Yvonne Soeters

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ICE bericht sturen naar geblokkeerde telefoon (diefstal) - hoe doe ik dit?

Zojuist is mijn telefoon weggenomen. Helaas heb ik ‘find my IPhone’ uitstaan wegens persoonlijke redenen. Ik heb de SIM-kaart geblokkeerd. Geen van mijn apps geeft een Preview indien mijn telefoon vergrendeld is. 

Nu weet ik dat er een mogleijkheid bestaat om een bericht te sturen naar een telefoon dat gezien kan worden ondanks alle blokkades. Een bericht waarmee je aan kan geven: dit is een vermist toestel. neem contact op met de eigenaar op <tweede nummer>.

Wie weet hoe dit moet? Vodafoon is helaas telefonisch onbereikbaar vandaag (slechte zaak overigens...). Het gaat dus om een IPhone geen Android…

Hoor graag van jullie! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Yvonne Soeters 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oei, dat is heel vervelend en begrijp dat je nu een optie zoekt om je telefoon alsnog op te zoeken. Maar als je Find My Phone niet aan hebt staan dan kan je deze ook niet meer terug vinden. Daar is dit juist voor gemaakt en zeer handig! 

Je kan eens kijken als je inlogt via de Apple ID op de website van Apple of je daar bij je informatie ook je toestel staat en of je hem via deze weg kan blokkeren. Maar opzoeken zal lastig zijn, zeker als je de functie uit hebt staan. 

Probeer een sms te sturen naar het nummer, bij mij komt het bericht in beeld op het eerste scherm, ook als je een code moet invoeren. Maar weet niet wat jij hebt ingesteld in je instellingen. 
 

Deze info heb ik van iCulture.nl:
Om gênante situaties te voorkomen kun je je contacten alvast laten weten dat je iPhone gestolen is en dat ze dus op hun hoede moeten zijn voor berichtjes die niet door jou zelf zijn geschreven. Het is ook verstandig om je Apple ID-wachtwoord te resetten, zodat iemand geen ongemerkte wijzigingen kan maken. Ga hiervoor naar de Apple ID-website en log in. Kies dan onder het kopje Beveiliging voor Wachtwoord wijzigen.

Maar belangrijker nog, is dat je de toegang tot je belangrijkste mailbox blokkeert. Als iemand toegang heeft tot jouw mailbox, kan hij/zij heel gemakkelijk toegang krijgen tot allerlei andere diensten door ‘wachtwoord vergeten’ aan te klikken. Het instellen van een nieuw wachtwoord gaat meestal via een linkje dat je per mail wordt toegestuurd. Voor je het weet heeft iemand anders je buitengesloten bij allerlei diensten.



Succes in ieder geval!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Yvonne Soeters 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oei, dat is heel vervelend en begrijp dat je nu een optie zoekt om je telefoon alsnog op te zoeken. Maar als je Find My Phone niet aan hebt staan dan kan je deze ook niet meer terug vinden. Daar is dit juist voor gemaakt en zeer handig! 

Je kan eens kijken als je inlogt via de Apple ID op de website van Apple of je daar bij je informatie ook je toestel staat en of je hem via deze weg kan blokkeren. Maar opzoeken zal lastig zijn, zeker als je de functie uit hebt staan. 

Probeer een sms te sturen naar het nummer, bij mij komt het bericht in beeld op het eerste scherm, ook als je een code moet invoeren. Maar weet niet wat jij hebt ingesteld in je instellingen. 
 

Deze info heb ik van iCulture.nl:
Om gênante situaties te voorkomen kun je je contacten alvast laten weten dat je iPhone gestolen is en dat ze dus op hun hoede moeten zijn voor berichtjes die niet door jou zelf zijn geschreven. Het is ook verstandig om je Apple ID-wachtwoord te resetten, zodat iemand geen ongemerkte wijzigingen kan maken. Ga hiervoor naar de Apple ID-website en log in. Kies dan onder het kopje Beveiliging voor Wachtwoord wijzigen.

Maar belangrijker nog, is dat je de toegang tot je belangrijkste mailbox blokkeert. Als iemand toegang heeft tot jouw mailbox, kan hij/zij heel gemakkelijk toegang krijgen tot allerlei andere diensten door ‘wachtwoord vergeten’ aan te klikken. Het instellen van een nieuw wachtwoord gaat meestal via een linkje dat je per mail wordt toegestuurd. Voor je het weet heeft iemand anders je buitengesloten bij allerlei diensten.



Succes in ieder geval!

Yvonne Soeters
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Superboy,

Bedankt voor je super reactie. Apple support heeft inderdaad verder geholpen (heel goed verder geholpen, echt top service). We hebben de ICE message uitgezonden samen, en ze heeft me verzekerd dat niemand wat aan deze IPhone zal hebben. Baal er wel erg van. Het was een duur en fijn toestel. 

Voor mijn veiligheidsgevoel heb ik natuurlijk wel de wachtwoorden op belangrijkste accounts reeds gewijzigd en mijn IPhone ontkoppeld van deze accounts inclusief de 2FA richting mijn telefoon. Wat een gedoe, maar wel noodzakelijk.

Gelukkig twee kinderen in huis die ieder een telefoon van mij hebben gekregen waar moeders dus nu ook even gebruik van maakt tot er een vervangend toestel+ SIM is. Het zijn immers mijn telefoons ;-).

Groet en nogmaals dank.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Fijn om te horen dat ze je hebben kunnen helpen. 
Alleen wel balen dat je je toestel kwijt bent. Sterkte met het uitzoeken van een nieuwe. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic