mb1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hybride stopt 31 december ?

Al 3 a 4 maanden terug heb ik Hybride geactiveerd 300 min. ,vaak geprobeert om mijn bestaande nummer van mijn afgelopen vodafone abbonemend over te zetten naar Hybride, maar telkens een fout melding.
Vandaag naar de vodofone winkel en krijg te horen dat ze met hybride stoppen eind dit jaar,schrok daarvan want heb begin deze week nog een simkaart voor een vriend geactiveerd,waarvan ik ook dezelfde fout melding kreeg bij het overnemen van zijn bestaande nummer.Starters hybride pakketen zijn nog gewoon te koop.
Nu was mijn vraag in de winkel, neem aan dat bestaande klanten blijven, wisten ze niks over te zeggen,naar You overstappen heeft geen enkel nut, nu heb ik 300 min voor 7.50
Ik hoop van iemand duidelijkheid te krijgen wat mij staat te wachten,kan nu ook al niet meer maandelijks mijn bundel naar beneden of naar boven zetten???
27 Reacties 27
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
mb1 , dat is inderdaad apart. Op dit moment is hier nog niets over bekend.
mb1
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je bericht,ik zou zeggen duik erin, je zit dichter bij het vuur dan ik.
Het lekken van de troonrede is al jaren bekent. Dus misschien is dit ook een lek bij jullie.hihi
Zou wel graag antwoord willen hebben,kan ik ook de mensen helpen die ik onlangs een Hybride sim heb laten activeren,Was even blij dat we alle sporen van Hollands Nieuwe hadden gewist,en heb verschillende mensen geholpen aan Hybride,en nu rommelt het weer bij jullie.
Gerrit40

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik hoop het niet dat het stopt want ik gebruik het ook al een paar maanden.
mb1
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ben er ook tevreden over,het alternatief wat ze aanbieden is Vodafone You,hoop dus echt niet dat het daar op verder loopt,want dan ga ik echt na vele jaren naar KPN.
Gerrit40

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb net op Google gezocht (hybride Vodafone stopt) en **bleep** krijg je meteen een adv van Google hybride is nu Vodafone you .Dus ik denk dat je gelijk hebt .
Ik heb de pagina bekeken en de prijzen wat vergeleken en daar word je niet vrolijk van .
Nanny1

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds 4 maanden heb ik naast mijn gewone abonnement een hybride bundel. Wel geactiveerd, maar verder doe ik hier echter totaal niets mee. De hybride bundel had ik enkel als tijdelijk nummer nodig, i.v.m nummerbehoud van mijn andere Vodafone abonnement.

Via de Vodafone website liep ik telkens vast op de aanvraag voor nummerbehoud. In het menu stond wel dat het mogelijk was, om je oude nummer over te hevelen naar de hybride bundel. Toch kwam ik aan het einde telkens een “oeps” tegen. Tig keren geprobeerd, en steeds ging het mis.

Vervolgens heb ik gebeld. En uitgelegd dat de website voor aanvraag van nummerbehoud niet werkt. Moet lukken werd er verteld. En anders zou het vast wel bij de plaatselijke Vodafone winkel lukken.

Bij de winkel aangekomen, kreeg ik weer een ander verhaal te horen. Nee wij kunnen deze aanvraag ook niet regelen. En de afdeling-telefoon , die verwijst veel te snel door. Dat mijn aanvraag niet lukt, had volgens de Vodafone winkel met tijdelijke werkzaamheden te maken. Er was groot onderhoud. Het is niet makkelijk, ik moet maar wat geduld hebben. Met nummerbehoud naar hybride was tijdelijk onmogelijk. Dit zou intern bekend zijn gemaakt. Maar over enkele weken zou de website wel weer werken.

Na enkele weken stond de optie er toch weer bij, om met nummerbehoud over te gaan naar hybride. Ik helemaal blij, nu gaat het vast lukken. Maar nee hoor, er verscheen aan het einde telkens de vermelding “oeps sorry”.

Website werkt nog steeds niet, de winkel heeft het mis, en ook de telefoondienst weet niet hoe het werkt.
Nog maar eens enkele weken wachten. Want wie weet werkt de website voor nummerbehoud tegen die tijd wel. Maar nog steeds, oeps oeps.

Laat ik de chat dan maar eens proberen. Maar die verwezen mij na een lang verhaal simpelweg weer naar de winkel.
Inmiddels was ik alweer 3 maanden verder. 3 maanden onnodig dubbele kosten .

