je geeft aan in je antwoord dat in de APN instellingen odafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com aan moeten staan.

 

Bij mij staat alleen live.vodafone.com en Vodafone NL IMS,

Moet ik nog iets toevoegen?

Zie screenshot.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 890Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Jos Microfan BV 
Wat betreft de APN instellingen. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com. In jouw geval staat er Vodafone Live, dus deze instelling staat helemaal prima. Als de overige instellingen ook juist staan, dan kan dat dus niet het euvel zijn. 

Ontzettend fijn ook dat je direct ook een ander toestel (Nokia 3 model TA1032) bent gaan controleren en dat daaruit blijkt dat er toch wel een aanzienlijk verschil is. Ik ben bang dat het probleem dan toch zit in jouw toestel (Moto G7 power). Iedere fabrikant gebruikt namelijk een andere antenne in haar type toestellen. Hierdoor kun je met het ene toestel een betere ontvangst ervaren dan met een ander toestel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic