Dokie2000

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ICT rommel en fout maandbedrag

Sinds ongeveer december heel wat gedoe gehad met Vodafone.

 

Na jaren wil ik mijn voicemail gaan gebruiken. Na inschakelen werkt het niet en kan ik ook niets wijzigen. Gebeld met Vodafone maar duurde dagen voor het werkte.

 

Wij wilden contracten samenvoegen dus gekeken op website. Kan in drie eenvoudige stappen als je inlogt. Je geeft nummer dat je wilt overnemen, die krijgt een code via sms en die moet je dan invoeren en geregel is het....... NIET. Het werkt niet. Dus bellen met Vodafone en krijg te horen: u moet niet inloggen. Huh????? Maar er staat toch..... Nee, u moet niet inloggen maar heel uitgebreid formulier invullen, Bankafschrift en id bewijzen meesturen. Veel gedoe. Pas later als ik door Vodafone teruggebeld wordt hierover krijg ik uitleg dat betreffende medewerker uit had moeten leggen dat de methode nieuw was en nog niet goed werkt.

 

Dan wil ik instellen dat mijn partner wel zijn bundel en dergelijke kan zien in Mijn Vodafone. Daarvoor kan ik hem een uitnodiging sturen. Maar ook dat werkt niet. Weer bellen. Er zou ergens een verkeerd e-mailadres staan. Huh??????

 

Dan lijkt het ons wel wat om over te stappen naar Red Togehther (hadden Red essential). Voor de zekerheid gebeld om te vragen of dat kon en of dat gevolgen heeft bij verlenging voor toestelprijs. Kon zonder kosten en geen gevolgen voor toestelprijs bij toekomstige verlenging. Onze contracten lopen nog slechts enkele maanden en we zouden al kunnen verlengen. Maar dat doen we nog maar niet want er komt nog meer gedoe.

 

Ik zet de abonnementen om naar Red Together en RT extra. De prijzen die ik krijg terwijl ik ingelogd ben zijn 24,00 om 15,00 na aftrek van korting vanwege Ziggo. Maar ook nu gaat het niet lekker. Er komt geen internetbundel beschikbaar en ik kan dus niet aangeven dat we die willen delen. Weer bellen en weer moet er iets gedaan worden om het werkend te krijgen.

 

Maar gek is wel dat bij beide nummers de naam van mijn partner staat en mijn naam op de rekening. Uiteindelijk heb ik dat zelf goed gekregen door mijzelf nog een keer uit te nodigen voor inzicht in beide nummers en facturen en daarna mijn partner uit te nodigen om alleen zijn nummer in te zien. Daarbij blijkt later dat het via Vodafone niet uitmaakt voor de toestelprijs maar bij verlengen via bijvoorbeeld mobiel.nl wel. Dus dan moet je weer andere abo kiezen.

 

Dan volgt de eerste rekening en voor februari. Voor het extra abo staat kloppend 15 euro, maar voor de basis Red Together komt het op 28,37 euro. Bij het omzetten stond heel duidelijk 24 euro. Dus weer bellen. Nu een dame die niet luistert en beweert dat het bedrag klopt. Na helaas flink aan te moeten dringen belt ze langdurig met een andere afdeling om uiteindelijk te zeggen dat ik gelijk heb en dat het bedrag aangepast wordt naar 25 euro. Nee, het moet 24 euro zijn, zeg ik. Antwoord: meneer ik heb net overlegd en het moet 25 euro zijn. Ik geef aan dat niet te accepteren en er wordt een casenummer aangemaakt, maar ik moet maar een klacht via het klachtenformulier indienen.

 

Vreemd genoeg na dit onbevredigende gesprek krijg ik geen verzoek om aan te geven hoe ik geholpen ben door Vodafone. Elke keer hiervoor wel. Maar ik vul klachtenformulier in en uiteindelijk krijg ik een antwoord. Volgens het systeem klopte het bedrag van 28,37 maar omdat 24 euro op de site stond willen ze het aanpassen maar dat ik wel even weet dat dat een gunst is. Oke, in andere woorden maar zo komt dat over. Ik heb nog gereageerd dat het bedrag waar een consument ja of nee tegen zegt, het bedrag is dat geldt (in ieder geval zolang dat in zijn of har voordeel is). Geen reactie meer gekregen maar wel verzoek gekregen of ik in 2 minuten wil invullen of ik tevreden ben over de hulp. Nou, die link werkt dus niet. Na de eerste vraag loopt het vast met foutmelding.

 

Kortom, veel dingen in Mijn Vodafone werken niet of niet goed. Vodafone rekent opeens ander bedrag dan wat was aangeboden via hun site en doet dan alsof het een gunst is dat ze het willen aanpassen.

Daarnaast ook gedoe met Ziggo. Het is dat we veel opgenomen programma's nog te kijken hebben, maar ik twijfels sterk of ik nog wel moet verlengen.

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2974Posts
  • 862Oplossingen
  • 1020Likes

Hi @Dokie2000, goedemorgen en welkom hier!

De reden waarom je hier een kijkje neemt is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven. Het spijt mij ook om te lezen dat je in de laatste maanden veelvuldig contact met ons hebt moeten hebben om de gewenste zaken geregeld te krijgen. Ondanks je voor mij niet een direct verzoek hebt om iets aan te passen, kan ik mij wel heel goed voorstellen dat je de situatie even van je af wilt schrijven. Hoe de gehele gang van zaken is gegaan is natuurlijk ook weer een proces waar wij van kunnen leren. 

De abonnementen zijn middels een contractoverdracht samengevoegd, zodat ze onder één klantnummer vallen. Vervolgens hebben jullie later de abonnementen aangepast naar Red Together en Red Together Extra. Doordat de wijziging in een lopend contract heeft plaatsgevonden werd er een andere (hogere) prijs voor het Red Together abonnement gehanteerd dan de prijs die op de website werd getoond. Ik snap de verwarring hierin dan ook zeker. Inmiddels zie ik dat het tarief voor jou is aangepast naar € 24,00 per maand voor het Red Together abonnement. Daarnaast betaal je dan nog € 15,00 voor het Red Together abonnement. Dit is het totaalbedrag na kortingen. Ik ben blij dat dit nu is rechtgezet en het afgesproken tarief op de toekomstige facturen zal worden berekend. Voor de afgelopen factuur van februari is dit gecorrigeerd middels een handmatige vergoeding. 

Ondanks dat het behoorlijk wat voeten in de aarde heeft gehad is alles gelukkig momenteel geregeld. Ik begrijp heel goed dat je dit graag van je af wilde schrijven en ik zet deze feedback dan ook zeker voor je intern door. In ieder geval mijn excuses dat dit zo lang heeft moeten duren en de frustratie wat dit met zich heeft meegenomen. 
 

Dokie2000
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@CeciliaBedankt voor uw reactie.

 

Wat ik gewoon heel vreemd vind in het verhaal van de tarieven voor Red Together is het volgende:
Voor mijn nummer werd het duurder (zat onder de 24 euro) maar werd er een bedrag gerekend dat hoger was dan op de site werd aangeboden.
Mijn partner ging omlaag in kosten maar daar werd wel het genoemde bedrag in rekening gebracht.

Ik snap dus helemaal niet welk systeem daar achter zit. Er wordt dus ook niet iets systematisch gedaan.
Het was wel een fijne mogelijkheid om over te kunnen stappen zonder kosten. Dus daarvoor zijn we wel blij.

Het meeste stoorde het gedrag van de persoon die ik aan de telefoon had en maar niet kon uitleggen waarom het bedrag volgens haar wel zou kloppen maar ook niet wilde luisteren naar mijn redenatie dat het was aangeboden voor 24 euro. Daar was heel veel overredingskracht voor nodig en koste mij moeite niet boos te worden. Als ze dan ook nog vraagt naar mijn naam en dan direct daarop vraagt of ik mijn partner ben.......

En ja, alles is uiteindelijk goed gekomen, alleen het gevoel (nog) niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic