Noctus

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb geen internet tijdens het bellen. Wat kan ik doen?

Ik heb een galaxy  s10+ en sinds een aantal weken  word bde 4g verbinding na meestal  tusen de 1 en  25 minuten verbroken  .terweil de instelingen  100% goed staan

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Wat ik voornamelijk bedoelde was om eens een nieuw account aan te maken en eens proberen hiermee in te loggen (even tijdelijk om te kijken of dat het probleem is of niet) @Noctus . Maar ik betwijfel of dat het probleem is.

Als je moederbord is vervangen zou je toestel echt gewoon moeten werken. Download je trouwens alleen apps uit de Galaxy Store of Google Play Store? En is de software up to date?

Je hebt meerdere malen via Samsung zelf het toestel opgestuurd ter reparatie, dat is echter de fabrikant en niet de verkoper. Je zou eventueel contact kunnen opnemen met de telefonische klantenservice om te kijken of het mogelijk is het toestel om te ruilen voor een nieuwe. Echter kan ik dat niet garanderen, omdat de reparaties niet via Vodafone zijn gedaan en daardoor ook niet in het systeem staan.

We hebben inmiddels een heleboel proberen uit te sluiten, maar we blijven problemen aantreffen wat erg vervelend is uiteraard. Ik heb nu echter ook geen andere mogelijke probleemoplossing.

Bekijk in context

20 Reacties 20
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @Noctus ,

Een poosje geleden was er een topic geopend met hetzelfde probleem namelijk, geen internet tijdens het bellen. Je kunt het topic hier terugvinden, laat je het ons weten of het is gelukt?

Noctus
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat er gezegd werd werkt niet hellaas .

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Jammer om te horen dat alle genoemde stappen in het topic waarin ik je verwees niet hielpen @Noctus . Kun je mij vertellen of je dit probleem op een specifieke plek hebt of door het hele land? Ervaar je dit probleem sinds kort (bijvoorbeeld na een software update), of is dit uit het niets verschenen?

Noctus
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het overal  en is me ongeveer 2  weken geleden begonen denk ik omdat het mij van te voren nog niet opgevalen was tot iemand zij van wat is je stem ineens raar  .8 september  heb ik wel een telefoon  update gedaan .maar in verleden heb ik er ook last van gehad paar keer maar  toen stond de insteling nier goed wat nu wel zo is…maar ik heb gewoon lastige telefoon heb namelijk nog veel meer problemen er mee was ook  al op mijn vorige telefoon  .en alle experts heben geen idee wat er allemaal aan de hand is .maar als ik nu ineens amper kan bellen is het  hellemaal een drama . Mijn telefoon levert me al jaar veel stress  op

 

 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Noctus ,

Ai, je meld dus dat er wel meer is met het toestel. Kun je mij uitleggen wat er nog meer defect is aan het toestel?

Had je trouwens als een back-up gemaakt via Samsung Smart Switch en vervolgens een reset van het toestel zelf? Dat lost vaak heel veel issues met het toestel op.

Ik hoor het graag van je!

Noctus
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou is lastig uit te legen  is erg veel .maar  voor probleem met bellen internet  heb ik nu nieuwe simkaart   .dus dat  ga ik komende tijd testen of het werkt

Noctus
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Andere probleem ligt nog veel ingewikelder .

Gaat over  verschilende dingen 

1 gaat over  meldingen  bv   whatsapp  en play  store  en andere  meldingen van apps waar ik wel melding  van  wil  heben .komen  nooit als  telefoon in standby  sta .en vaak bij whatsapp  als er meldingen binnen komen als ik wel bezig ben op telefoon  krijg ik geen geluid  bij whatsapp melding .en meldingen van de play store komen dus nooit aan bijvoorbeeld  zeg er is  nieuwe update in playstore  krijg ik dus niet of apps zijn  geupdate krijg ik niet  zelfs niet als ik op telefoon of tablet bezig ben 

2 mijn play store   als er updates zijn van apps  dan  update hij de  updates niet automatich ik moet ook vaak op  een knopje druken of er updats beschikbaar zijn .en  de instelingen zijn gewoon goed . Word al sinds ik de galaxy s6   neem ik de zelfde problemen iedere keer mee naar  andere telefoon  .ook op mijn tablet zelfde probleem.

3 ook de maandelijkse telefoon updates instaleert hij nooit uit zich zelf kijk ook bijna dagelijks of er  update is 

Maar heb telefoon al vaak op gestuurd voor reparatie en om na te laten kijken  na  samsung   .werkt niet 

Vaak op fabrieks insteling gedaan werkt niet 

En niemand weet het eigenlijk wat er aan de hand is en waarom ik de problemen mee over neem naar andere tablet of telefoon

Denk vaak dat er iin mijn googel accaunt iets is  virus  denk ik .en dat   de problemen nooit opgelost kunen worden .maar  dat geloofd niemand  .maja  leverd mij al vele jaren erg veel stress op   het beheerd mijn leven kijk wel 100 x per uur op mijn telefoon  voor geval ik  weer whatsapp melding mist .  

Experts die me afgelopen jaren   geprobeerd heben  om te helpen  heben geen idee dus 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Oke, ik ben benieuwd of de nieuwe simkaart het verschil zal maken @Noctus !

Even over de andere problemen met het toestel:

• Om je toestel automatisch naar updates te laten zoeken dien je het volgende te doen: Instellingen >> Software-update >> Automatisch downloaden via WiFi (je moet nog wel even zelf op het knopje installeren klikken ;-)) Even ter duidelijkheid, je hoeft niet iedere dag te checken of er updates zijn, je ontvangt maximaal 1 update per maand ongeveer.

• Om apps automatisch in de Play Store automatisch te laten downloaden via WiFi dien je het volgende te doen: Google Play Store >> Instellingen >> App automatisch updaten via WiFi

 Als jij meerdere malen je toestel hebt gereset en je had een virus (malware), dan was deze met een nieuwe schone installatie verdwenen. Mocht je trouwens een antivirus scanner zoeken, ik raadt je Kaspersky aan (te downloaden in de Play Store, gratis). Samsung zelf levert trouwens op haar Galaxy toestellen haar eigen antivirus software mee (Samsung Knox in samenwerking met Mcafee.

• Heb je al eens een back-up gemaakt van het toestel, vervolgens gereset en daarna een schone nieuwe installatie uitgevoerd (dus je back-up laat je op de PC en je zet deze niet terug op je Galaxy S10+). Je installeert apps uit de Play Store één voor één bijvoorbeeld.. 

• WhatsApp meldingen die niet binnenkomen kun je fixen via het volgende: Swipe omlaag voor de notificatiebalk, als het goed is zie je dan staan Meldingsinstellingen klik hierop. Eenmaal daar check je WhatsApp en vervolgens moeten allen vakjes bij WhatsApp aangevinkt staan.

Uit je bericht verneem ik dus ook dat je toestel meerdere malen ter reparatie is gestuurd en dat het resultaat hetzelfde blijft. Wat mij verstandig lijkt is dat Samsung een nieuwe firmware op je Galaxy S10+ flasht, dat zou problemen met je software echt fixen. Ik weet niet of dat al is gedaan?

Noctus
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou bij punt 1  zo staat het bij mij altijd 

Bij punt 2 sta het ook altijd aan via wifi

Punt 3 ik heb geen computer maar ik heb al vaak zat back up gemaakt 

En ook zonder back up  alles wat ik wil heben  handmatig  er op gezet 

Punt 4 bij whatsapp sta  ook bij alles aan .

En ik denk dat ze dat al gedaan heben heel moederbord of hoe ze het noemen veranderd .

Niks werkt dus ik moet wel  kijken . En ik doe vaak die 

Eigen  virus scanner die zegt is geen probleem .

Kortom alles wat je zegt  is al gedaan . 

Was ook vandaag op tablet systeem update  maar ik keek zelf maar kreeg dus geen melding 

Dus tja  ik geef het maar op .en als volgendjaar maart mijj abonement vervalt  .maar aan een simpele ouder wetse nokia  telefoon  aan schafen  .want als ik volgend jaar weer andre smartphone zou heben  gebeurt het zelfde .ik neem het gewoon mee over wat ik al eerder aan gaf want zelfde is ook op tablet en dat kan alleen maar  via wifi  

Noctus
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vroeg me af of juĺlie vanuit vodafone  mijn tablet en telefoon op afstand na kunnen bekijken  .dat heeft samsung in verleden ook wel eens gedaan .moest toen wel een app downloaden maar weet even niet meer hoe die app heet maar dan kreeg ik code van die persoon en dan kon die mijn instelingen bekijken .mischien vinden jullie wel ietsvb

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Oei, dat is een heleboel en als zelfs het moederbord is verwisseld zou je toestel het weer moeten doen @Noctus .

Helaas is het via het forum niet mogelijk om mee te kijken op afstand, ik weet dat deze service Samsung wel aanbiedt. Ben je al eens langs een Samsung Service Center geweest (als er eentje in je buurt is gevestigd, je kunt het toestel ook door Samsung laten ophalen).

Alleen als er al diverse reparaties hebben plaatsgevonden, de instellingen correct staan, je meerdere malen een reset hebt uitgevoerd zou het goed moeten werken.

Noctus
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Begin januari tot februari al 2 x op laten halen door samsung .en in mij buurt is geen samsung center  vorig jaar juni ook 2x  oplaten halen .wat ik zeg niks werkt .

Dus heb het opgegeven .

