alindavanh

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben mijn pukcode kwijt, hoe kan ik deze alsnog terugvinden?

hallo, ik ben mijn pukcode kwijt en had heel veel van die kaartjes waar pukcodes op staan en heb ze allemaal al geprobeerd, mijn telefoon nummer is net overgezet naar een nieuw nummer dus ik weet ook niet of ik uberhaupt de pukcode heb, maar nu heb ik nog maar 1 poging over voor de pukcode. kunnen jullie me asjeblieft hellpen?
10 Reacties 10
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Je zou eens kunnen kijken bij je MyVodafone of daar informatie tussen staat. En anders kun je dit via Twitter of Facebook aangeven bij de klantenservice.

Support: https://www.vodafone.nl/support/
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo AlindaVanH,

Na de derde en laatste keer een verkeerde PUK-code invoeren, wordt je SIM-kaart volledig onbruikbaar. En dus een waardeloos stukje plastic.
In dat geval zul je een nieuwe Vodafone SIM-kaart moeten aanvragen in de dichtsbijzijnde Vodafone winkel.
En dat kost je dan €20,00

Ik vind het vreemd dat je het plastic kaartje niet meer hebt, waar je je SIM-kaart ooit gepushed hebt. Die bewaar je toch ? En die kun je toch vergelijken met het negentien-cijferige SIM-kaartnummer, dat begint met de cijfers:
8931 xxxx xxxx xxxx xxx

De telefonische klantenservice van Vodafone is via een vaste telefoonlijn bereikbaar via : 0900 - 0940
Na een groot aantal controle-vragen om jouw identiteit vast te stellen, zal deze Vodafone klantenservice jou de acht cijfers van je PUK-code kunnen mededelen.
Zij vragen onder andere naar de laatste vier cijfers van jouw bankrekeningnummer dat bij Vodafone bekend is voor automatische afschrijvingen. En je geboorte-datum. En postcode en huisnummer. En woonplaats.En het lange SIM-kaartnummer, dat op de achterzijde van het "gouden" sim-kaartje staat, dat in je toestel zit.
Zorg dus dat je al deze gegevens duidelijk op een vel papier hebt geschreven, voordat je belt.

Schrijf de acht cijfers van je puk-code zorgvuldig op. En laat de klantenservice-medewerker deze acht cijfers verschillende keren herhalen.

Noteer de puk-code in je agenda. Bijvoorbeeld bij een mobiel telefoonnummer van verzonnen persoon. Zodat niemand het kan herkennen.

Succes !


Netwerker



Redmer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik moet mijn puk code invoeren op mijn telefoon maar ik kan via my vodafone niet inloggen omdat ik mijn wachtwoord ben vergeten.En ik krijg geen tijdelijk wachtwoord op mijn mail. Kunnen jullie dat handmatig doen een mail sturen om mijn wachtwoord te wijzigen?Of mijn puk code sturen?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Redmer ,

Je pukcode staat ook op de sd-kaart houder waarmee je simkaart wordt geleverd,
Dit is een erg lastige situatie. Hiervoor moet je even de klantenservice bellen, dit omdat er veel persoonlijke informatie nodig is om te verifieren of jij wel de gene bent, die je zegt dat je bent.
En zulke informatie is uiteraard niet handig om via het internet te verzenden.
gaby72

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Mijn telefoon blokkeerde op de een of andere manier en had mijn telefoon met een dubbele pincode beveiligd.
Nu heb ik de pincode 3 keer ingevoerd en bleek dat ik mijn eerste pincode in moest vullen.
Nu vraagt hij om mijn pukcode maar kan mijn pukcode nergens meer vinden.
Ben naar de vodafone site gegaan en daar kan ik me ook niet inloggen om mijn pukcode op te vragen.
Wat nu te doen?

Groeten Gaby.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@gaby72

Bel via een andere telefoon naar de klantenservice: 06-54 500 100. Daar kunnen ze je, na controle van je gegevens, je PUK vertellen. En dan kun jij weer vrolijk verder bellen.
ala

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben mijn pukcode kwijt
Anonymous
Niet van toepassing
De pukcode kun je terug vinden in my vodafone (website) en via de klantenservice. Bij de klantenservice dien je het klantnummer bij de hand te hebben.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Is het nog gelukt ala?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic