sbbakker

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IP camera in thuisnetwerk benaderen via 4G modem

In het buitengebied waar ik woon hebben we een waardeloze (lees: ADSL van KPN) Internetverbinding maar wel een prima 4G dekking dus gebruik ik de multisim van Vodafone om snel te kunnen Internetten via een Huawei 4G modem, type: E5186.

Graag zou ik via dit 4g-modem ook van buitenaf mijn IP camera's kunnen zien en bedienen. Echter; het lukt me maar niet om via het externe IP adres dat ik via 4G toegewezen heb gekregen, mijn eigen interne netwerk te benaderen. Het externe IP adres wijzigt af en toe maar dat heb ik opgelost door gebruik te maken van een Dynamic DNS oplossing.

Inmiddels heb ik via een andere post uit 2015 (http://forum.vodafone.nl/t5/Apps-Diensten/IP-camera-benaderen-vanaf-extern-netwerk-via-Mifi-router/m...) begrepen dat ik gebruik moet maken van de open APN: open.vodafone.nl om ervoor te zorgen dat de Vodafone firewalls niet werken en dat de multisim daarvoor moet zijn aangemeld door techniek.

Inmiddels heb ik dit allemaal geregeld, port-forwarding ingesteld op mijn 4G modem, daar zelfs de firewall uitgezet en ook al een DMZ ingericht voor de server die ik van buitenaf wil benaderen...maar het lukt maar niet om er van buitenaf op te komen, wat in 2015 (volgens de bovenstaande link) blijkbaar nog wel lukte.

Is er iets veranderd? Moet ik wellicht een andere APN gebruiken? Moet Vodafone iets regelen?

De grote vraag is dus: hoe kan ik mijn IP camera van buitenaf benaderen via het externe IP adres? Ook zonder tussenkomst van de Dynamic DNS, direct via het IP adres werkt het niet 😞
6 Reacties 6
Anonymous
Niet van toepassing
Om de open apn te gebruiken dien je contract op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen dit aanvragen bij de technische dienst zodat het toegevoegd kan worden. Anders zal hij nooit werken.
sbbakker
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steven,

Dit had ik inderdaad niet genoemd maar Klantenservice heeft mijn multisim vorige week al toegevoegd aan de APN. Althans; dat is wat ze zeggen. De technische dienst wilde dat niet doen omdat de medewerker van klantenservice dat zelf kon doen (hadden ze in een interne chat gezet). Lekket ambtelijk...maar ik weet dus niet of die medewerker het nu goed heeft gedaan. Kun jij dat nagaan? Het betreft hier een case die onder nummer 6493748 is aangemaakt.

Met groet,
Sjoerd
Anonymous
Niet van toepassing
Vanuit hier kan ik helaas niet in de systemen. Dit is ivm jouw privacy en omdat het forum echt bedoelt is voor vragen die door andere forumgebruikers worden beantwoord.

Om te controleren of deze apn actief staat dien je echt contact op te nemen met de klantenservice.
sbbakker
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steven,

Zojuist begrijp ik, na weken achteraan bellen en achteraan bellen, van jouw collega's van de technische dienst, dat het NIET mogelijk is om IP camera's van buitenaf te benaderen.
Dat iemand anders (zie vorige post) dat wel kon in 2015 is bijzonder...
Klopt het inderdaad dat dit niet mogelijk is? We krijgen het maar niet aan het werk namelijk.

Groet,
Sjoerd

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi sbbakker,

Aan de hand van het case-nummer zie ik dat aan onze kant alles goed staat ingesteld. Zou je nog eens kunnen checken of de open APN aan jouw kant ook goed ingesteld staat?
sbbakker
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Sharon,

Yes! Het werkt nu wel goed! Blijkbaar hadden meerdere collega's het toch niet goed ingesteld?
Dank in ieder geval.

Met groet,
Sjoerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic