Anne1986

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de helft van de tijd geen 3G terwijl ik er gewoon voor betaal

Ik heb een iPhone 5 via Vodafone maar heb de helft van de tijd geen 3G alleen maar gprs heb alle mogelijkheden al geprobeerd netwerk instellingen terug gezet, nieuwe telefoon kaartje, ik heb ook al een kruistest gedaan en het maakt allemaal niks uit het werkt gewoon niet goed.
Ik hoop dat hier een oplossing voor is.
Ik heb al contact gehad met Vodafone klantenservice en ben ook al in de winkel geweest.

Graag hoor ik van jullie.
Mvg annemieke
6 Reacties 6
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Anne1986 ,

Vervelend maar misschien dat er storingen zijn of werkzaamheden daardoor kun je misschien minder of geen bereik hebben.
Klik > Vodafone werkzaamheden voor enige werkzaamheden.

(Let er wel even bij op dat als je en dorp of stad ziet die in de buurt is dat die mast ook problemen kan hebben waardoor signalen worden verstoord).

Voor enige tips klik je op de volgende link: Tips & Tricks voor geen bereik
Anne1986
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier geen storing, ik heb ook vaak met bellen dat hij gewoon weg valt. Er zijn hier meer mensen in Wezep die er last van hebben en dat geld niet voor 2 weken ofzo maar voor langere periode.
En ik heb sinds ik dit abonnement heb gewoon bijna tot niks bereik. Ik had hier voor hi abonnement en had toen nergens last van.
Ik hoop dat jullie met een oplossing komen want ik betaal niks voor niks voor een 3G abonnement.

Mvg annemieke
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Anne, ik snap dat je graag overal goed internet wilt, maar zonder iets meer info over wat je precies merkt, waar en sinds wanneer kunnen we weinig tips / oplossingen bieden.

Zou je de vragen eens willen doorlopen die je vindt in het eerste topic in dit netwerkvragen forum? Aan de hand van de antwoorden op die vragen weten we beter wat er precies mis is en wat daaraan gedaan kan worden.
Anne1986
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik bij mijn vriend ben aan de andere kant van Wezep heb ik geen 3G, als ik aan het lopen ben met een vriendin (vaak gaan we lopen van Wezep naar Hattemerbroek) zelfs in die tussentijd heb ik geen 3G en mijn vriendin heeft altijd overal bereik.
Het is zo ie zo geen storing.
Zelfs in Utrecht had ik geen bereik.
En als ik aan het bellen ben in of buiten huis valt de verbinding weg.
Jullie maken wel overal reclame voor maar een probleem oplossen ho maar.
Ik heb vandaag met Vodafone gebeld en ik moest een kruistest doen voor de 2e keer en er kwam niks uit.

Mvg annemieke
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Heeft die vriendin ook Vodafone? Zo ja dan lijkt het me duidelijk dat er iets mis is met je telefoon (of misschien simkaart).

Als je buiten bent heb je bijna overal in Nederland gewoon 3G. Aan de Zuiderzeestraatweg (die door Hattemerbroek loopt) staat richting de snelweg een hoge Vodafone-mast die 2G, 3G en 4G doet. Verder staat er eentje vlakbij de Engelandsweg in het zuiden van Wezep.

Signaal zou op zich sterk genoeg moeten zijn, hoewel niet supersterk. Stel dat de antenne van je telefoon het niet helemaal goed doet, dan kan dat wel het probleem zijn... Heb je al een test gedaan met jouw simkaart in een andere telefoon?
marnix88

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dezelfde problemen de laatste tijd met een Iphone 5S, vaak gprs terwijl er iemand naast mij zit met prima 3G bereik, maar af en toe doet gaat het ook wel weer goed. Geen pijl op te trekken, wellicht een storing van de nieuwste apple update?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic