Ronniew

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb geen 5G op mijn S20plus

Volgens mijn abonement zou ik wel 5g moeten hebben. Heb alles al geprobeerd maar werkt niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Ronniew ,

Als je een abonnement hebt met 5G add-on zou je in principe gebruik kunnen maken van 5G. Heb je ook 5G dekking in je regio? Je kunt dit checken via de handige dekkingskaart.

Check ook even of de software up to date is.

Betreft de netwerkinstellingen:

• Staat Mobiele Gegevens ingeschakeld?

• Selecteer je 2G/3G/4G/5G?

• Check hier even de APN instellingen

• Heb je de netwerkinstellingen gereset? Dit kun je doen via: instellingen >> algemeen beheer >> resetten >> netwerkinstellingen resetten

Heb je alle bovenstaande stappen gevolgd en werkt het nog steeds niet? Neem dan even contact op met de klantenservice, mogelijk is er een technisch probleem of heb je een nieuwe simkaart nodig @Ronniew .

Bekijk in context

12 Reacties 12
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Ronniew ,

Als je een abonnement hebt met 5G add-on zou je in principe gebruik kunnen maken van 5G. Heb je ook 5G dekking in je regio? Je kunt dit checken via de handige dekkingskaart.

Check ook even of de software up to date is.

Betreft de netwerkinstellingen:

• Staat Mobiele Gegevens ingeschakeld?

• Selecteer je 2G/3G/4G/5G?

• Check hier even de APN instellingen

• Heb je de netwerkinstellingen gereset? Dit kun je doen via: instellingen >> algemeen beheer >> resetten >> netwerkinstellingen resetten

Heb je alle bovenstaande stappen gevolgd en werkt het nog steeds niet? Neem dan even contact op met de klantenservice, mogelijk is er een technisch probleem of heb je een nieuwe simkaart nodig @Ronniew .

Ronniew
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb alles nagekeken en de instellingen staan goed. Maar nog geen 5g. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Heb je alle bovenstaande stappen gevolgd? Zo ja, neem dan even contact op met de klantenservice mogelijk is er een technisch probleem of heb je een nieuwe simkaart nodig@Ronniew .

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Ronniew . Welkom hier!

Natuurlijk wil jij ook graag gebruikmaken van het nieuwste netwerk! Voor de duidelijkheid (er werd al naar gevraagd, maar ik zie er geen antwoord op); je hebt wel 5G dekking waar je zit, ook? 

Heb je inmiddels al contact met ons gehad, hierover? We horen graag hoe het gaat en hoe het wordt opgelost. 

Ronniew
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb gister klantenservice gebeld en vanmorgen was de case closed. Had heel even 5g maar nu weer niet. Ik wil vandaag even afwachten.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hmm, wacht het even nog af. In in de tussentijd kun je kijken of het herstarten van het toestel werkt of even de simkaart voor enkele minuten verwijderen en hierna terugplaatsen @Ronniew .

Ronniew
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ben vandaag op verschillende locatie's geweest, maar helaas geen 5g. Heb de sim kaart enkele minuten verwijderd en op nieuw opgestart zelfs de telefoon 10 min uit gezet. Geen resultaat heb ongeveer 3 min 5g en dan gaat ie terug naar 4g. Weet het nu ook niet meer.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Maar ben je op locaties geweest waar 5G dekking is? Want die vraag zie ik nog steeds niet beantwoord. Heb je de dekkingskaart bekeken?

Ronniew
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat er gebeurt is weet ik niet maar ik heb tot nu toe wel 5g . Op de zelfde plekken waar ik gister niets had. Zullen we het nog even afwachten. Ik zit trouwens in in een goed dekkings gebied voor 5g. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Goed om te horen dat je gisteren 5G verbinding had @Ronniew ?!

Ronniew
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zo te zien is het opgelost nog steeds 5g  en niet meer weg gevallen sinds gisteren

Iedereen bedankt voor de snelle reactie's.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Graag gedaan @Ronniew . Indien je weer problemen ondervindt, neem dan contact op met de klantenservice.

Voor nu een prettige dag!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic