Hoi
Monica22 Het is niet handig dat je niet bereikbaar bent!
Zie je wel een verbinding voorbij komen of dat ook niet? (Meestal zie je boven in 3G/ 4G)
Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan (en evt roaming) en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele data.
Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele data - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)
Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Daarnaast kun je inderdaad in my Vodafone inzien of er een blokkade op staat of het limiet bereikt is zoals
Energieboy aangeeft.
In je toestel zelf kun je ook controleren bij je oproepinstellingen of bellen in het buitenland niet geblokkeerd staat etc.