Furkan_A

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb buitentegoed boete terwijl ik er niet over ben

Ik heb sindskort mijn abonnement verlengt en nog net heb ik naar mijn bundel gekeken en er staat dat ik 1,57 gb over mijn bundel ben en €34,11 extra moet betalen terwijl ik nog 1,16gb over heb.. Hoe kan dit ?. Ik heb onbeperkt sms, onbeperkt minuten en 2gb internet. mijn oude abonnement zou eigenlijk 14 mei aflopen maar ik heb mijn nieuwe abonnement 10 april geactiveerd en vodafone mederwerkers zeiden dat ik niet extra zou betalen.
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Furkan_A

De eerste maand wordt het abo naar rato erop gezet. Dit heeft er mee te maken als jij midden in een maand verlengd dat je ook maar een gedeelte krijgt, hier betaal je natuurlijk niet de volledige abonnementskosten voor. Dan zie je ook terug dat een gedeelte van het oude abonnement op de rekening staat (ook naar rato berekend) en een gedeelte van het nieuwe abonnement.

Als je in het buitenland bent geweest en je had dataroaming aan staan dan maakt de telefoon gewoon verbinding met het netwerk. Ook al gebruuij je de telefoon niet kunnen apps die jij toestemming hebt gegeven in je telefoon gewoon gebruik maken van je data. Houd er rekening mee dat het internet in een red abonnement (privé) alleen voor in Nederland is. Niet voor het buitenland.
Op my Vodafone kun je zien wannneer die data is verbruikt. Helaas is het nog niet mogelijk om te zien waaraan.
Als je de telefoon correct hebt ingesteld kun je in je telefoon terug zien waaraan dat is geweest.
Als je wilt weten wanneer je precies de data hebt verbruikt kun je tevens contact hiervoor opnemen met de klantenservice.
Betreft het gebruik van data te gebruiken raad ik je de volgende link aan om het zo beperken: http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...
Tevens raad ik je ook aan om de blox beperkt internet aan te zetten (via de app) profiel-flexibele data- beperkt internet.
Hiermee kun je in Nederland niet buiten je bundel gaan. Zodra deze op is wordt het internet drastisch verlaagd waardoor je alleen nog kunt whatsappen en je mail binnen halen maar je betaald er niks extra's voor.

Groetjes stevied86
Anonymous
Niet van toepassing
Ps. De blos beperkt internet geldt niet voor het buitenland.
Daar kun je standaard tot 50 euro buiten de bundel gaan. Mocht je dat willen veranderen dan kun je dit via my Vodafone doen (website) of via de klantenservice. Ik raad je dan ook aan als je in het buitenland bent om of een extra blox aan te sluiten zoals de alles in 1 op reis of de alles in 1 op reis xl of als je er geen gebruik van wilt maken je data roamimg en mobiele gegevens uit te zetten.
Betreft degene die zeggen dat je er nooit over heen komt hadden dit niet mogen zeggen vind ik. 2gb is binnen dag mogelijk om op te maken door bijvoorbeeld te streamen. Het kijken naar films of luisteren naar online muziek kost veel data.
Het is dan ook maar net de vraag wat doe je op het internet, hoe vaak, hoe lang en hoe heb jij je telefoon ingesteld etc.

Groetjes stevied86
Furkan_A
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik stel een vraag maar krijg helemaal geen antwoord erop ? En Ik ben in deze 2 maanden helemaal niet naar buitenland gegaan.. Dit kan echt niet gisteren ochtend had ik mijn 4g uitgezet en in avond keek ik naar mijn bundel toen stond er dat ik 1,57gb erover was en nognet keek ik weer en is het opeens 1,93gb geworden ? Ik snap het echt niet meer elke keer heb ik weer problemen met mijn abonnement.. Eerst lukt simkaart niet en nu krijg ik opeens buitenbundel kosten.. Was ik maar overgestapt naar Telfort..
Furkan_A
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En ik ben er helemaal niet voor gewaarschuwd dat ik maar een deel kan gebruiken.. Ook niet in vodafone winkel ook niet via klantenservice wat is dit voot bull**bleep**.. Zelfs in myvodafone stond dat ik 2gb kon gebruiken.. Dat verklaard nu alles, kreeg zomaar sms'jes met je hebt 100% van je databundel verbruikt terwijl ik nog 1,97gb over had
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Quote van de standaard welkoms-brief van Vodafone-Libertel b.v. bij nieuwe abonnementen en verlengde abonnementen:

"Extra informatie voor bestellingen met abonnement:
- Bundelgrootte en tegoed van je abonnement: in de maand dat je abonnement wordt aangesloten, of verlengd, worden de bundels naar rato bepaald.
- Alle voordelen van je abonnement vind je op vodafone.nl/welkom

Einde quote van de standaard welkoms-brief van Vodafone-Libertel b.v. voor nieuwe abonnees. En voor abonnees die hun abonnement hebben verlengd.
Je bent dus wel gewaarschuwd, middels die standaard welkoms-brief.

Bovendien had je voor de zekerheid altijd kunnen bellen naar de telefonische Klantenservice van Vodafone.
Dit om zekerheid te verkrijgen.

Succes!

Netwerker
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ik heb dit topic gesloten aangezien forumgebruikers je alleen mogelijke oorzaken kunnen geven. Indien je echt wilt weten hoe het kan dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt dien je contact op te nemen met onze klantenservice.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic