Ik krijg tegenwoordig steeds vaker problemen met uitgaande mails die terug komen als spam als ik ze via mijn eigen webserver (imap) vanaf een ip adres in het vodafone netwerk verstuur. dit gebeurt op afkomst ip van de client.
hierbij de header van de mail
-------------------------------------------------------------
message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
jj*********@gmail.com
SMTP error from remote mail server after end of data:
host gmail-smtp-in.l.google.com [2a00:1450:4013:c00::1b]:
550-5.7.1 [2a01:7c8:aab1:276:5054:ff:fe0f:4800 12] Our system has detected
550-5.7.1 that this message is likely unsolicited mail. To reduce the amount of
550-5.7.1 spam sent to Gmail, this message has been blocked. Please visit
550-5.7.1 http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=188131 for
550 5.7.1 more information. t1si14634509wif.84 - gsmtp
------ This is a copy of the message, including all the headers. ------
Return-path:
Received: from [62.140.132.6] (helo=[10.103.237.70])
by mail.'*********.nl with esmtpa (Exim 4.82.1)
(envelope-from )
id 1Yx0Z1-0005gf-HH
for j*******@gmail.com; Tue, 26 May 2015 00:09:39 +0200
Date: Tue, 26 May 2015 00:09:37 +0200
Subject: Re: *****************************
Message-ID:
Importance: normal
From: F***** *** *** ***G
To: J***********di
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative; boundary="--_com.android.email_342226816653390"
----_com.android.email_342226816653390
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: base64
Wanneer ik een blacklist check doe bij mx toolbox staat mijn mailserver niet op de lijsten.
Het ip adres van vodafone (62.140.132.6) wel.
http://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=mx%3a62.140.132.6&run=toolpage#
LISTED BARRACUDA 62.140.132.6 was listed
LISTED CBL 62.140.132.6 was listed
LISTED Spamhaus ZEN 62.140.132.6 was listed
probleem is alleen dat dit random gebeurt. de ene keer werkt het prima en de andere keer heb ik een ander IP adrers en dan werkt het niet. ik heb er steeds meer last van.
is er actie op te ondernemen? want ook op bepaalde forums en websites die diensten als stopforumspam gebruiken kan ik vaak niet meer posten als vodafone gebruiker wanneer ik die ip adressen toe heb gewezen gekregen. het wordt best hinderlijk nu waar het vroeger niet vaak voor kwam en het te verhelpen was door de data connectie uit te zetten en opneiuw aan te zetten is het tegenwoordig aan de orde van de dag.