Een maand terug ,nogmaals naar Vodafone gebeld. Nadat ik lang in de wacht had gestaan kwam de aap uit de mouw. Hybride bestaat niet meer. Nummerbehoud zal niet lukken. Nou dat is lekker, omdat pas na 3 maanden te horen te krijgen.
Opzeggen die Vodafone boel, ben het nu echt zat. Beide zowel mijn oude alsook de hybride, weg ermee. En de vaste betaling voor de hybride direct terugboeken. Terugboeken was zo gebeurd. Maar het opzeggen van de hybride, ging minder snel dan was voorgesteld.

Na het terugboeken nogmaals gebeld naar Vodafone, hoe kan ik hybride en mijn andere abonnement zo snel mogelijk opzeggen. En eindelijk had ik iemand aan de lijn die het wel begreep, ene Micha . Nee de andere telefoniste die ik die dag aan de lijn heb gehad, had het mis. Dit zou enkel voor nieuwe aanvragen gelden. Inderdaad was er een nieuw soort prepaid systeem, en ging hybride vroegtijdig ten einde, en was er ook veel onderhoud aan de website. Daarnaast was er intern te weinig bekendheid over nummerbehoud, en daar zou het vaak op stuklopen. Maar voor eerdere hybride gebruikers, zou het nog steeds mogelijk zijn om nummerbehoud aan te vragen. Hybride kon je niet meer aanvragen, maar zou voor eerdere gebruikers nog wel blijven bestaan.
Na een goed en hoopvol gesprek, zou alles via My Vodafone, en vragen en verzoeken verlopen. En daar deze situatie niet mijn schuld was, zou alles binnen twee weken afgehandeld worden. Vodafone zou zich coulant opstellen. Dit was op 21-08-2015. En de streefdatum was 04-09-2015.

Nog geen 30 minuten later, na de spontane terugboeking, had ik het dan eindelijk toch voor elkaar:D. De automatische betaling heb ik toen meteen weer hersteld.
En nu ben ik inmiddels weer een maand verder. De streefdatum is niet gehaald. En op mijn tussentijdse opmerkingen in My Vodafone wordt gewoonweg niet gereageerd.

Website werkt niet. De winkel weet van niets. De afdeling telefonie weet ook van niets. De chat werkt niet. My Vodafone werkt niet. En nu zit ik dus op dit forum. Waar gaat het in hemelsnaam mis met mijn simpele aanvraag voor nummerbehoud!!!




Anonymous
Niet van toepassing
Ai, jeetje wat kan er veel mis gaan 😞
Echter kan ik vanuit hier niets nakijken voor je omdat op jet forum geen privacy gevoelige gegevens gedeeld worden en wij niet in de systemen kunnen. Hierdoor moet ik je helaas ook terug verwijzen naar de klantenservice.

De foutmelding op de website is een bekende foutmelding. Onze technische dienst is daarmee bezig.
Echter gaat zoals ik al zei nummerbehoud helaas via de klantenservice. Je zou het eventueel ook nog eens kunnen proberen via Facebook en in je bericht een link van het topic kunnen posten waardoor mijn collega's het na kunnen lezen.

Ik hoop in ieder geval dat het heel snel wordt opgelost.

Nanny1

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een simpele aanvraag voor nummerbehoud, Steven er gaat in deze situatie inderdaad veel mis in de onderlinge communicatie tussen de verschillende onderdelen van Vodafone. Je zou het juist anders verwachtten van een bedrijf dat zich toelegt op het onderlinge commutatieve gebeuren.
Dus na de no 1 de website, no 2 de Vodafone winkel, no 3 afdeling telefonie, no 4 de chat , no 5 dit forum, zou ik het vanaf nu eens bij no 6 de klantenservice kunnen proberen, zucht zucht. Steven ik heb in het hele Vodafone gebeuren geen enkel vertrouwen meer. Je schrijft dat de foutmelding op de website een bekend probleem is. Waarom wordt dat in hemelsnaam naar de klant toe niet direct gecommuniceerd . Dit kan gewoon met een simpele mededeling op dezelfde site waar de klant nummerbehoud tracht aan te vragen. Nu ligt het gezien de “oeps” vermelding steeds aan de klant zelf, die iets verkeerds zou hebben ingevuld.
Wat ik nu dus via jou te horen krijg, kreeg ik voor 4 maanden terug ook al te horen kreeg in de Vodafone winkel, dat de website voor het aanvragen van nummerbehoud niet werkt. Met daarbij de verzwaring dat nummerbehoud met hybride sowieso de komende tijd nog niet mogelijk was. Ondertussen ben ik 4 maanden verder , en heb ik dubbele kosten . Waar het in de communicatie dus de fout van Vodafone zelf is. Want nergens stond op het moment zelf, tijdens mijn Hybride aanvraag dat nummerbehoud niet werkt. Precies het tegenoverstelde. Als klant moest je eerst tijdelijk een hybride nemen, en daarna zou je nummerbehoud kunnen aanvragen.
Ik zag gisteren op dit forum dat eind van dit jaar Hybride wellicht stopt, dus ook voor bestaande klanten. Dit zou iemand in een Vodafone winkel gezegd hebben. En niemand van Vodafone op dit forum kan bevestigen dat dit niet zo is. Ik had het via de telefoon-afdeling via ene Micha ook anders begrepen, voor reeds bestaande Hybride klanten zou er niets veranderen . Tegenstrijdige geluiden die geen enkel vertrouwen geven. Dus voor nummerbehoud nu naar de klantenservice, met de mogelijkheid dat ik eind van dit jaar wederom een hoop geregel tegemoet kan zienGefrustreerde man. Ik ben het echt zat met Vodafone.

mb1
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Haha het heeft inmiddels al veel stof doen opwaaien.
Ik help veel ouderen mensen met hun mobielen telefoon,en maakte gebruik van Hollandsnieuwe,tot daar dingen gebeurde die je niet voor mogelijk houd. Dus ging een alternatief zoeken en kwam uit bij Hybride, van Vodafone dat is toch altijd goed was mijn mening ,gelijk een hoop sim pakketjes van 4,95 meegenomen en er mensen mee geholpen,En wat gebeurd er ,ze maken er het zelfde rommeltje van als bij Hollandsnieuwe.Ik baal als een stekker voor de mensen die ik inmiddels heb aangemeld,dat ik moet zeggen het nummer kan niet overgenomen worden.
Mijn vaste abbonement van vodafone gaat nu over naar netwerk van KPN, dubbele minuten 300 min voor 6 euro gratis onbeperkt sms ( via Telfort(ben daar al klant)) en hybride heb ik net stop gezet.
Heb het nu gehad met Vodafone.:(

Gr Mb
Nanny1

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
:Ik baal als een stekker voor de mensen die ik inmiddels heb aangemeld,dat ik moet zeggen het nummer kan niet overgenomen worden.

MB1 als het waar is dat voor 4 maanden terug het voor sommige binnen Vodafone al duidelijk was, dat nummerbehoud met hybride onmogelijk was, dan valt het helemaal op z,n plaats. Sinds het laatste telefonisch contact zijn er alweer 5 weken verstreken !!!! Al 5 weken staat bij vragen en verzoeken dat mijn nummerbehoud aanvraag nog steeds in behandeling is. Ik heb gewoonweg 4 maanden dubbele kosten. En dat allemaal door toedoen van de fouten van Vodafone zelf. Net zo deugt de website voor nummerbehoud voor geen meter. Telkens zie je de vermelding dat je als klant iets verkeerds doet. Maar er hoort daar gewoon te staan dat zijzelf hun zaakjes niet goed op orde hebben. Dit kreeg ik ook al te horen in de Vodafone winkel te E.. , en ook via de Vodafon- telefoon afdeling. En je ziet het nu ook Steven van Vodafone vermelden, hun nummberbehoud site werkt niet.
Anonymous
Niet van toepassing
De oeps foutmelding komt over de hele website in beeld. Dit is niet iets specifieks van nummer behoud alleen. Maar het is wel bekend en wordt ook onderzocht.
Nanny1

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
:De oeps foutmelding komt over de hele website in beeld. Dit is niet iets specifieks van nummer behoud alleen. Maar het is wel bekend en wordt ook onderzocht.

Steven dat maakt het een en ander dus nog beroerder. Maar waarom zet Vodafone dit soort informatie niet op hun site ? Nu krijgt de klant steeds de indruk dat hij/zij iets verkeerds doet. Overigens meende ik gisteren ook al zoiets te herkenen . Ik probeerde in my Vodafone via sms te veranderen naar e-mail, daar ik via e-mail contact had gezocht met Vodafone. En inderdaad toen verscheen er ook een oeps. En nu loop ik de kans om 10 werkdagen te wachten . 4 maanden + 10 werkdagen. Schande, wat een beroerd zooitje dat hybride gedoe. Een nieuw product aanschaffen, geen enkel probleem bij Vodafone. Automatische betaling, je muntjes worden zonder probleem afgeschreven. Maar nummerbehoud en of dit nog wel mogelijk is met hybride, op die vraag kan je maanden wachten.
mb1
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste heer ...... mb1,

Onlangs heb je je contract bij Vodafone proberen te beëindigen.
Daarom mailen we je met twee belangrijke opmerkingen.

Ten eerste willen we je mededelen dat je contract succesvol is beëindigd. Wij willen je bedanken dat je in het verleden voor Vodafone hebt gekozen.

Wekelijks geven ongeveer 360 mensen die hun contract hebben beëindigd, hun mening over Vodafone. Deze feedback helpt ons enorm om onze producten te verbeteren. We realiseren ons dat je het misschien niet wilt doen, maar zou je ons willen helpen door je mening te geven? Het geven van feedback duurt ongeveer 5 minuten.
bovenstaande ging over mijn vaste abbonement ,en niet over Hybride

Weet niet wat het van nut heeft dit te sturen,want jullie doen er toch niks aan.
Nog steeds geen enkele duidelijke reacktie over Hibride.

Toch bedankt voor de diensten van de laatste 10 a 15 jaar.

mb1
Anonymous
Niet van toepassing
Als we er niks mee doen zouden we het ook niet versturen
Ik zou zeggen vul het in. Laat je nog een keer horen! Hoe meer mensen dit doen, hoe sneller een probleem/ issue kan worden opgelost.
is er al meer bekend over hybride?
mb1
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
denk ik op vakantie 😄
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
We kunnen hier helaas niets aan toevoegen op dit moment
Nanny1

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
:Nog steeds geen enkele duidelijke reacktie over Hibride.

MB1 ik inmiddels wel . Had een mail naar de klantenservice gestuurd. En daarna ben ik na enkele dagen teruggebeld door een alleraardigste dameHart. Hibride stopt inderdaad eind van dit jaar, ook voor de reeds bestaande klanten.
Maar daar ik voor 4 maanden terug een Hibride simkaart had aangeschaft als tijdelijk nummer, waarop ik nummerbehoud wilde te toepassen, krijg ik de dubbel gemaakte kosten van de laatste 4 maanden van mijn oude abbonement keurig gestorneerd:D. En ook mijn Hibride zou per direct stopgezet worden. Heb dit allemaal via mail ook bevestigd gekregen. Zie het op die manier ook terug in My Vodafone, en de sms service.
Nummerbehoud voor Hibride heeft zo te zien nooit goed gewerkt. Al lijkt het zelfs op dit moment dat dit nog steeds mogelijk is, althans volgens de desbetreffende site voor nummerbehoud. En mede vanwege dit aspect, is Vodafone zo te zien coulant voor degene die Hibride als tijdelijk nummer hadden aangeschaft. Al met al ben ik content met deze oplossing.

mb1
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor mij het zelfde verhaal vanaf 25 juni probeer ik al nummerbehoud toe te passen.dan zal ik ook maar een mailtje sturen,vanaf juni ook 30 euro beltegoed wat ik niet gebruikt heb,omdat ik een ander vodafone abbonnement heb.
Bedankt voor de tip,toch nog nuttig dit forum hier,kan ik weer de bodum van mijn tank vullen haha
mb1
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed nieuws
vandaag een bericht ontvangen van vodafone dat je oude mobielenummer weer overgezet kon worden.
lees maar hieronder.

Hartelijk dank voor je e-mail. Ik vind het vervelend dat je eerder problemen hebt ervaren met nummerbehoud. Ik begrijp alleen even de dubbele kosten niet, onder 0627146xxx zie ik dit niet terug. Nummerbehoud naar prepaid is inderdaad tijdelijk niet mogelijk geweest, maar inmiddels kan dit wel weer gewoon. Verder zie ik dat je Hybride zelf al eerder stopgezet hebt.

Dus de Hybride die ik even stop gezet heb weer geactiveert voor 14,50 per maand.
en wat denk je.
Heel het Hybride is verdwenen van de aardbodum en 14,50 die afgeschreven zijn weg foetsie.
na 1 uur en 45 min in de wacht na 2 keer bellen,en rode oren geef ik het maar weer op.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic