Liesbeth54

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Iedere keer een SMS

Ik krijg iedere keer een SMS met onderstaande bericht. Ben er al mee naar de Vodafoon/Ziggo winkel geweest maar die ontdekken niks verkeerds. Waarom blijf ik dan deze meldingen ontvangen. Het maakt me onzeker

 

Screenshot_2022-12-10-19-15-43-26_0ce57feeccaa51fb7deed04b4dbda235.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Liesbeth54 
Daar is op deze topic al eerder een bericht over geplaatst en Vodafone heeft geen idee waardoor het komt. Ze zijn het aan het onderzoeken. Ik weet niet wat voor een toestel jij hebt, zelf heb ik een iPhone en krijg deze melding altijd na een update van iOS. 

Als je hier nog even aangeeft welk toestel jij hebt en welk type en software versie, dan kan iemand van Vodafone het doorgeven aan de juiste afdeling voor onderzoek. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Liesbeth54 
Daar is op deze topic al eerder een bericht over geplaatst en Vodafone heeft geen idee waardoor het komt. Ze zijn het aan het onderzoeken. Ik weet niet wat voor een toestel jij hebt, zelf heb ik een iPhone en krijg deze melding altijd na een update van iOS. 

Als je hier nog even aangeeft welk toestel jij hebt en welk type en software versie, dan kan iemand van Vodafone het doorgeven aan de juiste afdeling voor onderzoek. 

Liesbeth54
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb een OPPO A77 5G ColorOS-versie V12.1

Android-versie 12

 

Is dit zo goed of moet er meer bij??

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nee hoor, dit is genoeg. @Cecilia zal hierop deze week reageren. Heb nog even geduld aub. Fijn weekend nog!

Liesbeth54
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dank je geduld heb ik het maakte me alleen onzeker of alles echt wel goed was.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Liesbeth54

Logisch dat zo'n SMS ervoor zorgt dat je twijfelt of al je instellingen wel goed staan! Het is dan ook alleen maar goed dat je dit hebt laten dubbelchecken in een Vodafone winkel. Hopelijk ben je na dit bezoek ook wat meer gerustgesteld 🙂 

Er staat op dit moment geen collectief incident hiervoor open, maar het klopt dat je dit bericht kan ontvangen als je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon in gebruik neemt of als je toestel net een nieuwe software update heeft gehad. Meer informatie hierover kan je op deze pagina teruglezen. Klopt het dat je deze SMS hebt gekregen nadat je toestel een software update heeft gehad? Zo ja, schrik hier dan vooral niet van. 

Krijg je dit SMS bericht ontzettend vaak, dan kunnen we hiervoor een onderzoek aanmaken. Helaas heb ik deze mogelijkheid niet via de Community, maar dan zou mijn advies zijn om hiervoor een chat te starten. Het onderzoek voor de technische dienst kan dan aangemaakt worden. Stuur dan ook direct een screenshot mee van het SMS bericht (datum + tijd zichtbaar) en belangrijk is dat deze niet ouder is dan 5 dagen. 

Liesbeth54
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Cecilia ik heb er eerlijk gezegd niet opgelet of het daar door kwam. Ik heb dit toestel denk ik een maand of 4 en dit is al mijn negende sms bericht. Ik zal het in de gaten houden Maar hoe krijg ik dan de datum in beeld vaak ik het een dag. Want die hier boven staat is van zaterdag maar staat geen 10 december bij.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik denk dat je dan een dag langer moet wachten, staat er dan geen datum bij het SMS berichtje? Als je nu terug kijkt, staat er dan nog steeds alleen de tijd of staat daar nu wel zaterdag bij, met datum? Zo is dat wel bij de iPhone namelijk, zou ook kunnen dat het bij jou zo is. 

Liesbeth54
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja klopt er staat nu zaterdag boven en de tijd maar geen datum weet ook niet of dat in testellen is?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic