Sinds ongeveer december heel wat gedoe gehad met Vodafone.
Na jaren wil ik mijn voicemail gaan gebruiken. Na inschakelen werkt het niet en kan ik ook niets wijzigen. Gebeld met Vodafone maar duurde dagen voor het werkte.
Wij wilden contracten samenvoegen dus gekeken op website. Kan in drie eenvoudige stappen als je inlogt. Je geeft nummer dat je wilt overnemen, die krijgt een code via sms en die moet je dan invoeren en geregel is het....... NIET. Het werkt niet. Dus bellen met Vodafone en krijg te horen: u moet niet inloggen. Huh????? Maar er staat toch..... Nee, u moet niet inloggen maar heel uitgebreid formulier invullen, Bankafschrift en id bewijzen meesturen. Veel gedoe. Pas later als ik door Vodafone teruggebeld wordt hierover krijg ik uitleg dat betreffende medewerker uit had moeten leggen dat de methode nieuw was en nog niet goed werkt.
Dan wil ik instellen dat mijn partner wel zijn bundel en dergelijke kan zien in Mijn Vodafone. Daarvoor kan ik hem een uitnodiging sturen. Maar ook dat werkt niet. Weer bellen. Er zou ergens een verkeerd e-mailadres staan. Huh??????
Dan lijkt het ons wel wat om over te stappen naar Red Togehther (hadden Red essential). Voor de zekerheid gebeld om te vragen of dat kon en of dat gevolgen heeft bij verlenging voor toestelprijs. Kon zonder kosten en geen gevolgen voor toestelprijs bij toekomstige verlenging. Onze contracten lopen nog slechts enkele maanden en we zouden al kunnen verlengen. Maar dat doen we nog maar niet want er komt nog meer gedoe.
Ik zet de abonnementen om naar Red Together en RT extra. De prijzen die ik krijg terwijl ik ingelogd ben zijn 24,00 om 15,00 na aftrek van korting vanwege Ziggo. Maar ook nu gaat het niet lekker. Er komt geen internetbundel beschikbaar en ik kan dus niet aangeven dat we die willen delen. Weer bellen en weer moet er iets gedaan worden om het werkend te krijgen.
Maar gek is wel dat bij beide nummers de naam van mijn partner staat en mijn naam op de rekening. Uiteindelijk heb ik dat zelf goed gekregen door mijzelf nog een keer uit te nodigen voor inzicht in beide nummers en facturen en daarna mijn partner uit te nodigen om alleen zijn nummer in te zien. Daarbij blijkt later dat het via Vodafone niet uitmaakt voor de toestelprijs maar bij verlengen via bijvoorbeeld mobiel.nl wel. Dus dan moet je weer andere abo kiezen.
Dan volgt de eerste rekening en voor februari. Voor het extra abo staat kloppend 15 euro, maar voor de basis Red Together komt het op 28,37 euro. Bij het omzetten stond heel duidelijk 24 euro. Dus weer bellen. Nu een dame die niet luistert en beweert dat het bedrag klopt. Na helaas flink aan te moeten dringen belt ze langdurig met een andere afdeling om uiteindelijk te zeggen dat ik gelijk heb en dat het bedrag aangepast wordt naar 25 euro. Nee, het moet 24 euro zijn, zeg ik. Antwoord: meneer ik heb net overlegd en het moet 25 euro zijn. Ik geef aan dat niet te accepteren en er wordt een casenummer aangemaakt, maar ik moet maar een klacht via het klachtenformulier indienen.
Vreemd genoeg na dit onbevredigende gesprek krijg ik geen verzoek om aan te geven hoe ik geholpen ben door Vodafone. Elke keer hiervoor wel. Maar ik vul klachtenformulier in en uiteindelijk krijg ik een antwoord. Volgens het systeem klopte het bedrag van 28,37 maar omdat 24 euro op de site stond willen ze het aanpassen maar dat ik wel even weet dat dat een gunst is. Oke, in andere woorden maar zo komt dat over. Ik heb nog gereageerd dat het bedrag waar een consument ja of nee tegen zegt, het bedrag is dat geldt (in ieder geval zolang dat in zijn of har voordeel is). Geen reactie meer gekregen maar wel verzoek gekregen of ik in 2 minuten wil invullen of ik tevreden ben over de hulp. Nou, die link werkt dus niet. Na de eerste vraag loopt het vast met foutmelding.
Kortom, veel dingen in Mijn Vodafone werken niet of niet goed. Vodafone rekent opeens ander bedrag dan wat was aangeboden via hun site en doet dan alsof het een gunst is dat ze het willen aanpassen.
Daarnaast ook gedoe met Ziggo. Het is dat we veel opgenomen programma's nog te kijken hebben, maar ik twijfels sterk of ik nog wel moet verlengen.