Er staat ook 6S of ouder en je telefoon is ouder dan de 6S (6 en 6+ uit 2014 & 6s uit 2015).
😛Even ter info, verder niet belangrijk.
Lukt eerdere info niet om iMessage te activeren, hier nog enkele andere oplossingen:
Voor je onderstaande oplossingen gaat proberen is het aan te raden om de
systeem- en statuspagina van Apple te controleren. Misschien zijn er problemen met iCloud of iMessage waardoor de activering niet voltooid kan worden.
Tijdzone en locatievoorzieningen:iMessage gebruikt ook je tijdzone en locatie om de activering te voltooien, zorg er dus voor dat beide actief zijn. Ga naar Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen en schakel deze optie in. De tijdzone kun je (automatisch) instellingen via Instellingen -> Algemeen -> Datum en tijd.
Kies je eigen contactkaart:Er kan een conflict ontstaan wanneer je niet de juiste of geen persoonlijk contactkaart hebt ingesteld. Dit kun je aanpassen via Instellingen -> Contacten -> Mijn info -> Kies je persoonlijk contactkaart
Netwerkinstellingen herstellen:Wanneer bovenstaande opties niet helpen kun je de netwerkinstellingen herstellen. Dit doe je via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen. Mocht dat niet kunnen kun je ook de iOS instellingen zelf herstellen. In de meeste gevallen kun je de iMessage activeren.
Laten we dit dan eens proberen, hopen dat het dan wel weer werkt.