Lijkt iedere geval dat nieuwe simkaart  om te bellen en interneten tegelijk wel werkt iedere geval gisteren had ik er iedere geval geen problemen mee .maar pas na aantal dagen weet ik het zeker

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hmm, dus het toestel is al meerdere malen ter reparatie opgestuurd. Heb je het toestel ook via een Vodafone winkel laten opsturen? Want het lijkt erop dat je toestel nu 4 x met Samsung is opgestuurd @Noctus . Ik verneem graag of je het toestel via de Vodafone webshop hebt aangeschaft of via de Samsung webshop.

Wel fijn om te horen dat het erop lijkt dat het internet tijdens het bellen beschikbaar blijft .

Noctus
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou hellaas  nieuwe simkaart   heeft dus ook niet geholpen hellaas .dus kan nog steeds na tijdje niet bellen en interneten tegelijk .kijk dat de meldingen  niet altiid of nooit doorkomen is  vervelend maar dat heb ik nu wel geaccsepteerd .maar dit ja  dit moet echt opgelost worden .

En ik had de telefoon via vodafone webshop gekocht 2 jaarlijkse  (abbonement)  volgend jaar juni   meende ik kan  ik  weer andere telefoon aan schaffen maar ja  zo lang op deze manier doorgaan is klote  heb gewoon bellen en internet tegelijk nodig .

Noctus
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En heb nog nooit telefoon via vodafone winkel op gestuurd . Sterker nog ik wist niet dat het kon .maar  stel ik doe dat  krijg ik dan wel een leen telefoon .

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Als je maandelijks voor je toestel betaald, verwacht je natuurlijk een werkend toestel. Je gaf aan het toestel inclusief abonnement via de Vodafone webshop te hebben aangeschaft @Noctus .

Je hebt het toestel echter via de fabrikant zelf laten repareren, heb je toevallig nog de reparatie bon (zo ja, welk defect is opgelost/welk onderdeel is vervangen).

Wat je nog zou kunnen doen is starten met een gloednieuw Google account, je gaf namelijk aan dat je dit ook had op je Galaxy S6 voorheen en je vermoedens gingen uit naar je account.

Noctus
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Defect werd  verooraarzaakt door defect moeder bord staat er  dus die is vervangen .maar had dus niet geholpen .

En inderdaad ik denk al tijdje ok  nieuwe  googel accaunt aan te maken .

Maar dan hen ik probleem denk ik want dan moet ik bij veel bedrijven  nieuwe g mail adres  door geven .dat is  uren werk .

B.v  ziggo vodafone bol.com  huisarts  en verschilende andere web winkels en   warmte  essen enz .

Maar word dan hier mee ook weer het tegelijk  bellen en interneten  opgelost

.en ik speel gamees via deze g mail account  omdat ik geen fb en zo heb dan moet ik  games die ik al jaren speel en ook echt geld voor heb gebruikt ook over nieuwe spelen .dat houd het het tegen bij mij om nieuwe  googel accaunt aan te maken .l

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Wat ik voornamelijk bedoelde was om eens een nieuw account aan te maken en eens proberen hiermee in te loggen (even tijdelijk om te kijken of dat het probleem is of niet) @Noctus . Maar ik betwijfel of dat het probleem is.

Als je moederbord is vervangen zou je toestel echt gewoon moeten werken. Download je trouwens alleen apps uit de Galaxy Store of Google Play Store? En is de software up to date?

Je hebt meerdere malen via Samsung zelf het toestel opgestuurd ter reparatie, dat is echter de fabrikant en niet de verkoper. Je zou eventueel contact kunnen opnemen met de telefonische klantenservice om te kijken of het mogelijk is het toestel om te ruilen voor een nieuwe. Echter kan ik dat niet garanderen, omdat de reparaties niet via Vodafone zijn gedaan en daardoor ook niet in het systeem staan.

We hebben inmiddels een heleboel proberen uit te sluiten, maar we blijven problemen aantreffen wat erg vervelend is uiteraard. Ik heb nu echter ook geen andere mogelijke probleemoplossing.

Noctus
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Was te verwachten hellaas .

Er is wel bij jullie een case aangemaakt vanwege de 4g bellen tegelijk  internet .ik krijg  dan e mail met waarschijnlijk deczelfde dingen wat ik moet doen .  daar moet ik op wachten  en in de tussen tijd moet ik datum en  tijd  opschrijven waneer  verbinding  verbroken word dan kan ik nog bellen vodafone   .en zegen dat   ik wat er in sta al gedaan heb  dan moeten we afwachten .

Waaarom ik toen naar samsung ben gegaan is dat ik nooit  echt hulp kreeg van vodafone klanten service . Ik download altijd  apps van de  play store   en  van de galaxy store maar daar doe ik niet veel mee ..

Maar iedere geval bedankt voor alle hulp van je  .maar denk dat we dan maar moeten stopen met deze  mails .i

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic