@fripa Hi Frits,
Ik snap precies wat je bedoelt en het is een leuke vraag. Mijnsinziens zit het probleem niet in de APN, die geeft alleen maar internet door. De uitdaging zit hem meer in de software van de router (de B593) en de mogelijkheden van je webcam. Kun je nog even melden welk merk en type je hebt?
Er zijn vervolgens 2 mogelijke aanpakken:
1) Jij maakt van buitenaf verbinding met je webcam. In dat geval toets je het IP nummer in wat je B593 heeft gekregen toen die inlogde op de APN. Dit is een dynamisch IP adres, echter blijft dat volgens mij vrij lang hetzelfde in jouw situatie omdat het apparaat min of meer continu verbonden is. Maar, het kan zijn dat je toch af en toe een ander IP adres krijgt. Vervolgens moet de router de inkomende verzoek doorzetten naar je webcam, die doe je meestal via een specifiek poortnummer. In de NAT instellingen van de router stel je dan in dat inkomende verzoeken op een bepaalde poort doorgezet moeten worden naar het interne IP adres van de webcam. Ik twijfel of je dit wel kunt instellen in de B593. Als het niet kan is het een showstopper, dan gaat dit niet lukken, het verzoek blijft dan hangen in de router. Mogelijk biedt een nieuwe softwareversie van de B593 dan wel de oplossing. Huawei software is over het algemeen wel aardig te vinden als je goed googled.
2) Je webcam biedt de mogelijkheid om verbinding te maken met een externe server. In dat geval maakt de camera zelf automatisch een verbinding naar een externe server (zodat je bovenstaande problemen passert) alwaar jij dan via een app op kunt inloggen. Dit soort oplossingen worden vaan "cloud" oplossingen genoemd. Je moet het wel vaak eerst aanzetten, instellen en activeren alvorens het werkt. Er zit ook een nadeel aan deze methode: privacy. Je camerabeelden gaan via een externe server, het is anno 2014 erg naief om te denken dat jij dan de enige bent die deze beelden kan bekijken.
Tenslotte nog een ander punt. Je hebt een Red Essential abonnement, daar zit 1 GB data in. De MultiSim geeft je 200 MB extra maar 1,2 GB is niet echt superveel als je regelmatig hoge kwaliteit video gaat kijken. Ik weet niet hoe belangrijk het voor je is maar je zult dan of de kwaliteit van de video flink moeten verlagen om binnen je bundel te blijven of extra databundels erbij nemen. Je hebt bij Red de mogelijkheid om iedere maand je bestaande bundel te vergroten (maandelijkse extra databundel) of incidenteel een extra bundel te nemen als je kort komt (eenmalige extra databundel). Voor meer info zie
https://www.vodafone.nl/support/internet/internetten-buiten-je-bundel.shtml. Mocht het je toch niet lukken, laat het nog even weten. Ik weet iemand die ook zo'n Huawei ding heeft, daar kan ik wel even mee gaan spelen om je verder te helpen.